بازدید 4944
۴

لایروبی خلیج گرگان و امید به احیای تالاب میانکاله

خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر به شمار می رود که تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ 09 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این پهنه سال‌هاست که گرفتار چالش‌هایی از جمله کمبود آب برای تجدید حیات آبزیان و لایروبی نکردن کانال های آبرسان است؛ از این رو آیت الله «سید ابراهیم رییسی» رئیس جمهور؛ در جریان شانزدهمین سفر استانی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ پس از حضور در خلیج گرگان، دستور فوری آغاز لایروبی و رسوب‌برداری از کانال‌های سه‌گانه منطقه را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار، مرحله نخست این عملیات آغاز و امید است سبب احیای تالاب میانکاله و بازگشت پرندگان مهاجر شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
درود بر تابناک


واقعا این مطلب جدیه؟


یعنی افکار عمومی مهمه؟
بسیار عالی .مسعولین با مسعولیت مارندران تاره داره نفس میکشه ..ممنونیم
طرح فاقد پشتوانه علمی و با انگیزه های سیاسی تهیه شده است. اولاً هزینه فایده طرح مشخص نیست که چه هزینه ای در ازای چه فایده ای قرار است انجام شود. در ثانی، پایین روی خزر پدیده ای متاثر از تغییرات اقلیمی است که نمی توان با نگاه مهندسی با آن مواجه شد. متاسفانه مشاوران طرح فاقد نگاه دقیق به پدیده بوده اند و صرفاً به یک نگاه مهندسی - هیدرولیکی طرح حاضر را تهیه نموده اند. مشخص نیست اگر طرح با شکست مواجه شود این هزینه چگونه جبران خواهد شد. زمان ثابت خواهد کرد که این طرح اشتباه بوده است و به زودی کانال ها از رسوب پر خواهند شد.
این تاوان کشتن پرنده های بی گناه است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست