بازدید 2691
۴

اصلاح دامنه مصرف در تعرفه‌های جدید گاز بها

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت:بر اساس مصوبه دولت، تعرفه گاز در سال ۱۴۰۲ بدون تغییر نسبت به سال قبل و فقط با اصلاح دامنه پلکان مصرف گاز از ۷۵ مترمکعب به ۱۰۰ مترمکعب بوده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 08 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شرکت ملی گاز ایران، «مسلم رحمانی» افزود: بر اساس جز یک بند «ز» و بند «ل» تبصره ۱۵ قانون بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی گاز موظف به بررسی و ارزیابی مجدد الگوی مصرف و تعرفه‌های گاز برای پلکان‌های مختلف شده بودند که پیامد آن، تنها اصلاح دامنه مصرف به ۱۰۰ مترمکعب بود.

به گفته وی، بخش خوب مصوبه جدید، در نظر گرفتن پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان است.

رحمانی ادامه‌داد: بنا بر مصوبه جدید، برخی از مشترکان چنان‌چه بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، نه تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که نزدیک‌به ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، گفت: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از سه برابر الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، تنها کمتر از ۱.۳ درصد مشترکان را شامل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مثلا دامنه مصرف کمینه اداره برق غیرقابل دسترس است مصرف ماهانه فقط یک یخچال (بدون روشنایی و لباسشویی و تهویه و سمعی بصری) خیلی بیشتر از دامنه مصرف کمینه ماهانه اداره برق در می آید.
پاسخ ها
دقیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
مثل میزان یارانه اهدایی دولت رییسی به یک خانواده چهار نفری یعنی 1.2 میلیون تومان برای گران شدن مخارج منزل به مبلغ حداقل ده الی 15 میلیون در ماه. فکر کردی دولت پلکانی میکنه یا یارانه میده و ...به فکر مردمه؟ نخیر به فکر درامدزایی برای خودش هست از بس که ساختار ناکارامد دولتی و تعداد بسیار زیاد کارمند بدون استفاده در وزارتخانه ها در حال تناول صبحانه و ناهار و میوه و ...به خرج من و شما هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
دقیقا.من یک یخچال کوچک دارم بدون هیچگونه مصرف دیگه که به یک کنتور اختصاصی وصله واسم ماهانه 16 هزار تومان قبض برق میاد
این شیوه از یک جهت اشتباه است برای مثال کسی که سال قبل در ویلای خود آب استخر و جکوزی را گرم در طول زمستان گرم نگه میداشته کافیت یک هفته آن را خاموش کند 10 تا 35 درصد کاهش مصرف گاز خواهد داشت و هزینه ان صفر و پاداش هم دریافت خواهد کرد و در مقابل خانوادهای که یک بخاری یا یک پکیج گرمایشی داشته اند و امکان کمتر از این شدن برای انها وجود ندارد باید هزینه پرداخت کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست