بازدید 1799

تعیین تکلیف لوایح دولت در ماه‌های پایانی عمر مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: به وزارتخانه‌ها گفته‌ایم لوایح در اولویت خود را مشخص کنند تا با رایزنی با مجلس شورای اسلامی، آنها در اولویت مجلس قرار گیرند.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 07 November 2023

به گزارش «تابناک»، سیدمحمد حسینی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که تکلیف لوایح دولت در ماه‌های پایانی عمر مجلس یازدهم چه می‌شود؟ گفت: هر لایحه‌ای که دولت ارائه می‌دهد بر اساس یک نیاز کشور مطرح شده و اینگونه هم نبوده که لایحه در یک جلسه دولت تهیه شده باشد بلکه معمولا از یک وزارت‌خانه مساله‌ای مطرح می‌شود و در کارگروه‌های کمیسیون‌های تخصصی و سپس در کمیسیون‌های اصلی دولت بررسی می‌شود و در نهایت در صحن دولت بررسی و تصویب می شود و این مسیر زمان‌بر  است.

وی درادامه افزود: گاهی از صبح پنجشنبه تا شب یا پنجشنبه و جمعه در جلسه کمیسیون‌های تخصصی هستیم تا یک لایحه در کمیسیون نهایی شود و بعد در صحن دولت بررسی و نهایی و به مجلس ارسال شود. در همین ایام هفت لایحه به مجلس ارسال کرده‌ایم و انتظار داریم نمایندگان مجلس به این لوایح توجه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به وزارتخانه‌ها گفته‌ایم که لوایح در اولویت خود را مشخص کنند تا با رایزنی با مجلس شورای اسلامی، این لوایح در اولویت مجلس قرار گیرند، افزود: البته نمایندگان هم این نگاه را دارند که لوایح را بر طرح‌ها ترجیح دهند چون بار مالی لوایح در نظر گرفته شده و از این جهت در شورای نگهبان با مشکل مواجه نمی‌شود.

حسینی درباره آخرین خبر از تفکیک وزارت صمت، گفت: لایحه تفکیک این وزارتخانه در نوبت است و هنوز در دستور کار مجلس قرار نگرفته است. چون بررسی برنامه توسعه هفتم در مجلس شروع شد، همه لوایح در هر مرحله‌ای از بررسی بودند، متوقف شدند و اگر در فاصله تصویب برنامه هفتم و آغاز بررسی برنامه بودجه، فرصتی باشد این لوایح می‌تواند در دستور کار قرار گیرد اما هیئت رئیسه مجلس در نهایت تصمیم می‌گیرد چه طرح یا لایحه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی