بازدید 1847

سهم ۱۳ میلیارد دلاری تراشه‌ها در بودجه اضافی ژاپن

کد خبر: ۱۲۰۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 09 November 2023

ژاپن قرار است در بودجه اضافی، تقریبا دو تریلیون ین (۱۳.۳ میلیارد دلار) برای افزایش ظرفیت تولید داخلی نیمه‌رساناها، اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: از این مبلغ، حدود ۷۶۰ میلیارد ین به صندوقی برای حمایت از تولید انبوه تراشه‌ها اختصاص خواهد یافت و این پول می‌تواند برای حمایت از دومین کارخانه شرکت تایوانی TSMC در کوماموتو استفاده شود.

حدود ۶۴۰ میلیارد ین برای یک صندوق دیگر به منظور حمایت از تحقیقات در زمینه تراشه‌های پیشرفته استفاده خواهد شد. این اعتبار ممکن است برای سرمایه گذاری شرکت راپیدوس در تولید تراشه، استفاده شود. حدود ۷۵۰ میلیارد ین هم به صندوق جداگانه دیگری برای تقویت تامین باثبات تراشه برای ژاپن، تخصیص داده خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، این آمار تا زمانی که هیات دولت ژاپن، بودجه اضافی را در روز جمعه تصویب نکند، نهایی نخواهند شد.

ژاپن در حال سرمایه‌گذاری برای احیای صنعت تراشه خود و سه برابر کردن فروش نیمه رساناهای ساخت این کشور به بیش از ۱۵ تریلیون ین تا سال ۲۰۳۰ است.

این کشور، نیمه‌رساناها را به عنوان یک آیتم کلیدی برای امنیت اقتصادی اضافه کرده است زیرا این قطعات، نقش بزرگی در پیشبرد رشد آتی از طریق خودروهای برقی و هوش مصنوعی ایفا خواهند کرد و همچنین فرصت‌هایی برای ارتقای فناوری تسلیحات در بحبوحه رشد تنش‌های ژئوپلیتیکی، به وجود می‌آورند. کشورها برای بازسازی و توسعه خطوط تامین خود در رقابت هستند و تراشه‌های پیشرفته را با همکاری متحدانشان و با استفاده از کنترل‌های صادراتی و یارانه‌ها، توسعه می‌دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمکی که ژاپن تاکنون برای تراشه‌ها متعهد شده است، شامل ۴۷۶ میلیارد ین برای نخستین کارخانه شرکت TSMC در کوماموتو است که قرار است تولیدش را در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز کند. همچنین ۳۳۰ میلیارد ین هم برای شرکت راپیدوس متعد شده است که قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های لاجیک دو نانومتری را تا سال ۲۰۲۷، در هوکایدو آغاز کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست