بازدید 2014

مردم باید تلاش کنند جلوی خالص‌سازها را بگیرند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جریان خالص‌ساز متوقف نمی‌شود؛ به همین دلیل مردم باید تلاش کنند که جلوی آنها را بگیرند. مردم باید به صورت همه‌جانبه در انتخابات شرکت کنند تا با شرکت خود به این جریان اعتراض کنند.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 07 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، جمله «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست» آیا یک باور شخصی از سوی یک مهمان برنامه تلویزیونی بود یا نمایانگر نوع نگاه طیفی خاص؟

محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آن خانمی که این حرف را زده است، به هیچ وجه نه فرد مهمی است و نه افکارش و نه شخصیتش اصلا ارزش پرداخت و بحث و نظر ندارد، اما چرا حرفش بازتاب گسترده‌ای داشت، زیرا تصور بخش‌های زیادی از جامعه آن است که گروهی خاص در کشور وجود دارد که معتقد است همه چیز مملکت را باید در اختیار بگیرد؛ همان جریان خالص‌ساز که فکر می‌کند همه قدرت باید در اختیار خودشان باشد و همه جریان‌ها و گروه‌های دیگر باید حذف شوند. این گروه می‌خواهند انتخابات، دولت، مجلس، نهاد‌های اقتصادی، نهاد‌های سیاسی و حتی ان‌جی‌او و نهاد‌های مدتی را تحت تأثیر خودش قرار دهد و به طور کلی هر پایگاه قدرتی را در اختیار بگیرد. مردم و رسانه‌ها، چون تصور می‌کنند حرف آن خانم نماینده چنین گروهی است، به آن می‌پردازند وگرنه خودش که نه در سپهر سیاسی کشور جایگاهی دارد، نه تفکر ویژه‌ای دارد و نه بود و نبودش در سیاست مهم است».

او ادامه داد: «اگر امروز بحث می‌کنیم درباره یک نگاه و ایدئولوژی سخن می‌گوییم که می‌خواهد کشور را در اختیار خودش قرار دهد؛ موقع انتخابات می‌گوید ردصلاحیت کنید تا فقط ما بمانیم، در صداوسیما می‌گوید هیچکس به جز ما را دعوت نکنید، می‌خواهد نظام پزشکی یا نظام مهندسی، اتاق بازرگانی یا هر نهاد صنفی یا غیرصنفی دیگری را هم تحت سلطه خود در بیاورد و... البته که این اتفاق جدیدی نیست و از سال ۵۸ تا کنون همین وضعیت بوده است و این جریانِ تمامیت‌خواه می‌خواسته همه قدرت در اختیار خودش باشد. گاهی هم موفق شده و گاهی هم نشده است».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «باید با این جریان مقابله کرد و اصلا شخصیت آن خانم اهمیتی ندارد، زیرا دارای وزن سیاسی و اجتماعی نیست. مسئله این نوع نگاه و جریانی است که این تفکر را اجرا می‌کند. این همان جریانی است که از گذشته به نقش مردم در انتخابات و اصلا به انتخاب‌کردن و انتخاب‌شدن اعتقادی نداشت و فقط انتخابات را برای زمانی خوب می‌دانست که خودشان انتخاب شوند. باید با این تفکر یکسان‌ساز مقابله کرد. یکسان‌ساز‌ها برای مردم هیچ ارزشی قائل نیستند. آن‌ها حتی به ایرانی‌بودن مردم ایران هم رحم نمی‌کنند. مشخص است که ایران برای همه ایرانیان است؛ با هر نوع دیدگاهی و سلیقه سیاسی‌ای. ایران همیشه برای ایرانیان بوده است؛ در طول چندین هزار سال و ایران و ایرانی‌بودن اصالتی تاریخی دارد، اما این گروه خالص‌ساز می‌گوید ایران فقط متعلق به یک طیف خاص است».

مهاجری در پایان گفت: «جریان خالص‌ساز متوقف نمی‌شود؛ به همین دلیل مردم باید تلاش کنند که جلوی آن‌ها را بگیرند. مردم باید به صورت همه‌جانبه در انتخابات شرکت کنند تا با شرکت خود به این جریان اعتراض کنند. این مقاومت انتخاباتی آن جریان را عقب می‌زند. همین جریان نمی‌خواست که در سال ۷۶ آقای خاتمی و در سال ۹۲ آقای روحانی رئیس‌جمهور شوند، اما مردم پای صندوق آمدند این دو فرد رئیس‌جمهور شدند. پس انتخابات می‌تواند باعث جلوگیری از پیش‌آمدن خالص‌ساز‌ها شود».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی