بازدید 4579
۶

امر به معروفِ دبیر اسبق ستاد امر به معروف!

«اینکه در شرایط حملات دهشتناک رژیم صهیونیستی به مردم رنجدیده فلسطین، از نامه خیرخواهانه و بجای خانم دکتر علم‌الهدی خطاب به ۴۰ تن از همسران مقامات جهان برآشفته شده و با عباراتی نابجا جبهه انحرافی برای حاشیه‌سازی جدید باز کرده‌اید، هر ناظری را متعجب، متاسف و متاثر می‌کند».
کد خبر: ۱۲۰۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵ 07 November 2023

به گزارش «تابناک»، مهدی اشتری کارشناس برنامه‌ریزی راهبردی طی یادداشتی به نقد توییت جلیل محبی دبیر اسبق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و معاون مطالعات حکمرانی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه جمیله علم الهدی همسر حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به همسر امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه پرداخت، که متن آن به شرح ذیل است:

«آقای جلیل محبی دبیر اسبق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و معاون فعلی مطالعات حکمرانی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، طی سالهای اخیر، گهگاه با برخی واکنش‌های جنجال‌ برانگیز خبرساز شده است، اما این بار با انتشار توییتی عجیب و توهین‌آمیز خطاب به رئیس جمهور باعث تعجب و سوال اهالی فکر و قلم شد.

جناب آقای جلیل محبی!
آیا بکار بردن آن عبارات ناشایست، آنهم خطاب به رئیس جمهور منتخب و بعد تکرار قریب به مضمون همان مطلب و اصرار بر آن در ادامه مباحث‌تان در فضای مجازی، جدای از توهین به رئیس جمهور، زیر سوال بردن تمام زنان و دختران این کشور نیست؟

این طرز تفکر که در کلمات شما و به صورت عمومی جاری شده، با سوابق و جایگاه فعلی‌تان تناسبی ندارد و بسیار نگران کننده است.

اینکه در شرایط حملات دهشتناک رژیم صهیونیستی به مردم رنجدیده فلسطین، از نامه خیرخواهانه و بجای خانم دکتر علم‌الهدی خطاب به ۴۰ تن از همسران مقامات جهان برآشفته شده و با عباراتی نابجا جبهه انحرافی برای حاشیه‌سازی جدید باز کرده‌اید، هر ناظری را متعجب، متاسف و متاثر می‌کند.

مگر نه اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای رساندن پیام مظلومیت مقاومت مردم غزه به جهانیان و نخبگان عالم در این شرایط ضروری و واجب است، حال با چه استدلالی، می‌خواهید مانع این مهم شوید؟

از فردی که مزین به لباس روحانیت است، اولین انتظار، رعایت اخلاق و ادب در گفتار است و مگر پیامبر مکرم اسلام(ص) توصیه نفرمودند: 《نه عیب‌جو باش و نه ثناگو، نه زخم زبان‌زن و نه مجادله گر باش》[مکارم الاخلاق، ص ۴۶۷] حال چطور باور کنیم، کسی که لباس پیامبر(ص) را بر تن دارد، با این ادبیات و علنی چنین عتاب و خطاب کند و زخم زبان و کنایه را بی‌محابا ادامه دهد؟!

دلسوزانه شما را که مدتی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور فعال بوده‌اید و اینک نیز در جایگاه مهمی قرار دارید، توصیه به عذرخواهی و جبران می‌کنم و از ادامه این روند نادرست و مجادله‌های بی‌ثمر در فضای مجازی که موجب انشقاق و کدورت میان مومنین می‌شود، پرهیز می‌دهم.»

گفتنی است، جلیل محبی فعال رسانه و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توییتی عجیب در توییتر (ایکس) نوشت: جلوی زنتو بگیر...

به نظر می رسد که محبی در واکنش به نامه اخیر جمیله علم الهدی به همسر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه این توییت را منتشر کرده است.

پیش از این نیز محبی به این قبیل رفتارهای همسر رئیسی واکنش توییتری نشان داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
سلام . من اگر جای نویسنده بودم از کفتار ایشان تعجب نمی کردم . بلکه تاسف می خوردم که ایشان چند سال دبیر ستاد امربه معروف ! بوده اند . و دیگران را امر به معروف کرده اند .
بعد می گوییم چرا این نهادها هیچ خروجی مثبتی ندارد .
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
دعواهای الکی برای گرم کردن تنور انتخابات... رای نمی‌دهیم خودتان را خسته نکنید.
با سلام. شماهم جلوی خودت رو بگیر، اون کار دبیر سابق مضموم بود، شما با مضموم دیگری تکمیل فرمودید.
مرور شرایط اقدام به امر به معروف و نهی از منکر را به دبیر محترم توصیه می نمایم.
فقط جذب مخاطب است همین
معاون مطالعات حکمرانی مرکز پژوهشهای مجلس
کاش یه شغل اینجوری هم برای من درست می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
حقوق هم دارد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی