بازدید 5922

ابوالهول را انسان‌ها نساخته‌اند!

احتمالا انسان‌ها در ساخت مجسمه ابوالهول از طبیعت کمک زیادی گرفته‌اند و به نوعی در ساخت آن زحمت اصلی را نیروهای طبیعی کشیده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 08 November 2023

 

به گزارش تابناک، یک مطالعه جدید از دانشگاه نیویورک از دینامیک سیالات برای تجزیه و تحلیل استفاده کرد تا ثابت کند که آیا ایجاد چنین شکلی از طریق فرسایش بادی امکان پذیر است یا خیر. این تیم با ایجاد تپه‌های زیادی از خاک رس بنتونیت و پلاستیک و استفاده از آب جاری برای شبیه‌سازی فرسایش بادی، متوجه شد که شکلی شبیه به شیر می‌تواند به طور طبیعی شکل بگیرد.

این تیم در ابتدا چگونگی فرسایش خاک رس را مورد مطالعه قرار دادند. پس از ساختن چندین تپه رسی بنتونیتی با پلاستیک غیر قابل فرسایش، در انتهای بالادست هر یک، آب به موازات محور طولانی آن بر روی تپه‌ها جاری شد. با گذشت زمان، آب خاک رس را از بین برد، اما پلاستیک غیر قابل فرسایش را دست نخورده باقی گذاشت و این تیم با ظاهری بسیار آشنا تحت تأثیر قرار گرفتند.

 
به گفته‌ی محققان، آن‌ها از شباهت شکل بوجود آمده، به یک شیر نشسته یا یک شیر در آرامش شگفت زده شدند.در ابتدا ماده سیال در حال خوردن جامدات است، اما جامد سپس جریان سیال را مجبور می‌کند تا با شکل آن مطابقت داشته باشد، از این جریان تغذیه می‌کند و نرخ فرسایش و نحوه توزیع آن در سطح را تغییر می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست