بازدید 2806

پایان زندگی ۴ محکوم به مرگ در قزل حصار

کد خبر: ۱۲۰۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱ 09 November 2023

 4 زندانی محکوم به مرگ که در پرونده‌های جداگانه دو زن و دو مرد را به قتل رسانده بودند، سحرگاه روز گذشته در زندان قزل‌حصار به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش ایران، ساعت 5 بعد از ظهر چهارشنبه 17 آبان سال 96، گزارش قتل زن جوانی در حمام خانه‌اش به پلیس اعلام شد. با اعلام این خبر تحقیقات آغاز شد و بررسی‌های تیم جنایی حکایت از آن داشت که عامل جنایت، همسر او است. با شناسایی هویت متهم، بررسی‌ها برای دستگیری مرد جوان ادامه داشت تا اینکه متهم دو روز بعد از قتل هنگامی که در خیابان نواب در حال عبور از خیابان بود از سوی مأمورکلانتری که در صحنه جنایت حضور داشت و عکس او را دیده بود شناسایی و دستگیر شد.

مرد جوان ضمن اعتراف به قتل گفت: تصور می‌کردم همسرم با شخصی در رابطه است. از طرفی به‌دلیل اینکه ورشکسته شده بودم قرص اعصاب مصرف می‌کردم و حال خوبی نداشتم. کم‌کم معتاد شدم و دوستم مرا به کمپ ترک اعتیاد برد، بعد از ترخیص همسرم می‌خواست جدا شود و من تصور می‌کردم که او با شخص دیگری ارتباط برقرار کرده است. به همین دلیل روز حادثه سنگی را که زیر گلدان بود برداشتم و به داخل حمام رفتم و او را کشتم بعد از آن هم به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم و چندین ضربه به او زدم.

به‌دنبال اعتراف به جنایت مرد جوان او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و با تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. متهم در دادگاه به قصاص محکوم و روز گذشته در زندان قزل‌حصار به دار مجازات آویخته شد.

جنایت محکوم به حبس‌ابد

ظهر روز پنج‌شنبه ششم شهریور 1399، مرگ پسر جوانی به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که پسر جوان یک هفته قبل در درگیری مجروح شده بود.

در ادامه تحقیقات با شناسایی هویت قاتل، او دستگیر شد و در تحقیقات گفت: مقتول را نمی‌شناختم، شب حادثه در حالی که مست کرده بودم به قمارخانه‌ای در محله دروازه‌غار رفتم. مقتول و دوستانش هم آنجا بودند. بر سر چشم تو چشم شدن باهم دعوایمان شد. او و دوستانش با چاقو به من حمله کردند و من برای دفاع از خودم چند ضربه با چاقو پرتاب کردم که به مقتول اصابت کرد.

در ادامه مشخص شد متهم قبل از این چندین‌بار به اتهامات مختلف بازداشت شده بود و آخرین‌بار سال 89 به‌دلیل خرید و فروش مواد‌مخدر  در زندان بود. وی گفت: از طریق مسافران، موادمخدر شیشه به کشور‌های تایلند و مالزی ترانزیت می‌کردم و در کنار آن لوازم یدکی خودرو هم وارد می‌کردم که کسی به من مشکوک نشود. بعد از دستگیری به حبس ابد محکوم شدم اما درنهایت مورد عفو قرار گرفتم و بعد از هشت سال آزاد شدم. هرگز تصور نمی‌کردم این‌بار به دلیل قتل بازداشت شوم.

مرد جوان مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و طبق خواسته اولیای دم به قصاص محکوم شد. سحرگاه روز گذشته او نیز در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.

 قتل به دلیل یاوه‌گویی

ساعت 21:30 دوشنبه شامگاه ششم شهریور سال 96 به مأموران کلانتری 130 نازی‌آباد خبر رسید که پسری 22ساله به نام امیرحسین با اصابت ضربه چاقو به گردنش در خیابان گودرزی محله یاخچی‌آباد به قتل رسیده است. بررسی‌های پلیس بعد از حضور در محل نشان داد که عامل حادثه، مرد شروری به نام پیمان است که در محل حضور داشت.

پیمان دستگیر شد و در تحقیقات گفت: با مقتول اختلاف داشتم، او مدعی بود که من پشت سرش حرف یاوه زده‌ام و سر همین مسأله دعوایمان شد.

پیمان نیز در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم او در زندان قزل‌حصار اجرا شد.

قتل همسر بعد از اسیدپاشی

آخرین محکوم مرد جوانی بود که 6 شهریور سال 97 روی همسرش اسیدپاشیده و سپس او را خفه کرده بود. او به درخواست اولیای دم روز گذشته پای چوبه‌دار رفت و پرونده‌اش بسته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی