بازدید 3640

حمله عجیب نکونام به کارشناسان داوری

کد خبر: ۱۲۰۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 10 November 2023

سرمربی استقلال تهران گفت: خمس مربی بزرگی است و فوتبال را بهتر درک می‌کند. اما ما تمام تلاش خود را برای موفقیت می‌کنیم. اینکه بعدش چه اتفاقی می‌افتد به آینده واگذار می‌کنیم.

به گزارش تابناک ورزشی، جواد نکونام سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتور تبریز از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بازی سخت، حساس و مهمی مقابل تیم خوب تراکتور و مربی خوب این تیم داریم. تراکتور تیمی باکیفیت است و شرایط بازی برای دو تیم سخت خواهد بود. تمام تمرکز و تلاش خودمان را می‌گذاریم تا بهترین عملکرد را در بازی مقابل تراکتور داشته باشیم و با تمرکز بالا به موفقیت برسیم.

وی در مورد سخت شدن بازی ها در ادامه لیگ گفت: سخت شدن بازی ها در ادامه لیگ؟ نظر شخصی من این است که در فوتبال بازی آسان وجود ندارد. از روز اول و اولین بازی که شروع کردیم و برنامه ای که با توجه به مشکلات زیاد برای تیم داشتیم، خواسته مان کاملا مشخص بود. سعی کردیم بازی به بازی جلو برویم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. همه تیم ها قابل احترام هستند و بازی آسانی در لیگ وجود ندارد، بخصوص نیم فصل اول که شرایط تیم ها نزدیک به هم است.

نکونام درباره تنشی که بین سرمربیان استقلال و پرسپولیس به وجود آمد و هرکدام دیگری را مقصر می‌دانست افزود: سوال بعدی را بپرسید.

 

خمس فوتبال را بهتر درک می‌کند

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که پاکو خمس در ابتدای فصل عنوان کرد تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند اما اکنون استقلال صدرنشین لیگ است و آیا صحبتی نسبت به آن اظهارنظر سرمربی تراکتور دارد، گفت: از روز اول خواسته ما مشخص بود. شکل کار، برنامه و خواسته تیم و باشگاه با توجه به مشکلات سقف قرارداد، جذب بازیکن و سایر مشکلات متعدد مشخص زود. نظر خمز کاملا محترم است‌. الان هم اگر ما صدرنشین لیگ هستیم، ابتدای فصل است و هنوز بازی‌های زیادی مانده. با این وجود تلاش کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازهم تکرار می‌کنم فقط تلاش می‌کنیم به خاطر هواداران و باشگاه بزرگ استقلال بهترین عملکرد را داشته باشیم. این وظیفه ماست.

وی با تمجید از بازیکنان استقلال بیان کرد: تلاش کردیم به‌خاطر هواداران و باشگاه بزرگ استقلال، بهترین عملکرد را داشته باشیم و این وظیفه ماست. فقط و فقط به‌خاطر شخصیت، بزرگی و عشق بازیکنان به استقلال است که آنها این شرایط خوب را فراهم کرده‌اند و به این فکر نمی‌کنیم که در آینده چه می‌شود. خمس مربی بزرگی است و از یکی از کشورهای مهد فوتبال (اسپانیا) آمده است. او چیزهایی در فوتبال می‌بیند که شاید من تجربه‌اش را نداشته‌ام. خمس فوتبال را بهتر درک می‌کند. اما ما تمام تلاش خود را برای موفقیت می‌کنیم. اینکه بعدش چه اتفاقی می‌افتد به آینده واگذار می‌کنیم.

سرمربی استقلال در مورد هفته‌هایی که با چالش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کرد، خاطرنشان کرد: ما یکی دو هفته آرامش داشتیم و در بقیه هفته‌ها با چالش مواجه بودیم؛ مشکل در جذب بازیکن، سقف قرارداد، نبود بودجه، قراردادهای سال گذشته بچه‌ها، اعتصاب، بازیکن نگرفتن، انتقال بازیکنان موردنظر ما به تیم‌های دیگر و حالا کیفیت‌شان را می‌بینید. این چیزی بوده که بر ما گذشته است.

 

قوانین داوری ما عوض می‌شود

نکونام درخصوص اینکه آیا همچنان از شرایط داوری‌ها نگران است، توضیح داد: نگرانی وجود ندارد اما پس از بازی وقتی داور اشتباه می‌کند، نظر خودم را می‌گویم و کاری به اتفاقات دیگر ندارم‌. صحنه‌های بازی ما را در کمیته داوران، انضباطی و هرجا که مسئولیت دارد ببینند که چه اتفاقاتی افتاده است‌. صحبت‌های من را هم پخش کنید. اینکه هیچ چیز نگویم و بگویم همه چیز عالی است، دروغ است. اگر قرار است دروغ بگوییم از این به بعد بنشینم و این کار را انجام بدهم اما قطعا هیچ وقت این کار را نمی‌کنم. الان هم نظر شخصی خود را با احترام گفتم که داور بازی اشتباه کرده است.

وی اضافه کرد: در ادامه هم دیدید این اتفاقات افتاد. الان یک گام جلوتر آمدیم و نگرانی بزرگ‌تری داریم. خنده‌دار است که کارشناسان برای فوتبال مشکل شده‌اند. یعنی قانون یکسان است‌. مثلا برای راهنمایی و رانندگی قانون این است که هرکسی از سمت راست یا چپ برود. عوض که نمی‌شود اما مثل اینکه قوانین داوری ما عوض می‌شود. نه فقط برای تیم ما بلکه برای همه تیم‌ها کارشناسی‌ها متفاوت است. وقتی فردی در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرد، باید سعی کند بهترین ایده و نظر را درمورد چیزی که اتفاق افتاده ارائه بدهد. حتی اگر کسی مثل من ناراحت شود، مهم نیست بلکه باید حرف درست و راست را بزنیم و نباید تحت تاثیر قرار بگیریم تا بتوانیم راحت بخوابیم.

سرمربی استقلال درباره حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه‌های کشورمان بیان کرد: این اتفاق را در سال‌های قبل تجربه کرده‌ام و فوق‌العاده است. اینکه خانم‌ها می‌توانند به ورزشگاه بیایند، بازی‌ها را ببینند و در کنار بازیکنان، فرزندان و برادران خودشان باشند، برای فوتبال ما ایده‌آل است و پیشرفت فوتبال ما را نشان می‌دهد.

 

کاظمی داور خوب و قوی است

نکونام در مورد اینکه آیا حضور سه داور بازنشسته در مجموعه مدیریتی تراکتور روی قضاوت بازی فردا تاثیر نمی‌گذارد، توضیح داد: خیر. اصلا فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. مقابل تیم‌های دیگر نیز مشکلات داوری مثل همین هفته آخر به ضرر ما بود اما این اتفاقات نیفتاد. اصلا در این مورد نگرانی نداریم. به هرحال وقتی خودم بازیکن بودم، ۲ نفر از همین عزیزان قضاوت کردند اما وحید کاظمی داور خوب و قوی‌ای است که نیازی به فکر کردن به این مسائل ندارد. او داور فوق‌العاده‌ای است که نمی‌تواند نگاه کند چه کسی این طرف یا آن طرف است. از بهترین داوران فوتبال ماست. در سال‌های گذشته هم که در فولاد بودم ، این موضوع را اعلام کردم. به این دلیل می‌گویم قوی زیرا فوتبالی که قضاوت می‌کند، مشخص است‌. برخی داوران به حدی در زمین قضاوت می‌کنند که حتی اگر اشتباه کنند، این اشتباه قابل پذیرش است. کاظمی خیلی قوی سوت می‌زند و نگرانی وجود ندارد. فوتبال جای صحبت درمورد این مسائل نیست.

وی به تمجید از داور دیدار استقلال و تراکتور پرداخت و خاطرنشان کرد: وحید کاظمی داور خوب و قوی است که نمی‌تواند به این فکر کند چه کسی این طرف یا آن طرف است. کاظمی یکی از بهترین داوران فوتبال ماست و این را در فولاد هم اعلام کردم. بعضی از داوران این‌قدر قوی قضاوت می‌کنند که اشتباهات آنها قابل پذیرش است و نگرانی وجود ندارد. قطعاً فوتبال جای صحبت درباره این موارد نیست.

 

شرایط خوب شده و به آرامش رسیده‌ایم

سرمربی استقلال در مورد اینکه بازی‌های این تیم قبل از رقبا برگزار می‌شود، گفت: مهم نیست ولی اینکه ما صدر جدول هستیم و شروع به سنگ اندازی کرده‌اند، با برنامه است. الان نگران نیستیم و مشکلی نیست که چه زمانی بازی کنیم چون اول فصل است اما به اواخر فصل که می‌رسیم حتما باید رعایت شود. اینکه تیمی که نگاه به آن اینطور بود؛ فقط جزو مدعیان باشد، با زحمات بازیکنان صدرنشین است، جای خوشحالی دارد. بازیکنان نشان دادند چه کیفیتی دارند. به خاطر هوش بالایشان می‌توانند جایگاه‌شان را بهتر و بهتر کنند.

وی با اشاره مجدد به روزهای دشوار خودش در استقلال در ابتدای لیگ بیست‌وسوم گفت: بیراه نگفتم که سخت‌ترین سال فوتبالی یک مربی در استقلال، برای من اتفاق افتاده است. واقعاً در جذب بازیکن و اتفاقات مختلف شرایط سختی وجود داشت. هر روز صبح که بیدار می‌شدم، منتظر بودم اتفاق جدیدی بیفتد که خدا را شکر شرایط خوب شده و به آرامش رسیده‌ایم.

 

عاشق استقلال هستم

نکونام افزود: واقعا عاشق استقلال و هوادارانش هستم. مثل آن‌ها هوادار این تیم بودم. دیدنشان به من دلگرمی و قوت قلب می‌داد وگرنه شرایطی که داشتیم را نه دیده بودم و نه شنیده بودم. خداراشکر این شرایط سخت را گذراندیم. الان باید بازی به بازی جلو برویم تا ببینیم چه اتفافاتی می‌افتد.

 

با شیطنت می‌خواهند تیم ما را بهم بریزند

وی مطهری را یکی از بازیکنان باکیفیت استقلال نامید و تصریح کرد: ارسلان کیفیت خودش را امسال و سال‌های گذشته نشان داده است. این‌ها شیطنت است و می‌خواهند تیم ما را به هم بریزند. از هر حربه‌ای که بتوانند، برای ضربه زدن به استقلال استفاده می‌کنند و اینقدر تجربه داریم که گرفتار این موارد نشویم. شاید بازیکن لحظه‌ای ناراحت شود، اما می‌داند چه اتفاقی می‌افتد. امیدوارم این اتفاقات فقط از طرف دشمنان استقلال باشد!

 

کادرفنی‌مان کامل نیست

نکونام درمورد احتمال کسر امتیاز از استقلال به خاطر رد شدن از سقف قرارداد در شرایطی که خودش ۲ بار قراردادش را کاهش داده و بازیکنان هم چندین بار برای کاهش قراردادشان به باشگاه رفته‌اند، گفت: درمورد این موضوع هیچکس به صورت رسمی صحبت نکرده و مثل خیلی دیگر از اخبار، اخباری بیرون آمده و حدس‌هایی مطرح شده است‌. رسمیتی ندارد. موضوع دوم هم این است که ما سقف را رد نکردیم‌. بازیکنی نگرفتیم و برخی مربیانمان هم روی نیمکت نیستند.

وی افزود: کادرفنی‌مان کامل نیست و نتوانستیم یک مربی خارجی تمرین دهنده بگیریم. بازیکنان خارجی مدنظر را هم جذب نکردیم. اگر مثل تیم‌های دیگر کادرفنی‌ام کامل بود یا بازیکنان را کامل داشتم و این اتفاق می‌افتاد؛ زیاد به کسر امتیاز توجه نمی‌کردم اما الان واقعا شرایط به شکلی است که دست کم درمورد ما، تیم و کادرمان اتفاق خاصی نیفتاده که بخواهیم خلاف کنیم و امتیاز کسر شود. ثبت قراردادها و قرارداد بازیکنان خارجی به باشگاه و مدیریت بستگی دارد و خود علی خطیر هم از روز اول اعلام کرد به خاطر بودجه و سقف قرارداد، این اتفاقات نمی‌تواند در استقلال بیفتد. به همین دلیل امسال باید سال سختی داشته باشیم تا از سال آینده به آرامش برسیم. این صحبت‌ها انجام شده اما اتفاق خاصی برای استقلال نمی‌افتد.

 

بلانکو حتی از شرایط تمرینی دور بود چه برسد به بازی

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد بلانکو رضایت دارد، گفت: مشکل بلانکو این است که از روز جدایی از تیم قبلی‌اش تا بازی با آلومینیوم اراک، اصلا بازی نکرده بود. عقد قراردادش حدود ۱۰ روز تا ۲ هفته طول کشید. همین مدت هم به دلیل شرایط قراردادی‌اش با تیم تمرین نکرد. بعدش هم نمی‌توانستیم قرارداد او را ثبت کنیم. از شرایط تمرین تیمی هم دور بود چه برسد به بازی‌. فوق‌العاده بازیکن باکیفیتی است و این موضوع را در تمرینات هم نشان داده‌. از افراد و بازیکنانی که در تمرین ما هستند می‌توانید سوال کنید اما نیاز به زمان برای تمرین کردن و حضور در بازی‌های دوستانه و رسمی دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست