بازدید 10416
یک توپ سرگردان و فروپاشی رویای صدرنشینی بالاتر از برزیل و بریتانیا

جام‌جهانی نوجوانان (زنده) ایران یک. انگلیس ۲؛ بدشانسی در دقیقه ۹۰ و حماسه نیمه‌کاره یوزها مقابل سه‌شیر

بچه‌های شجاع و جنگنده ایران زیر باران شدید جاکارتا تا دقیقه ۹۰ با انگلیس پرستاره مساوی بودند، اما یک توپ اتفاقی و سرگردان به شکلی عجیب وارد دروازه نوجوانان ایران شد تا صدرنشینی از کف شاگردان عبدی بپرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 14 November 2023

جام‌جهانی نوجوانان: زنده| ایران یک. انگلیس ۲؛ بدشانسی در دقیقه ۹۰ و حماسه نیمه‌کاره یوزها مقابل سه‌شیر

تیم ملی فوتبال زیر هفده سال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳، دومین غول دنیا، یعنی انگلیس را تا پایان نیمه اول شوکه کرده و شکست داده بود؛ اما در نیمه دوم حریف ستاره‌های حرفه‌ای و آموزش دیده و اغلب مهاجر حریف نشد و بازی را واگذار کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در دومین بازی‌ جام جهانی نوجوانان از ساعت ۱۵:۳۰ تیم ملی کشورمان مقابل انگلیس قرار گرفت و در حالی که نیمه نخست را روی یک کرنر با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در نیمه دوم اسیر فشار و توان بدنی سیاهپوستان انگلیس شد و بازنده، زمین را ترک کرد.

ترکیب نوجوانان ایران

آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، ابوالفضل زمانی (۷۳- علیرضا همایی‌فرد)، امیرمحمد رزاق‌نیا (۸۸- ضرغام سعداوی)، یعقوب براجعه، ماهان صادقی (۵۷- کسری طاهری)، ابوالفضل موردی (۷۳- محمد عسگری)، اسماعیل قلی‌زاده (۸۸- رضا غندی‌پور)

سرمربی: حسین عبدی

 

ترکیب نوجوانان انگلیس

تامی ستفورد، جو جانسن (۷۶- یایدن مقوما)، لاکیله ساموئل، جاش آچمپونگ، ایشه ساموئلز اسمیت، کریستوفر ریگ (۵۹- ریس‌الکساندر راسل‌دنی)، مایکل گلدینگ، مایلز لوئیس‌اسکلی (۷۶- ساموئل آمو آمیاو)، جوئل اندالا، اتان انوانری (۵۹- جاستین اوبواوودو)، متیو وارهرست

سرمربی: رایان گری

جام‌جهانی نوجوانان: زنده| ایران یک. انگلیس ۲؛ بدشانسی در دقیقه ۹۰ و حماسه نیمه‌کاره یوزها مقابل سه‌شیر

 

شرح گل‌ها 

ایران یک - انگلیس صفر (دقیقه 31: ابوالفضل زمانی): ارسال نیما اندرز از روی کرنر سمت چپ زمین با عبور از روی سر مهاجمان به پای کریس ریگ برخورد کرد و مقابل دروازه، جلوی پای ابوالفضل زمانی افتاد که ضربه نهایی این بازیکن در شش قدم به تور دروازه انگلیس چسبید.

ایران یک - انگلیس یک (دقیقه 63: ریس‌الکساندر راسل‌دنی): انگلیس که سراپا حمله شده بود، روی نفوذ راسل‌دنی، بازیکن تعویضی خود صاحب موقعیت شد که او چهار دقیقه پس از ورود به زمین پس از یک- دو با متیو وارهرست و شوت فنی پای چپ زمینی از قوس محوطه جریمه، توپ را به دور از دستان آرشا شکوری فرستاد و گل تساوی تیمش را زد.

ایران یک - انگلیس دو (دقیقه 90: جوئل اندالا): ستاره خط حمله انگلیس که بارها دروازه ایران را تهدید کرده بود، بالاخره کارش را انجام داد و پس از عبور از سد درویش‌عالی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که آرشا شکوری با خروج از دروازه توپ را در اختیار گرفت، اما توپ از دست او رها شد و به پای این گلر خورد تا با بدشانسی دوباره مقابل پای جوئل اندالا بیفتد و این بازیکن مزد تلاش در این بازی را با یک ضربه فنی دیدنی بگیرد و گلزنی کند.

جام‌جهانی نوجوانان: زنده| ایران یک. انگلیس ۲؛ بدشانسی در دقیقه ۹۰ و حماسه نیمه‌کاره یوزها مقابل سه‌شیر

انگلیس که با ترکیبی از ستاره های باشگاه‌های بزرگ بریتانیا، شامل منچسترسیتی، آرسنال، تاتنهام، منچستریونایتد، لیورپول و چلسی گام به میدان گذاشت، روی گل ابوالفضل زمانی غافلگیر شد. در نیمه دوم با تعویض های زیاد، فشار روی دروازه شکوری زیاد شد و روی یک شوت دقیق پشت محوطه بازی به تساوی کشیده گشت. در ادامه در حالی که بازی مساوی رو به پایان بود، یک دفع توپ ناقص و سپس خروج ناموفق آرشا شکوری، موقعیت نصیب بازیکن انگلیس شد تا گل برتری را با چاشنی شانس به تور دروازه کشورمان بدوزد.

توپ و بازی در نیمه نخست در اختیار انگلیس قرار داشت اما شاگردان پرانگیزه و حرف گوش کن حسین عبدی با تمرکز روی دفاع در کناره‌ها و ضدحملات، سه شیر را در پایان نیمه نخست مغلوب خود کردند.

در صورت کسب تساوی یا برد در این مسابقه، صعود تیم ایران به مرحله دوم قطعی می‌شد؛ اما حالا نیز غلبه بر نیوکالدونیا قطعی است. تیم سوم این گروه حریف اسپانیا در دور حذفی خواهد بود.

برزیل که بازی اول را سه بر دو به ایران باخته بود، امروز تیم نیوکالدونیا را با ۹ گل شکست داد تا منتظر نتیجه بازی ایران و انگلیس بماند.

برزیل قهرمان دوره قبل این مسابقات است و حالا ناچار به پیروزی در مسابقه آخر مقابل انگلیس خواهد بود. انگلیس در صورت شکست، سایه حذف در بازی آخر را روی سر خود می دید. به همین دلیل، در نیمه دوم با تمام توان حمله کرد.

تیم ایران در نیمه نخست دو بار دیگر هم فرصت گلزنی به انگلیس را داشت که از دست رفت. همچنین آرشا شکوری دروازه بان ایران به درخشش خود ادامه داد و دو بار مانع باز شدن دروازه کشورمان شد.

جام‌جهانی نوجوانان: زنده| ایران یک. انگلیس ۲؛ بدشانسی در دقیقه ۹۰ و حماسه نیمه‌کاره یوزها مقابل سه‌شیر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
آفرین به این جوانان غیور که فعل خواستن رو توانستن را به تمامی معنی کردند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
البته چمن هم خوب نبود و در باخت تيم تاثير زيادي داشت. از ان مهمتر زمين بازي كه كج بود!
بازیکنان ما تا وقتی وارد باندهای مافیایی نقل و انتقال نشدن خیلی خوب هستند و خوب بازی می‌کنند
ایول بچه های ایران، مردم ایران شاهد زحمات شما بودند و حتی باخت شما هم پیروزی بود.
متاسفانه شرایط زمین برای ایرانی‌ها سخت بود ولی انگلیسی ها همیشه در هوای بارانی بازی میکنند و عادت دارند.
تیم ایران خسته شد و از لحاظ بدنی کم آورد.
بعد از این جام باید روی حفظ توپ و قدرت تیم و بازیسازی کار کرد. این تیم پتانسیل خوبی برای ساختن تیم ملی داره و شما سرمایه های مردم ایرانید.
شادی خوشحالی به ما نیومده
به دلیل بارندگی شدید و بازی فیزیکی انگلیس تیم ایران در نیمه دوم از نفس افتاده بود . به امید امتیاز گرفتن انگلیس از برزیل و پیروزی پرگل شیر بچه های ایران مقابل کالدونیا
معنی شانس را هم فهمیدیم!
مزخرف بود فقط زیر توپ زدن ودفاع اتوبوسی چی بود نشون میده برد برزیل هم ی اتفاق بود ما درحد این تیمها وبازیها نیستیم البته مطمینا ساعتها کارشناسان تلویزیون از بازی ایران تعریف میکنن اما واقعیت اینکه افتضاح بود بازی امشب فقط همین میگم بجای این بازیها سریال جومونگ پخش کنید بهترنیس!!!!!
زنده باد ایران
ببخشید مگر اخیراً انگلیس به قاره آفریقا منتقل شده؟!!!!!!!! در زمین بازی از یازده بازیکن 10 نفر سیاه پوست بودن.
نیمه دوم فقط ایران بفکر دفع توپ بود اگر فوتبال بازی میکرد میبرد
چیزی که عوض داره گله نداره، برد ما در مقابل برزیل هم ناپلئونی و در دقایق پایانی مسابقه صورت گرفت
اونقدر هندونه زیر بغل دروازه بان نوجوانان گذاشتید و تعریف کردید ازش که خودش به تنهایی و یک تنه امروز تو این بازی مهم تیم ملی نوجوانان رو شوهر داد
متاسفانه سبک آقای کی روشی به تیم های پایه سرایت کرده است تدافعی ، ضدحملات و گل زنی از روی کرنل و ایستادگی همیشه راه حل نیست
(انگلیس که با ترکیبی از ستاره های باشگاه‌های بزرگ بریتانیا، شامل منچسترسیتی، آرسنال، تاتنهام، منچستریونایتد، لیورپول و چلسی گام به میدان گذاشت ) تابناک اینقدر انگلیس را بزرگ نکنید
از ایران باستان تا عصر حاضر نماد ایرانیها شیر بود در همه آثار باستانی دوران هخامنشیان،ساسانیان و صفویه و غیره نماده شیر وجود داشت ،در طبیعت یوز پلنگ حیوان ترسوی بحساب میاد لطفا به تیم شجاع فوتبال ایران یوز نگید،نماد شیر متعلق به فرهنگ ایرانی هست علی ای شیر خدا شاه عرب الفتی داشته با این دل شب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
واقعا هم در همه رده ها یوز پلنگی بازی می کنیم گاهی گداری یه کار خوب سر میزنه ولی مقتدر نیستیم
فکر می کنیم تیم اروپایی جلویمان است یا امریکایی دست و پامونو گم می کنیم
بدم میاد از این همه وادادگی
صعود نمی کنه برزیل انگلیس رو با اختلاف می بره
کلا در سطح نوجوانان یک شور و هیجان خاصی وجود داره که بیشتر گلها طبق احتمال به ثمر میرسن
ما راضی هستیم مثل بزرگسالان شش تا نخوریم!!!! لااقل به اینها پاداش بدید ۶ تا نخوردیم!!
متن خبر، کپی متن سایت ورزش 3 هست، البته نمی دونم کدومتون از اون یکی تقلب کرده :)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست