بازدید 2098

سرویس مدرسه خودروی سوخت بود، واژگون شد

مدرسه شهید مطهری باتک شهرستان سرباز به جای سرویس مدرسه از یک خودروی سوخت استفاده می کرد. این خودرو واژگون شد و حال یکی از دانش‌آموزان وخیم است.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 09 November 2023

به گزارش تابناک، ایلنا نوشت: دو روز پیش تعدادی از دانش آموزان مدرسه شهید مطهری باتک شهرستان سرباز در حین بازگشت از مدرسه به روستا خودروی آن‌ها دچار حادثه شده و همگی دچار مصدومیت شده‌اند و یکی از این دانش آموزان پایه یازدهم با سطح هوشیاری پایین در بیمارستان ایرانشهر بستری شده است.
صورت عمه عبدالقدوس ایراندوست دانش آموزی که حال وی بر اثر تصادف وخیم اعلام شده و سطح هوشیاری پایینی دارد، گفت: دو روز پیش برادرزاده‌ام و تعدادی دیگر از دانش آموزان به دلیل نداشتن سرویس مدرسه با خودروی سوخت بر در حین برگشتن به خانه در مسیر تصادف کردند که همگی دچار شکستگی استخوان در نواحی مختلف بدن شدند و عبدالقدوس با سطح هوشیاری پایین در بیمارستان ایرانشهر بستری است.

وی ادامه داد: بچه‌های ما با هزار بدبختی به مدرسه می‌روند و در مسیر با خودرو‌های سوخت بر که مدام در حال تردد هستند رفت و آمد می‌کنند. اداره آموزش و پرورش متاسفانه برای تهیه سرویس دانش آموزان ما همکاری نمی‌کند. در گرما و سرما مجبورند ساعت‌ها منتظر خودرو‌های سوخت بر در کنار جاده بمانند و گاهی حتی دیر به مدرسه می‌رسند و یا به دلیل نبود سرویس از کلاس درس‌شان جا می‌مانند.

وی گفت: مدرسه شهید مطهری در باتک که برادرزاده‌ام در آنجا در می‌خواند شبانه روزی است و خوابگاه دارد، اما هیچگونه امکانات رفاهی ندارند و از تغذیه مناسبی برخوردار نیستند. در طول هفته و برای خوردن غذا مجبورند به خانه‌های شان بیایند و به دلیل عدم سرویس با سوخت بران رفت و آمد می‌کنند. پدر و مادر‌ها مدام دلهره دارند که نکند در حین رفت و آمد برای فرزندان شان اتفاقی بیفتد.

حسن ایراندوست رئیس شورای روستای میتگان هم در ادامه به خبرنگار ایلنا، گفت: مدرسه شهید مطهری باتک که دانش آموزان روستای ما در آنجا درس می‌خوانند امکانات رفاهی مناسبی ندارد که دانش آموزان بتوانند در آنجا دوام بیاورند و درس بخوانند. تغذیه دانش آموزان اصلا مناسب نیست. دو روز پیش هم این دانش آموزان در حین بازگشت از مدرسه به سمت خانه خودروی سوخت بری در طول مسیر آن‌ها را سوار می‌کند که دچار حادثه تصادف شده‌اند.

ایراندوست ادامه داد: در این روستا کشاورزی و دامداری وجود ندارد و بیشتر اهالی فقیرند و توان مالی ندارند که برای رفت و آمد فرزندان شان به مدرسه خودرو بخرند و بیشتر خودرو‌هایی که در این مسیر در حال تردد هستند و دانش آموزان را با خود می‌برند و می‌آورند سوخت بر هستند. بار‌ها به مسئولان آموزش و پرورش شهرستان سرباز اعلام کرده‌ایم که کلاس‌های پایه‌های دبیرستان مینان که با روستای ما کمتر از یک کیلومتر فاصله دارد را تکمیل کنند که دانش آموزان مجبور نشوند به مدرسه باتک که ۱۰ کیلومتر با ما فاصله دارد بروند، اما به ما اعلام می‌کنند آمار دانش آموران برای تشکیل کلاس پایین است.

وی در ادامه به دیگر محرومیت‌های روستای میتگان هم پرداخت و افزود: در این روستا ۲۹۸ خانوار و با جمعیت هزار و ۱۳۷ نفر زندگی می‌کنیم که هنوز فاقد آب شرب بهداشتی هستیم و ۱۴ سال است پروژه آبرسانی به این روستا آغاز شده و تا کنون به پایان نرسیده است. حدود ۴۰ سال پیش در این روستا اهالی چاهی را حفر کرده‌اند که هنوز از آب این چاه استفاده می‌کنیم.

ایراندوست گفت: حتی جاده مناسبی هم برای رفت آمد به مرکز شهرستان نداریم و روزانه دانش آموزان باید ۱۰ کیلومتر راه پرخطر را برای رفتن به مدرسه رفت و آمد کنند. مردم این روستا بیکار و فقیرند قبلا مقداری زمین برای کشاورزی بود و قنات‌هایی هم داشتیم که با خشکسالی‌های پی در پی همه خشک شدند.

رستم ملایی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سرباز هم در این باره به ایلنا، گفت: مدرسه شهید مطهری باتک شبانه روزی است و سرویس ندارد. سه روز پیش یکی از دانش آموزان این مدرسه مریض می‌شود و به مدرسه نمی‌آید و دیروز هم با والدینش آمده و موقع برگشت هم چند تا از دانش آموزان روستایی خود را با خودروی شان می‌برند که در بین راه دچار حادثه و تصادف می‌کنند.

وی ضمن تکذیب سوخت بر بودن خودرویی که دانش آموزان در حین تصادف سوار آن بوده‌اند ادامه داد: این خودرو برای والدین یکی از دانش آموزان بوده است.

ملایی ادامه داد: این دانش آموزان بعد از اقدامات اولیه درمان در درمانگاه شهرستان سرباز به بیمارستان ایرانشهر اعزام شدند.

وی گفت: در سطح شهرستان سرباز ۵۱ سرویس فعال برای دانش آموزان داریم که تعدادی را آموزش و پرورش و تعدادی را والدین تهیه کرده‌اند و همگی از استاندارد‌های لازم برخوردارند.

داوود گلی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان هم در این باره در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دانش آموزانی که دچار سانحه شده‌اند از سرویس‌های مدرسه استفاده نکرده‌اند و با خودرو‌های عبوری شخصی تردد کرده‌اند.

وی افزود: دانش آموزان ۶ نفر بوده‌اند که متاسفانه در روستای باتک سرباز دچار سانحه شده‌اند و ۵ نفرشان به مرکز درمانی سرباز و یک نفر به بیمارستان ایرانشهر اعزام شده است و مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

وی اذعان کرد: مدیر مدرسه، رئیس آموزش و پرورش و مسئولین مربوطه در بیمارستان حضور دارند و جزئیات موضوع را از نزدیک بررسی و پیگیری خواهند کرد.

وی عنوان کرد: این‌ها دانش آموزانی نبودند که از سرویس مدرسه استفاده کنند، خودشان با سرویس‌های شخصی تردد می‌کنند و از سرویس‌های روستا مرکزی استفاده نمی‌کردند.

گلی خاطر نشان کرد: ما در همه شهرستان‌ها و مناطق طرح روستا مرکزی و سرویس مدرسه را داریم و خانواده و دانش آموزانی که تقاضای سرویس مدرسه دارند می‌توانند به اداره آموزش و پرورش منطقه خودشان مراجعه کنند و از سرویس مدرسه روستا استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی