بازدید 8975

مرور نتایج روز اول آسیا در مقدماتی جام‌جهانی

کد خبر: ۱۲۰۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵ 17 November 2023

رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ظهر روز پنجشنبه به وقت تهران در سراسر قاره پهناور آسیا آغاز شد و در اولین روز همه مدعیان اصلی حریفان خود را گلباران کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در این دوره از مسابقات انتخابی، هشت تیم از آسیا به اولین جام جهانی ۴۸ تیمی تاریخ صعود خواهند کرد که این موضوع کار تیم ملی فوتبال را آسان کرده است.

تیمهای ژاپن و کره‌جنوبی در اولین گام حریفان درجه سه خود را با پنج گل شکست دادند و ایران و عربستان هم چهارگل زدند.

بیشترین گل را قطر با کارلوس کی‌روش به افغانستان زد و هشت بار دروازه این تیم را باز کرد که المعز علی چهارگانه را به تنهایی به ثمر رساند. البته دو گل او از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. قطر در این بازی صاحب سه پنالتی شد! همچنین همام الامین در این مسابقه پنج پاس گل داد و رکورد جدیدی خلق کرد.

استرالیا هم ۷ گل به بنگلادش زد تا فاصله تیم‌های برتر آسیا با حریفان ضعیف نمایان شود.

اما عربستان هم بالاخره با مانچینی یک بازی را برد و مقابل پاکستان چهارگل زد. البته دو گل سعودی‌ها بعداز پایان وقت معمول مسابقه و در وقت اضافه بود.

نتیجه عجیب روز نخست بازی‌های انتخابی آسیا، به شکست خانگی کویت مقابل هندوستان تعلق دارد. کویت که روزگاری یکی از تیم‌های پرقدرت آسیا بود حالا به روزی افتاده که در خانه خودش به هند می بازد.

سوریه هم در بازی حساس خود یک بر صفر کره شمالی را مغلوب کرد. همچنین شاگردان برانکو ایوانکوویچ در عمان موفق شدند ۳گل به چین تایپه بزنند.

تساوی لبنان و فلسطین در میانه جنگ با اسرائیل هم از نتایج جالب روز اول بود. اردن هم نتوانست از سد تاجیکستان بگذرد و با تساوی متوقف شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل