بازدید 2175

شوک سنگین اینتل به رقیب چین

کد خبر: ۱۲۰۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 08 November 2023

اینتل از برنامه سرمایه‌گذاری در ویتنام که می‌توانست تولید تراشه این شرکت آمریکایی در آنجا را تقریبا دو برابر کند، منصرف شد.

به گزارش ایسنا، ویتنام که قطب تولید محصولات الکترونیکی در جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود، میزبان بزرگترین کارخانه اینتل در جهان برای مونتاژ، پکیجینگ و تست تراشه‌هاست. این کشور پس از قراردادهای اعلام شده از سوی رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از صنعت تراشه ویتنام، روی توسعه فعالیت اینتل، حساب باز کرده بود.

ویتنام مایل است خود را به عنوان جایگزینی برای چین و تایوان در بحبوحه ریسک‌های سیاسی و تنش‌های تجاری فزاینده با آمریکا، قرار دهد. اما اندکی پس از سفر بایدن به ویتنام در سپتامبر، مقامات آمریکایی به گروهی از تجار و کارشناسان آمریکایی اطلاع دادند که اینتل، برنامه توسعه فعالیت خود را مسکوت کرده است. به گفته یک منبع آگاه، اینتل این تصمیم را در ژوئیه گرفته است.

این منبع آگاه اظهار کرد: اینتل دلیل توقف توسعه را اعلام نکرد اما منبع دومی که در هفته‌های اخیر در دو جلسه جداگانه بین شرکت‌های آمریکایی و مقامات ارشد ویتنامی شرکت کرده بود، گفت: اینتل نگرانی‌هایی را درباره ثبات منابع نیرو و فرآیند کاغذبازی اداری بیش از حد، مطرح کرده است.

یکی از این دیدارها هفته گذشته در هانوی برگزار شد و تران لو کوانگ، معاون نخست وزیر ویتنام هم در آن حضور داشت.

اینتل در پاسخ به پرسش رویترز در این باره، از اظهار نظر خودداری کرد اما تاکید کرد ویتنام همچنان بخش مهمی از عملیات تولید جهانی ما خواهد بود، زیرا تقاضا برای نیمه رساناها افزایش پیدا می‌کند.

تغییر نظر اینتل، ضربه‌ای به بلندپروازی‌های ویتنام برای ایفای نقش بزرگتری صنعت نیمه رسانای جهانی وارد می‌کند. این کشور مذاکراتی با تراشه‌سازان داشته و امیدوار بوده است شرکت‌هایی را که به دنبال متنوع کردن زنجیره تامین خود هستند، جلب کند.

تصمیم اینتل پس از اعلام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در اروپا در ژوئن و کمبود برق شدید ویتنام در همان ماه گرفته شد.

بر اساس گزارش رویترز، اینتل همچنین در حال گسترش سرمایه گذاری خود در پکیجینگ تراشه در مالزی است که یکی از رقبای اصلی ویتنام در جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست