بازدید 2114

پوتین به قزاقستان رفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای گفت وگو با قاسم جومارت توکایف همتای قزاقستانی و امضای توافقنامه ها وارد آستانه شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 09 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس روز پنجشنبه اعلام کرد که پوتین در اقامتگاه ایالتی آکوردا با رئیس جمهور قزاقستان دیدار خواهد کرد و پس از مذانکرات در قالب محدود و گسترده اسنادی را امضا می کند.

توکایف و پوتین در این دیدار درباره چشم انداز همکاری های دوجانبه و تحولات و مشکلات بین المللی گفت و گو می کنند و نتایج آن در بیانیه هایی منتشر می شود.

همچنین در این دیدار پوتین و توکایف در فرمت آسیای مرکزی - روسیه و نوزدهمین نشست عمومی همکاری های بین منطقه ای مسکو و آستانه با عنوان "کشاورزی اساس یک اقتصاد قوی " در کوستانای برگزار می شود، شرکت می کنند.

این دیدار پوتین و توکایف پنجمین دیدار روسای جمهور ی دو کشور در سال جاری است و رهبران دو کشور در سال جاری بارها و بطور منظم از طریق تلفن با یکدیگر ارتباط داشتند.

 پوتین پیش از سفر به آستانه با بیان اینکه تعامل کشورش و کشورهای آسیای مرکزی در حال تقویت است، تصریح کرد: این تعامل می‌تواند همه طرف‌های ذینفع را از تلاش‌های مشترک منتفع سازد.

وی  در مصاحبه با روزنامه «قزاقستانسکایا پراودا» در مورد مزایای همکاری میان کشورهای آسیای مرکزیگفت: روندهای یکپارچه در منطقه آسیای مرکزی در حال افزایش است. 

برگزاری فرمت آسیای مرکزی - روسیه در حالی است که توجه غرب، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به منطقه نیز به طرز محسوسی در حال افزایش است. چین نیز فعالانه مدعی نقش یک شریک کلیدی آسیای مرکزی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار