بازدید 2594

انار افغانستان، در انتظار ورود به بازارهای چین

تاجران افغانستانی معتقدند که با توجه به ممنوع شدن کشت خشخاش در این کشور ، ورود محصولات کشاورزی به چین از جمله انار به توسعه اقتصادی کابل کمک زیادی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۰۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 11 November 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، برخی از غرفه های کشاورزی افغانستان در نمایشگاه بین المللی واردات چین محصولات خود را از جمله انار را به نمایش گذاشتند.
 


انار یکی از بهترین محصولات کشاورزی افغانستان است که در اواخر فصل پاییز در قندهار، کابل و شهر های شمالی این کشور برداشت می شود.

سید محمد کشاورز گه محصولات کشاورزی خود در نمایشگاه عرضه کرده است مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت وی می‌گوید: اگر محصولات ما وارد بازار چین شود برای کل مردم این کشور منفعت دارد.

مقامات چین برای نمایندگان خارجی نمایشگاه بین المللی واردات چین، تسهیلات ویژه برای ترخیص کالا برای این نمایشگاه از جمله عدم نیاز قرنطیه محصولات کشاورزی؛ ارائه داد.

برخی از تاجران کشاورزی می گویند انار یکی از سودآورترین محصولات کشاورزی است، که نسبت به انگور، سیب و سایر میوه ها از ارزش اقتصادی بالاتری برخودار است.
 


معراج الدین امیری تاجر افغانستانی می گوید : ما می خواهیم شاهد گسترش و توسعه اقتصادی بین پکن و کابل باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشت خشخاش سابقه طولانی در این کشور دارد، افزود: کشت و صادرات انار در افغانستان، تغییرات بزرگی را در کشور جنگ زده امروز ایجاد خواهد کرد.

بسیاری از کشاورزان بعد از اجرایی شدن قانون منع کشت خشاش در سال گذشته، به گندم، انار و سایر محصولات روی آورده اند.

امیری خاطرنشان کرد که اگر محصولات کشاورزی از جمله انار از نمایشگاه بین المللی واردات وارد بازار چین شود، با توجه به پتاسیل بازار این کشور، سرتاسر افغانستان انار کشت خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست