بازدید 2616

ارائه اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار سازمان فضایی است

به گفته زارع‌پور، آن‌ها با همچنین با خدمات‌دهندگان جهانی اینترنت ماهواره‌ای نامه‌نگاری کرده و از آن‌ها برای فعالیت مبتنی بر قواعد ایران دعوت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 15 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از دیجیاتو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ارائه اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد. به گفته زارع‌پور، این امر نیاز به یک کنسرسیوم منطقه‌ای دارد که آن‌ها درحال مذاکره و رایزنی با سایر کشور‌ها هستند.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت آن‌هاست: «اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های خودمان برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنیم، در دستور کار سازمان فضایی است؛ منتها این کار باید با کمک سایر کشور‌ها انجام شود.»

او تأکید کرد اینکه کشوری بخواهد برای خود منظومه‌ای راه بیندازد تا از طریق آن به مردم اینترنت ارائه دهد، نیاز به کنسرسیوم منطقه‌ای دارد؛ چرا که چنین اقدامی در کوتاه‌مدت اقتصادی نیست. به گفته زارع‌پور، آن‌ها در این زمینه درحال رایزنی و مذاکره با سایر کشور‌ها هستند.

وزیر ارتباطات بار دیگر اظهار داشت از حضور و فعالیت ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای در کشور استقبال می‌کند، منوط به اینکه قواعد سرزمینی ایران را بپذیرند: «اتحادیه بین‌المللی مخابرات، درواقع هیئت مقررات رادیویی جهانی، ملزم کرده است که بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای دنیا حتماً برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی ایران مجوز بگیرند. ما برای آن‌ها نامه می‌نویسیم و از آن‌ها دعوت می‌کنیم که با فعالیت مبتنی بر قواعد ما، از حضورشان استقبال می‌کنیم.»

گفتنی است سال گذشته «حسن سالاریه»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران تأکید کرد در برنامه ۱۰ ساله فضایی، مسیر کاملاً مشخصی درباره منظومه ماهواره‌های اینترنت دیده شده است: «این برنامه درحال‌حاضر در فاز امکان‌سنجی است و پس از تکمیل این فاز، ماهواره‌های منظومه حداقلی narrow band یا به‌اصطلاح IOT (اینترنت اشیا) داریم و پس از آن به سراغ broadband و اینترنت می‌رویم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست