بازدید 100617

زندان‌هایی به نام کمپ ترک اعتیاد

بررسی وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری در گفت‌وگو با کارشناسان، پژوهشگران و مسئولان پیشین سازمان بهزیستی
کد خبر: ۱۲۰۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 06 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه هم میهن، ترک اعتیاد اجباری یا داوطلبانه؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولی مقابله با این ماجرا بر روش‌های قهری و سختگیرانه تاکید دارد و پژوهشگران و کارشناسان معتقدند که ترک اعتیاد اجباری، دستگیری معتادان و انتقال‌شان به کمپ‌های ترک اعتیاد که یک زندان است با اندازه کوچک، طی حداقل 20 سال گذشته که پروانه راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد صادر می‌شود، نتیجه‌ اثربخشی نداشته است. کمپ‌های ترک اعتیاد درست شبیه مرکزی که در لنگرود آتش گرفت و بیش از 30 نفر را سوزاند و خفه کرد، به گفته کارشناسان این حوزه نادرست‌ترین روش برای کاهش مصرف مواد مخدر است. مراکز ماده 16 یا همان ترک اجباری، به اذعان سازمان بهزیستی تاکنون خروجی نداشته‌اند اما بیشترین هزینه‌ها در این بخش می‌شود.

ماجرای آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود اما بار دیگر سیاست‌های کاهش سوءمصرف مواد مخدر را زیر سوال برد و واکنش‌های فراوانی همراه داشت. جدیدترین آن هم مربوط می‌شود به انجمن علمی روان‌پزشکان ایران که در اطلاعیه‌ای مرتبط، بر حقوق قانونی و انسانی مراجعه‌کنندگان به این کمپ‌ها تاکید کرد. این انجمن همچنین آمادگی خود برای همکاری علمی با این مراکز برای بازنگری استانداردهای تاسیس، راه‌اندازی و نظارت را اعلام کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «بر اساس اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر و آیین‌نامه اجرایی مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب اعتیاد به موادمخدر و روانگردان‌ها ذیل ماده ۱۵، افراد مبتلا به اختلالات مصرف مواد باید به صورت داوطلبانه به این مراکز مراجعه کنند، درحالی‌که مشاهده می‌شود بسیاری از کمپ‌ها پذیرای موارد اقامت اجباری هستند. بر اساس گزارش‌های غیررسمی، در برخی کمپ‌ها گاه از شیوه‌های غیرعلمی و بعضاً غیرانسانی استفاده می‌شود. درنتیجه در فقدان نظارت‌های جدی رسمی یا حتی شاید در سکوت و بی‌توجهی به وضعیت برخی مراکز، مراکز غیراستاندارد با مدیریت افرادی فاقدصلاحیت مدت‌هاست که به کار خود ادامه داده و بدون حضور نظارت در آنها، رخدادهای ناخرسندکننده‌ای بروز می‌کند. بدیهی است هر واحد یا مرکزی، تحت هر عنوانی در فرآیند درمان دخالت داده شود، باید استانداردهای مصوب و مبانی علمی لازم را مراعات کند، ازجمله این موارد می‌توان به ضرورت حفظ حداقل استانداردهای لازم، ازجمله معاینه‌ روان‌پزشکی بیماران اشاره کرد که درحال‌حاضر کمپ‌ها ملزم به اجرای آن نیستند.» در این اطلاعیه بر نبود نظارت‌ در حوزه درمان‌ اعتیاد تاکید شد.

ایراد در فرآیند درمان اعتیاد

مجید رضازاده، رئیس پیشین مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی است و‌ به هم‌میهن می‌گوید که سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر و ترک و درمان اعتیاد پیش از انقلاب شروع شده بود و پس از انقلاب هم ادامه داشت. در یک دوره‌ای مراکز اجباری تحویل بهزیستی داده شد اما بهزیستی آن را نپذیرفت. در ادامه هم مراکز سرپایی برچیده شدند و سیستم درمانی همتایان هم به صورت نادرست پایه‌گذاری شد. پس از آن بود که بحث درمان و ترک اجباری مطرح شد. رضازاده به تعداد بالای کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره می‌کند و می‌گوید که قطعا مساله مالی است که این تعداد مرکز راه‌اندازی شده‌اند: «تا زمانی که من در بهزیستی مسئولیت داشتم صدور مجوز برای مراکز اجباری ترک اعتیاد بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر بود و کمپ‌های داوطلبانه بر عهده سازمان بهزیستی. بعدا اعلام کردند که بهزیستی هم باید برای کمپ‌های اجباری مجوز بدهد که بهزیستی نپذیرفت و در نهایت مجوزها را به سمت بخش‌های امنیتی و انتظامی بردند. حالا نمی‌دانم وضعیت به چه صورت است.»

او هم از شنیدن خبر آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود متاثر شده و معتقد است که ترک اعتیاد پروسه‌ای است که باید با اقناع خود فرد انجام شود، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که‌ درصد پایینی از افراد نیاز به اعمال قانون دارند تا وارد مسیر درمان شوند. نکته اینجاست که درمان اعتیاد باید برای یک مدت کوتاه با حداقل فرآیند صورت گیرد، بنابراین نمی‌توان برای مدت زمان طولانی از فشار قانونی استفاده کرد. برای ادامه، نیاز به اقناع خود فرد است؛ راه‌های اقناع هم علمی است و بر اساس سیستم پاداش و... انجام می‌شود.

رضازاده به نکته دیگری اشاره می‌کند: «یک معتاد برای ترک، اصولاً نیاز به بستری در مرکز درمانی ندارد، درمان اعتیاد باید در محیط ادامه پیدا کند و به صورت سرپایی انجام شود. اگر به صورت درستی انجام شود، موفقیت‌آمیز خواهد بود. اگر با زور و اجبار باشد، قطعاً انگیزه ترک از بین می‌رود.» به گفته او، زمانی‌که فرد بدون اختیار خودش از محیط جدا شود و به مرکزی مانند کمپ ترک اعتیاد برود، قطعاً انگیزه‌های مصرفش برمی‌گردد. متاسفانه در درمان اعتیاد، به سمت روش‌های نادرستی پیش می‌روند چراکه مدل‌های درمانی، به‌درستی اجرا نمی‌شود، به همین دلیل موفقیت‌آمیز نیست.

این مسئول پیشین در سازمان بهزیستی معتقد است که باید به مسائل جسمی و روانی معتادان توجه شود: «باید ریشه‌های گرایش به اعتیاد در افراد شناسایی و بعد درمان شوند. برخی از افراد مشکلات جنسی یا اختلال در تمرکز دارند و به همین دلیل به سمت مصرف مواد مخدر رفته‌اند، اما اختلال‌شان شدیدتر شده است، بنابراین این افراد باید در همان ابتدا از نظر جسمی درمان شوند و اگر مشکل خانوادگی دارند، باید به آن پرداخته شود. اگر مسئله به روان‌شان برمی‌گردد، آن هم باید به صورت جداگانه درمان شود و مسائل اقتصادی – اجتماعی موثر در این اتفاقات مورد بررسی قرار گیرد. تا زمانی که این مسائل حل نشود، ریشه‌های درمان اعتیاد پابرجا خواهد بود. این افراد باید این فرصت را داشته باشند که افراد بدون تبعیض رشد و آزادانه روش درمان‌شان را انتخاب کنند.»

فرهاد اقطار، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور قبلاً به هم‌میهن گفته بود که ایراد اساسی در سیاست‌گذاری‌هاست: «در قانون پیش‌بینی شده که اول پیشگیری یعنی ماده 15، بعد ماده 16 و بعد ماده 42 که انتقال معتادان به اردوگاه کار اجباری است. اما حالا این روند برعکس شده است. تمام اعتبارات و هزینه‌ها برای ماده 16 یا همان معتاد متجاهر می‌شود. اما متجاهر اینطور درمان نمی‌شود.» او این را هم گفته بود که ماده 16 یا همان کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری، هیچ خروجی‌ای نداشته و شاید تنها 5‌ درصد از معتادان به این شیوه درمان می‌شوند.

حالا هم رضازاده تاکید می‌کند که اجبار در درمان اعتیاد، هیچ تاثیری ندارد. چاره‌ای جز اقناع وجود ندارد. این صحبت‌ها در شرایطی از سوی مسئولان بهزیستی اعلام می‌شود که دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، هشتم آبان‌ماه از تلاش برای افزایش مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر از یک به دوسال خبر داد. رضازاده اما می‌گوید که فرآیند درمان باید مفید باشد، درمان طولانی تنها برای ‌درصد کمی از افراد قابل اجراست: «اگر فرآیند به‌درستی انجام نشود، نتیجه هم موفق نخواهد بود. متاسفانه مسئولان وقتی در سیاستی موفق نمی‌شوند، مدت زمانش را زیاد می‌کنند، درحالی‌که از همان ابتدا شیوه نادرست بوده است؛ به مسائل جسمی، روانشناختی و خانوادگی توجهی نشده است. اما پرداختن به این موضوعات سخت است و ساده‌ترین راه همان است که در حال اجراست.»

شبه‌زندان‌ها

هومان نارنجی‌ها، کارشناس و پژوهشگر اعتیاد در گفت‌وگو با هم‌میهن، کمپ‌های ترک اعتیاد را به شبه‌زندان تشبیه می‌کند و به هم‌میهن می‌گوید که در درمان و ترک اعتیاد، یک فقدان قانونی وجود دارد: «آنچه به عنوان کمپ در ایران تعریف شده، این است که یک فرد را دست بسته وارد مرکزی می‌کنند و به اجبار نگه‌اش می‌دارند. پس از مدتی هم با اقدامات درمانی محدودی که برایش انجام شده، خارج می‌شود و دوباره مصرف را شروع می‌کند.» نارنجی‌ها می‌گوید که برخی خانواده‌ها خودشان تمایل دارند که فرزندان یا همسران‌شان، به اجبار در این مراکز نگهداری شوند، حتی گاهی اعتراض می‌کنند که چرا درهای کمپ باز است و آنها توانسته‌اند فرار کنند. اما نکته اینجاست که اگر این افراد یک‌سال و دوسال هم نه، 65 سال در این مراکز نگهداری شوند، زمانی‌که از آن مراکز خارج می‌شوند تضمینی برای مصرف‌نکردن‌شان وجود ندارد. فقط در این سال‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟ هزینه‌های بیشتری به سیستم تحمیل می‌شود و کمر دولت از هزینه‌های بالا می‌شکند.» بر اساس اعلام این کارشناس اعتیاد، هم‌اکنون دولت تنها در بخش نگهداری از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب هزینه می‌کند اما در بقیه درمان‌ها، هزینه‌ای ندارد. بیش از 90 درصد درمان‌های اعتیاد در مراکز خصوصی انجام می‌شوند و تنها در مراکز ماده 16 که معتادان متجاهر نگهداری می‌شوند، به اندازه سرانه نگهداری هر معتاد، پولی به کمپ داده می‌شود. بنابراین این مراکز درست مشابه زندان هستند. درحالی‌که فراموش شده فردی که اختلال روان دارد، باید به مرکز درمان اعصاب و روان منتقل شود تا درمان شود. زندان، مکانی برای درمان او نیست. نگهداری طولانی از این افراد در یک‌مرکز راه‌حل نیست.»

نارنجی‌ها پرسش دیگری را مطرح می‌کند؛ اینکه در زمینه درمان اعتیاد چند متخصص وجود دارد؟ «اگر در کمپ‌ها روانشناس و روانپزشک متخصص نباشد، فرد افسرده شده و دچار اختلالات جدی‌تری می‌شود. حالا سوال این است که فردی که دچار این اختلالات شده آیا باز هم باید در این کمپ‌ها نگهداری شود، یا معتادی که خانواده‌اش را آزار می‌دهد، چاقوکشی می‌کند و می‌خواهد خانه را به آتش بکشد، آیا باز هم باید به کمپ منتقل شود؟ معتادان با اختلالات روان باید به بیمارستان‌های ویژه بیماران اعصاب و روان بروند. اما ما چه تعداد تخت مخصوص بیماران اعصاب و روان اعتیاد داریم؟ تعدادشان بسیار کم است.» به گفته او، اگر قرار باشد قانون اجباری‌بودن ارجاع به کمپ‌های ترک اعتیاد برداشته شود، بسیاری از کمپ‌ها باید جمع‌آوری و تعطیل شوند: «سرانه کمپ‌های ترک اعتیاد براساس میزان پروانه‌های صادرشده، با نیاز جامعه همخوانی ندارد. چرا مردم باید فرزندان‌شان را به کمپ بفرستند؟ چون مکانی برای نگهداری از این افراد جز کمپ‌ها وجود ندارد. تا زمانی که خانواده‌ها پول بدهند، کمپ‌ها هم این افراد را نگه می‌دارند. درحالی‌که اگر فردی معتاد و آزارگر خانواده است، باید به مکان ویژه این افراد منتقل شود. باید کمپ‌ها داوطلبانه باشند، نه اجباری. برای ترک و درمان اعتیاد، نیازی به قفل و زنجیر نیست.» این پژوهشگر می‌گوید که در این شرایط خانواده‌ای که پول نداشته باشد، رسماً هیچ خدماتی نمی‌تواند دریافت کند. دولت تنها هزینه‌ای که می‌کند، در زمینه کارتن‌خواب‌هاست. در زمینه فعالیت بخش‌های خصوصی هم نظارتی صورت نمی‌گیرد. پرسنل بهزیستی آنقدر تعدادشان کم است که حتی فرصت نمی‌کنند برای یک بازدید ساده به این مراکز سر بزنند.

به گفته او، پژوهش‌ها در زمینه درمان بسیار محدود است و اطلاعات کمی دراین‌زمینه وجود دارد. باید به این سوال پاسخ داده شود که اثربخشی روش‌های درمانی اعتیاد در ایران چقدر موفق بوده است؟ هر کس چیزی می‌گوید، اما ما نمی‌دانیم پاسخ چیست. وقتی هم پاسخی وجود نداشته باشد درست مانند قدم برداشتن در مسیری تاریک است: «از زمان صدور پروانه‌های درمان اعتیاد در کشور 20 سال می‌گذرد. از سال 82 به‌تدریج سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت شروع به صدور پروانه کلینیک‌های درمانی کردند. اول که صحبتی از متادون نمی‌شد، اما پروانه داده و کار درمانی صورت می‌گرفت. بعد متادون آمد و حالا تعداد مراکز درمان متادون و آگونیست به 8 هزار رسیده است. اما باز هم مشخص نیست که اثربخشی این روش‌های درمانی چقدر است.» 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۲۴
یعنی تا حالا نمیدونستید؟؟؟ چند بار فقط خبر تو خود تابناک بوده که رشوه دادن ، یکی که معتاد نبوده رو تو این کمپ ها به زرو نگه دارند ؟!!
باید کمپ ها خیلی کنترل شوند کسانی که مدیریت کمپ هارو به عهده دارند که البته کمپ مال خودشون هست پول های زیادی در میارند بیچاره خانواده معتادا که از روی ناچاری به کمپ هر مبلغی رو پرداخت میکنند انواع این کمپ ها اطراف شهرری و ورامین زیادند
در بسیاری از کمپ های ماده ۱۶ در اثرسوُ مدیریت ها قانون کار اجباری حاکم است که در آمد ناشی از کار اجباری بیماران به جیب افراد سودجو و ناکارآمدی که مدیریت مراکز را دارند میرود این امر جدا از اینکه یک امر غیر انسانی است معتادان را تبدیل به کالای تجاری می کند برای نمونه مرکز ترک اعتیاد شهید ضیادیان واقع در سراه سیمان شهرری که از معتادان برای مونتاژ گل مصنوعی بیگاری می کشند لطفا پیگیری کنید
سلام.بنده به اختیار وارد کمپ شدم برای ترک. یک ماه بودند . الان ۶ ماه گذشته و هیچ میلی به مصرف دوباره ندارم.ولی به اندازه ای از نظر خوراک و روحی ادیت شدم که واقعا برای خودم تا همیشه تاسف میخورم.وای وای وای به اعتیاد و هزاران وای بر متولیان مسیول کمپ که از احساسات خانوادهها برای پ ل در اوردن سواستفاده میکنند.واقعا جای تاسفه که حتی یک مسول درین مدت به انجا نیامد.
ﺑﺎ اﻳﻦ ﻛﻤﭗ ﻫﺎ اﺻﻼ ﺗﺮﻙ ﻛﺮﺩﻥ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻫﺴﺖ ﺩﻭﻟﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺎﻳﺪ اﺳﺘﻴﻦ ﺑﺎﻻ ﺑﺰﻧﺪ ﻣﻜﺎﻧﻬﺎﻱ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﻱ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﻨﺪ ﺩﻛﺘﺮ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭ ﺑﺎﺷﻪ ﻣﺜﻞ ﻳﻚ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺎﺷﻪ ﻛﺴﻲ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﺗﺮﻙ ﻛﻨﻪ اﺻﻼ ﻧﺘﺮﺳﻪ ﺑﺎ ﺧﻴﺎﻝ ﺭاﺣﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻴﺎﺩ ﺑﺮاﻱ ﺗﺮﻙ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
آن موقع ماموربیکارمیشه وتوخیابون معتادنیست که باسربازبیادبزنه وحاشیه کنه ،کمپ هم که دوباره میزنه بعدنوشت ازناچاری میگه کمپ خوبه،،من رفتمفقط نف
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
واقعا هیچ نضارتی نیست مسئولان خودشان میدون ولی متاسفانه نمیدونم باید به چه کسی بگی پول می ره همراه جان ولی کسی مسول نیست
شاهد محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
برای اولین بار تو ایران داریم یه کمپ تأسیس میکنیم که دو تا پزشک و یک روانپزشک و چند بهیار به صورت 24 ساعته حظور دارن و امکاناتش هم از هتل بالاتره امیدوارم مسعولین حمایت کنن به جای سنگ اندازی
در ضمن تو منطقه خوش اب و هوای جواهرده هست که از لحاظ روحی و روانی بیماران هیچ مشکلی نداشته باشن
کلا اینها همه تعریفی از اعتیاد ندارن کمپ یاحتی پزشکان ما که می‌گویند بعضی هم دارن وشاید بخاطر منافع مالی اینکار میکنند باید برای درمان سم زدایی شوید آیا مصرف مواد برا کسی که اعتیاد دارد یه مقدار مواد داد مسموم می‌شود یا بیشتر نعشا میشه سم برا کسی است که مواد مصرف نکرده است ومسموم میشود ویاباروان درمانی اعتیاد فرایند سلولی هست وباید به مدت حداقل ۱۰ با دوز معلوم وبه صورت پلکانی کم کرده شود تجربه من بعد بیش از۲۰ سال مصرف مواد همه روش‌ها امتحان کردم ونتیجه نگرفت فقط با کنگره ۶۰ رها شدم از اعتیاد رها شدن با ترک دوچیز متفاوت هستش
در دنیا فقط nAکارسازاست وبس ودیگر هیچ
دقیقا درسته لطفا پیگیری کنید منو خودمو تو کمپ ها فقط نکشتن
تو این کمپا اینا جنایت میکنن بچه هارو میزنن ولی هیچ کس رسیدگی نمیکنه
پاسخ ها
احمدانصاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
یعنی تو اردوگاه هم میزنن چرا باید بزنن جوون مردمو
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
بله، استفاده از شوکر که در کمپ ها بسیار رایج است ، و بسیار غیر انسانیست، مثل کمپ اعغر صارم در مشهد که برادر زنش یکی از روسای ستاد مبارزه با مواد مخدر مشهد است، و بخاطر داشتن روابط هر کاری بخواهند میکنند.
بهترین راه درمان وتنها جایی که طبق اسناد خروجی خوبی داشته است ،جمعیت احیای انسانی کنگره 60هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
بله میزنن صدای خر بدی
من خودم معتاد هستم ریشه ان در اعصاب وروان است درست در نقطه اصلی ان به روابطه جنسی بر میگردد اگر داروی که از نظر جنسی درمانگر باشد به خودی خود اعتیاد کنار میرود به فکر داروی جنسی باشید واعصاب و روان اگر دلسوز مردم هستید راهکار این است تمام‌
کمپ های الان همگی از دم به جز کمپ دولتی مساوی هست با زندان خانواده بیمار می‌شناختیم جاش کمپ نبود چون عقب افتاده بود و هزینه کمپ کمتر از روان پزشکی بود انداخته بودن کمپ .افراد دیگری رو دیدم به هر جهت اختلاف خانوادگی داشتن طرف رو میدادم اجباری تا به نیتشون برسونند بله خداشاهده من تو کمپ خیلی موارد عجیب دیدم
چرا هیچکی به اینکه میزنن بیماران رو اشاره نمیکنه؟؟؟میدونید چرا؟چون کمپ ترک اعتیاد شده منبع درآمد برای یک عده.یه درصدی رو به بهزیستی میدن تا بهزیستی ازشون حمایت کنه بعد هیچ خبر از داخلش به بیرون نده .بزنید بکشید
پاسخ ها
احمدوانصاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
یعنی واقعا میزنن جوونای مردمو آخه چرا،،،،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
موقع بردن به کمپ دندون منوتوماشین
شکستند۵۰۰۰۰تومان بایک انگشتر زدند
همشون منبع درآمد ومکانی برای خلافکاران حرفه ای است که بادو سه سال بعدازترک بوسیله پارتی و آشنا یه مجوز میگیره وبدون بازرسی ازمکانهای دولتی هر کاری دوست داشتند باجوانهای مردم میکنن هرکدوم یه گروهی بعنوان خدمتگذار۵یا۶نفری جمع میکنن خودسرانه کارهای اذیت بچه های مردم میکنند خودم کمش ۳بار گیرکردم دیدم شاهدماجرایم تو تبریز داستان نمیگم توکمپها اینجوریه مردم ازترطشون
فقط بلدن کمپ درست کنن،از خداشون هست طرف از کمپ مرخص بشه باز بره بکشه تا جیبشون پر بشه تنها راه چاره جلوگیری از فروشنده و مواد هست تو را خدا نجات بدین جوونها نابود شدن
آتش سوزی لنگرود دقیقا ۱۴ سال پیش کمپ سیا کلاه مال سهیل دوستام بود توی مازنداران یک مریض کتک میزنن بعد مریض قرض میکنه وقتی که دورش تمام میشه شبونه میاد کمپ آتیش میزنه اون زمان خیلی از مریض ها در رفتن .الا لنگرود من به تور قطع میگم کار یک بیمار همون کمپ بوده.کتک زدنش تحقیرش کردن توی جمع اون هم اوقده کرد کمپ آتیش زد.باید پدر صاحب کمپ در بیارن
من به عنوان یه آسیب دیده از مواد مخدر دولت رو مقصر میدونم و همیشه نفرین میکنم به کسی که مواد رو درست کرد
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
چندماه پیش هم که من توی کمپ عرب آباد هشتگرد
زندانی بودم خبر شنیدیم که توی کمپ طاووسیه هشتگرد یه بیمار که تازه آزاد شده بوده به خاطر مشگلات روحی به وجود اومده توی کمپ صاحب کمپ رو که اسمش علی دهقان بود رو با وینچستر صورتشو میترکونه و میکشتش
بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
این درسته که دولت باید نظارت داشته باشه روی مسئله پخش وفروش مواد اما خداوند هم به انسان عقل داده اگر اندکی به یاد خدا باشیم اگر عقل وشعور خود روبه درستی بکاربگیریم هیچ وقت سراغ این مضخرفات نمیریم. ه
سلام دوستان کمپ اجباری اگه درست باشه تاثیرگذاره
من خودم یکی از کار آفرینان هستم ولی ماده ۱۶خیلی بهش ظلم میشه از انتظامات بگیر تا خدمات همشون اذیت میشن فقط بخاطر ی سیگار یا ی لقمه نون
خلاصه مدیریت کمپ خوب باشه خروجی هم داره.یکی از دوستان ب کمپ ضیادیان اشاره کرد ک دقیقا درست گفت
باسلام یه جنایت خانه هم داخل ازنا لرستان درست کردن مالکش اسم خودشو گذاشته دکتر بخدا قسم فقط بخاطر یکی از رفتارهاش حقش سنگسارهست کلا او خودش قاضی وقانون گذار هم هست بقول خودش هرکس بمیره هم دیه نداره اتفاقا ۲تا کشته هم داده منتها بقول خودش کمپ ا هست کسی جرات عرض اندام نداره.
خدا رحمت کنه بندگان خدارو که همدرد من هم بودن . ۳۲ نفر سوختن و جزغاله شدن دولت باید بیشتر بهش می‌پرداخت و حداقل یک ساعت عزای عمومی اعلام می‌کرد. یک روز پیش کششون . در مملکت ما مواد مخدر جرم هست و معتاد مجرم هستش. در صورتیکه معتاد فقط یک بیمار هست . به بیمار کمک میکنن نه بی تفاوتی . درد اعتیاد درد بیخدایی هست البته نه این خدایی که اینا برای مردم ساختن . در آینده با این وضعیت اعتقادی و این همه دروغ و فساد از اعتیاد و معتاد بیشتر خواهیم شنید . آقایان مسئول تا دیرتر نشده کاری اساسی کنید. امکانات جلسات برگزاری انجمن معتادان گمنام رو گسترش بدید . یه کاری بکنید که تمایل به قطع مصرف در معتادان بوجود بیاد . آنقدر دروغ به خورد این ملت ندید . آنقدر اختلاس و ناصادقی نکنید برگشت این کارهای شما مسئولین میشه سرخوردگی در جوانان و نهایتا رشد آمار اعتیاد
به مراتب زندان بهتر از کمپهای ترک اعتیاد است تا در ان مکانها نروید و مدتی نمانید متوجه نخواهید شد که چرا بدترین زندان هتل ۱۰ ستاره میباشد در مقابل اکثر کمپها
بهترین نوشته ها بی که میشد نوشت رو بنده خواندم و اکثر این کمپ فقط وفقط به فکر منابع مالی و بقولی سرکیسع کردن خانواده ها رو دارند.ثانیا متاسفانه با مشکلات عمده ای از جوانان امروز دارند دست و پنجه نرم میکنند برای خلاصی از گرفتاریهایشلن متاسفانه باز با نبود یه هم صحبت یا راهنما و باز همچنین در دسترس بودن مواد مثل نقل .نبات به صراحت میتوانم بگویم کمپ و مکانهای ترک نوعی خورد کردن شخصیت و غرور آن طرف میشه و تا ریشه یابی نشود وبع گونه ای مشکلات ایجاد شده را کم نکن اعتیاد آسان ترین راه و بقولی مسکنی هست متاسفانه برای دردها و گرفتاریها...امید که هیچ انسانی در هیچ چیزی افراط نکن و از همه مهمتر گرفتار مواد و دود نگردد.
به قرآن کریم قسم،،من ۴ بار رفتم کمپ ولی ترک نکردم افتضاح بوده ،فقط فوبیا ترس میگیری وحشتناک بود انگار فاز زندان گرفتند کسانی که در داخل کمپ هستند ،،،
به قرآن کریم قسم،،من ۴ بار رفتم کمپ ولی ترک نکردم افتضاح بوده ،فقط فوبیا ترس میگیری وحشتناک بود انگار فاز زندان گرفتند کسانی که در داخل کمپ هستند ،،،
به خدا سمت تهرانپارس هزارتاکمپ هستش هیچ کدوم مجوز ندارن بدش هرکی میره بااجباره بدزیر۳ماه کمترنیست بیشتراز۳ماه نگرمیدارن بدغذاهرشب آب خالی باچندتا عدس یالوبیانهارهم سیب زمینی اتوبان باقری میدون شقایق یه کمپ هس به خدا شایدبالای ۱۰۰موش خودم دیدم سگ چندتاداره همینجوری میچرخن بهداشت زیر صفره توروخدا رسیدگی کنید
باسلام،فقط همین رو بگم که تا نرفته بودم کمپ همه این حواشی رو ساخته ذهن معتاد میدونستم،اما وقتی بخاطر مشاجره با یک بسیجی ۴ماه از عمرم رو اونجا زیر بدترین شکنجه های روحی و روانی و سوءتغذیه شدید شدید و فحش و ناسزا و کتک و ...از دست دادم،حالا یک بیمار روانی شدم که بارها دست به خودکشی زدم و دیگه میلی به زندگی ندارم.باور کنید با مردم از داعش بدتر رفتار میکنند.مطمئنم حادثه شمال خودکشی یکنفره بوده که اینهمه آدم محتاج محبت رو سوزوند و خاک کرد!همین
سلام خوب هستین راستش من خودم یکی از متجاهرین بودم البته اسمی که اون ارگان رو ما گذاشته بود که خیلی در گیر این مراکز میشدم و خیلی دوست دارم داشتم. تمام درد دلم ت. این سالهارو برای کسانی باز گو کنم که بتونن کمک بکنن من درمرکز شفق 1سال مرکز خاورشهر 9 ماه بهاران 17 6ماه بهاران 5 3 ماه خدمتگذار بودم ولی چی شد یوسف دلتی به پول و مقام رسید ولی ما که زحمت میکشیدیم با یک بسته سیگار عمرمون حدر میرفت وباز نقطه سرخط دستگیر و وارد مراکز دیگه میشدیم کاش میشد من بیام با شما دوستان یه گپی بزنم
در دنیا فقط کنگره۶۰بهترین راه درمان اعتیاد رادارد اعتیاد یک یماریست وباید درمان شود من بابیشاز ۲۰سال در کنگره درمان شدم وبهترین درمان راداشتم
تنها راه درمان به هر نوع اعتیادی کنگره ۶۰ هست رایگان و بدون هزینه لطفا در گوگل سرچ کنید اطلاعات بگیرید انشالله مسیری روشن پیش رو داشته باشید
بیش از چند ده ساله تجربه معتادان پاک شده ثابت کرده تنها راه موفق آرین راه تمایل به ترک هست و گفتار درمانی
اما الان اجبار به ترک وکتک درمانی هست دنیای این بیماران رونابود کرده
یادمون باشه فقط تمایل به ترک نه اجبار بلانصبت حیوان رو هم نمیشه مجبور به کاری کرد که مایل نیست ما که انسانیم
سلام الان کشور افقانستان بابای معتاد را میبرن کمپ ترک احتیاد بعد از چند ماه بهبود یافت یگ راست میبرن سر گار انهم کار معدن با تمام حقوق و مزایا خوب ولی معتاد بعد از ترک کجا داره بره در ایران بعد از ترک معتاد را راه می کنند
وای که چه جنایت هایی تو این مملکت اتفاق می افته تازه بکی یکی رو میشه
بهترین جابرای درمان اعتیادجمعیت احیاءانسانی گنگره ۶۰هست.همه استانهاشعبه داری.هیچ کس بازورترک نمی کنی.پشتیبانی این کمپ هارونیروی فراجاانجام میدهوهرکسی توخیابان بگیرندتحویل این مراگزمیدن.مکرباقلدری کسی اعتیادرامیذاری کنارتواین جورکمپ هکارشان شده تحقیرکردن .
خیلی آدمهاتوکمپ هستن که لبشون به موادنخورده سردشمنی بزور کمپ آوردنشون تاپول وناموس طرف ازدستش دربیارند.وآنقدرآزارش میدهندکه وقتی ازکمپ رفت بره سراغ مواد ونابودبشه.تاوقتی که قوه قضاییه ورودنکنه این ماجرا ادامه داره
ازاین کمپ ها خیلی زیاده باطرف کاری میکنن طرف از انسان آدم مردم دنیا بیذار میشه باید تمام کمپ‌های خصوص دولتی یا مجوز دار همشون بازرسی کنن تمام کمپ‌های اجباری قاچاق فروشن من چند تا تو همین شهرری ورامین بااطراف تهران میشناسم کمپ اجباری اشتباه اشتباه
سلام یه کمپ ترک اعتیاداجباری هست مال بانوان درخرم ابادخیلی وضعیت بدی دادن لطفاسری تررسیدگی بشه
تابناک جدیدا خبرهای عجیب غریب میذاری !!!این چه تیتریه؟؟
با سلام من به مدت ۳ سال داخل یک کمپ ترک اعتیاد کار کردم و دلیلشم این بود که خودم خاستم بدون دریافت حقوق اونجا موندم و کارم مدیر اجرایی اون کمپ بود خیلی از این حرفها رو قبول دارم و خیلی های دیگه رو تو ذهنتون پرورش دادید و قضاوت میکنید مثل اون دوستمون که میگه مرکز پول دراوردن خلاف کارهاست من خودم مصرف کننده بودم و الان ترک کردم و با حساب اون سه سال الان ۸ ساله که پاکم و راهکارهایی که اونجا برای زندگیم یاد گرفتم تو این چند سال حتی ضررهای سالهای مصرفم رو هم جبران کردم میتونم بگم مواد مخدر مصرفش در دست خود انسانه و الا هر کاری ببراش بکنی اگه بخواد مصرف کنه میکنه حتی اگه دوسال در کمپ باشه و بعد گفتید توی ماده ۱۶ دولت کمرش میشکنه اولا برای طرح متجاهر دولت ۳۰ درصد هزینه رو میده و خانوادشون هم که ندارن پس خود کمپ متقول میشه و جالب تر اینه که طرح متجاهر نگهداریش بیشتر از ۳ ماه نیست پس اقای کارشناس نصف حرفات دروغه گفتید زندان ایا تابهال زندان رفتید که با کمپ مقایسه کنید درسته کمپ یک مکان محدوده مکانی هست که تمام سرمایش شخصی هست و حساب کنید هزینه که میگیرن دقیقا خرج اون شخص میشه و هیچ خانواده ای تابحال من ندیدم پول اضافه بدن مگان محدود زندان به یه دلیل دیگست و مکان کمپ به یک دلیل دیگه اینو بدونید که بهزیستی نگهداری یک شخص رو بدون رضایت برادر همسر و یا پدر ممنوع کرده و کسی که نخواد بمونه با رضایت کامل خودش وخانوادش میتونه بره
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
ببین من خودم خدمتگزار بودم و خوب می‌دونم که کمپ فقط دنبال پوله بعدشما میگی کمپ هزینه رو متقبل میشه؟شما چه پاکی هستی که راحت دروغ میگی؟من تو۱۵روز اول خدمتم بخاطر ظلم صاحب کمپ فرار کردم از اونجا.مرد باش
اول باید اعتیاد بشناسی و صورت مساله اعتیاد حل کنی بعد یه تعریف مشخص برای اعتیاد داشته باشی به عنوان یک بیماری اون را بپذیری و درمان کنی ن ترک بیماری را نمی‌شود ترک کرد ببماری نیاز به درمان داره درمان اعتیاد ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان نیاز داره درمان اعتیاد فقط در کنگره ۶۰ امکان پذیره برای همیشه پرونده اعتیاد در کنگره ۶۰ مختومه شده و هر کسی با هر نوع مصرفی وارد کنگره ۶۰ بشه و قصد درمان اعتیاد داشته باشه درمان قطعی انجام میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
چرا اینقدر دروغ میگید با رضایت پدر همسر یا برادر همسر منو یکی همین کمپ اجباری گرفتن هر چقدر میرفتم ولش نمیکردن به هدی کثیف و افتضاه بود که اصلا قابل گفتن نبود من حتی پیش دادستانم رفتم تا ولش کنن ولی هیچ کس جواب گو نبود
من با اختیار خودم به این کمپ ها مراجعه کردم طویله شرف داره به کمپ هیچ فرقی هم با هم ندارن همشون یه جور رفتار میکنند یک نفر را هم ندیدم راضی باشه همه کسانی هم میرن انقدر تحقیر میشن که دوباره مصرف میکنند علت عدم تعطیلی تابحال را هم مشخصه بازم منفعت عده ای پشت پر‌ده غافل از اینکه هر دستی بدهند میگیرند اگر میفهمیدند
سلام تو کشوری زندگی میکنیم که فارغ از تمام مسائلی که وجود دارد یک اتفاقی افتاده که خیلیها خبر ندارن و اون چیزی نیست جز درمان تمامی مواد مخدر و الکل که حدود نزدیک به 30سال در ایران وکشف راه و روش درمان اعتیاد که به دستان پرتوان اقای مهندس دژاکام که به کنگره 60معروف شده و به رایگان و بدون بستری. در حال انجام است که کشف قرن است درمان مواد مخدر بعد اینطور متاسفانه انسانها کشته میشوند از روی ندانم کاری یکسری افراد سود جو که فقط به فکر جیب مبارک خودشون هستن من به این خانواده ها تسلیت میگم راه درمان فقط کنگره 60و تمام چیزی که دنیا توش مونده در ایران اتفاق افتاده چشمها را باید شست طور دیگری باید دید. کنگره میگه اول ندانی را بدان تا بدانی را بدانی. ویه مطلب دیگه که یادم رفت در تمام ایران شعبه وجود دارد فقط کافیه کنگره 60را سرج کنید و در اخر راه روش ارائه شده کاملا رایگان رایگان ورایگان است یا حق
ترک مواد فقط برای کسی خوبه که ۲ ماه مصرف کرده باشه. وگرنه معتاد ده ساله ۱ در هزار ترک میکنه .تازه به شرطی که بعد ترک ازامش داشته باشه
ایران ویران شده اینقد بدبختی داره که ادم یاباید همیشه نعشه باشه یا مست یه روانی بشه.
الان ۹۰ درصد مردم ایران اختلال روانی دارند. به والله مواد ازاد بشه از ۱۰ نفر ۷ نفر معتاد میشن.
جمع کنید بزار معتاد اینقد بکشه تا بمیره
معتاد بد بخت تا زمانی که مصرف میکنه.هرچی در میاره، بایدبده به ساقی‌.وقتی که میره کمپ این دفعه هم باید هرچی داره،بده به کمپ.کمپ ها هم ساقی اون ور داستان هستن.
همشون ابزار میزنن که معتاد بخت برگشته رو بیشتر نگه دارن تا
بتونن،بیشتر پول بگیرن
اسم کمپ ترک اعتیاد واقعیت زندان و محل در اوردن پول همین
من سه بار کمپ بودم فقط پولا میشناسن فقط جنایت و دزدی از جوونا میکنن خودهرصاحب کمپ میگفت دوباره بکشید برا من بهتره بدترین گشنگیا را یه جوونا میدنب خدا من با چشمم دیدم چوب می کزدن تواستینه لباسه بنده خدارگفتن اگه چوبا بشکنی ولت میکنیم بری چوبارشکست کتکش زدن نامردای خدا نشناس
تنها روش درمان اعتیاد ( نه ترک ) در دنیا در کنگره ۶۰ است...
ب خدا جهنمه واقعیه فقط برا پول همهدکار با جوونامیکنن با لوله کتک میزنن چوب تو استینه لباس میکنندتا کی این همه ظلم به یک گرفتار تا کی
من خودم به مدت دو سال کمپ داربودم. و خیلی خوب هم خروجی داشتم.وروشهای که در کمپهای اجرای ميشه با توجه به رفتارهای مراجعه کننده انجام ميشه. سم زدایی داشتم که داخل کمپ حال روحی و روانی خوب نبود میخواست خودش بزنه به برق....تمام کمپهای زیر نظر بهزیستی وپیگیری مواد مخدر هستن.هر کدام از این ادارات قسمت اجتماعی دارن و باید به خانواده‌های که سم‌زدایی در کمپ دارن سر بزنن ومشکلات اجتماعی اونها رو حل کنن که این کار انجام نمیگیره.تمام کمپهای ترک اعتیادروانشناس دارن وپول میگیرن.وباید بیان کار خودشون انجام بدن..و در آخر.. فقط انجمن‌ ۱۲قدمی NAراه زندگی بدون موادمیدونه به ما بپیوندید..وعده ما آزادی ورهای از اعتیاد.بدونه هیچ هزینه ای.....در پناه خدا
معتاد بیماره ست نیاز به رسیدگی به روح وروان او دارد تغذیه مناسب ودرمان مناسب مسؤلین آستین بالابزنند به داد معتاد وخانواده معتاد برسند نه اینکه بیمار می‌سپارند بدست بعضی آدمهای فرصت طلب
وبی رحم تغذیه خوبی ندارند وبرخورد بدبابیماران دارند روح روان اینهارو خرابتر می‌کنند متاسفانه به متادون معتادش ن می‌کنند بعداز مدتی آزاد میشن بدون کسب وکار ومکان زندگی
سلام. من خودم ده سال بود اعتیاد داشتم کارتن خواب شده بودم توی کمپ ماده ۱۶ شش ماه خوابیدم و الان نزدیک به دوسال پاکم و دیگه به مواد فکر نمیکنم. بله در کمپ ها هم میزنن هم تحقیر میکنن و هم بعضا سو استفاده جنسی از افراد زیر ۲۰ سال میشود. نتیجه درمان من این بود که خودم واقعا خسته شدم و در اخرای مصرف میلی به مصرف نداشتم و دنبال راه نجات بودم کمپ دوره اش نباید بیش از ۴ ماه باشه ۴ ماه با نظارت کامل زیر نظر متخصصان روان شناس و کارشناس های مربوطه.
کمپ یک مرکز غیرقانونی وبیخود است که فقط باهمکاری بهزیستی ومجوزبهزیستی راه اندازی میشود که هدف فقط کسب درآمداست. که بهزیستی هم شریک است از سود. خانوادها راغارت میکنند. بیمارراموردآزار واذیت قرارمیدهند. درحال حاضر یک دوره20روزه مبلغ 4میلیون میگیرند. علاوه بر هزینه های الکی دیگری که میگیرند. مثل هزینه لوازم بهداشتی. خریدبوفه که اگریکبارخرید چندبرابری بدهکاری نوشته میشود. ازخدایشان است که معتادین هر روز لغزش کنند تادوباره آنهاسودبخورند.هیچ کسی هم نیست که برروی این قضیه نظارت بکند جزبهزیستی که متأسفانه مسبب اصلی خودبهزیستی است وشریک است.
منطقه ماکمپ هست که صدرحمت به زندان گوانتاناموازنظرکتک زدن بیمار. فحش دادن وهزارجورترورشخصیتی ولی کسی نظارت نمیکنه موردبوده زدن کلیه طرف خونریزی کرده باپول ورشوه ردشده رفته خانواده ادم معتادهم که بدبخته
اگر تاریخ اعتیاد در کشور چین را خوانده یا شنیده باشید بعد از معتاد کردن چینی ها با مخدر تریاک امریکا هروئین را به عنوان داروی ترک اعتیاد به چین فرستاد که دولت وقت وقتی متوجه فاجعه شد مهلت شش ماهه به معنادان داد تا ترک کنند بعد از شش ماه معتاد را با هواپیما می انداختند پایین و از بین می بردند و به این ترتیب کشور چین که الان خودش مافیای تنباکو شده نجات پیدا کرد می خواهم بگویم متادون در کشور ما کار هروئین را در آن زمان چین انجام می دهد والله و اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
آفرین. همین راه حلشه بقران بستوه آورده یه محلولو همه چی میکشه داریم روانی میشیم دوستاشو میاره توخونه
تا صبح زنو بچه مون میلرزن پلیسم میگه خونه خودشه ما کاری نمی‌تونیم بکنیم نه میتونیم خونمونو بفروشیم نه کسی بدادمون میرسه کسی که بعدسه بار ترک نکنه دیگه ترک نمیکنه باید از تجربه چین استفاده بشه بقیه حرفا کشکه بعدش عربده میکشن
سلام دوستان هم درد...اولین و آخرین راه برای رهای همیشگی از دست مواد مخدر کنگره ۶۰
برید یکم تحقیق کنید.......
سلام فقط و فقط کنگره 60
درمان قطعی. می‌تونید برید تحقیق کنید
بنده هم دولت رو مقصر میدونم اگه یادتون باشه چی شد که کراک رو طی مدت کوتاهی جمع کردن یعنی نمیتونن مواد های دیگه رو هم همینطور جمع کنن خیلی راحت میتونن جمع کنن ولی داخل پرانتز عرض میکنم برای یک سری از افراد که به اشتباه تو دولت ما دارن کار میکنن ضرر مالی داره که مواد جمع بشه که ایشالا به حق ناله های زینب اعضای خانواده خودشون یا عزیز ترین فرد نزدیک بهشون تو دام همین اعتیاد بیوفته تا درد خانواده ها رو بفهمن اتفاقا افراد معتاد مهربون ترین با جرات ترین و زیباترین افرادی هستن که به خاطر مهربونیشون و نه گفتن به خیلی چیز ها دچار بیماری اعتیاد میشن که دولت ما متاسفانه هیچ راه حلی برای این مشکل نداره وفقط بلده افراد معتاد رو تو یک محیط که موادی وجود نداره پاک نگه داره که به نظر من فرد معتاد دقیقا باید تو اجتماع زندگیش جوری اموزش داده بشه که تو اون موقعیت سمت مواد نره
شوهر بکنده مصرف کننده کراک، شیره، شیشه بود با بردنش به کمپ فقط حس انتقام از خانواده درش بیشتر شد ، مثل یه جانی فقط میخواست بیاد بیرون ما رو بکشه، -خرش هم از بس تحدید کرد خودمون زودتر از موعد رفتیم درش آوردیم
آنقدر غرور داره که هیچ وقت نگفت چه بلایی سرش اوردند، اما بعدش رفتیم کنگره ۶۰، کاملا رایگان، هم درمان قطعی شد هم خلق و خوش تغییر کرد هم خودم که از نظر روحی بدتر از اون بودم به ارامش رسیدم، الان خدا را شکر بیشتر از ۸ ساله که زنده شدیم، تااخر عمرم زحمات بی دریغ بنیانش رو فراموش نخواهم کرد
کمپها فقط منبع درآمده و سواستفاده از خانواده بیمار
متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی و شورای مبارزه با مواد مخدر سرش کرده زیر برف و ترک اعتیاد را فقط پرت کردن معتاد توی کمپ یا فروختن متادون میدونه و در مقابل شیوه هایدیگه ترک مقومت میکنه.
همش بخاطر پوله
وقتی حکومت خودش توضع کننده مواد هست و چند ین سال حتا رژیم یک نفر از مواد دور نکرد ولا همین کمپا خیلی هم ترک کردن ولی آیا مسعولین تا حالا حتا یک هزاتونی خرج معتادین کرد چرا دروغ فصاد از همین اخبارهای دروغ شما شرع میشه
پسرم رو بردم کمپ که ترک کنه بعد از سه ماه یک روز دوام نياورد تا آمد بیرون مصرفی رو شروع کرد معلوم نیس توی این کمپها به این بيچاره ها چی میدن که اونجا که زیاد درد احساس نمیکنن واز خورد خوراک که نگین ! میگفت یک سطل ماست یک کیلویی تو قابلمه میریختندوبا اب قاطی میکردن ،به هر نفر یک ملاقه کوچک میدادن ،با یک تکه نون اندازه کف دست ،کسی هم اعتراض می‌کرد کتک ، تلفن ثابت نداشت که زنگ بزنیم ویا خودش زنگ بزنه،وباید به مبایل اون مدير تماس میگرفتم که کی اجازه ملاقات‌ بده اونوقت هم دو نفر ميان اون‌جا می‌شینن که اعتراضی نکنه ،جالبه که یک مرکز ترک اعتیاد جامع هست! فقط واسته پول جمع‌کردن این کمپها فعالیت میکنن، خروجی ها شون دوباره برمی‌گردن وبدتر از قبل ، من که همیشه خودمو فحش میدم که چرا فرزندم بردم اینجا ،از زندان صد برابر بدتره
چرا کسی نظارت به این کمپها نداره ،اکثر کسایی که اوجا کار میکنن یا معتاد بودن ترک کردن ویا سواد ویا تخصص لازم ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
چرا میرن معتاد میشن علتش چیه چرا نمیرن خودشونو پرت همه رو راحت کنن خب دارن کیف میکننی
کمپ همش الکیه من خودم بالای پنج بار رفتم وپول زیادی هزینه کردم ولی نتیجه نداره بخدانتیجه نداره یه راه بهتری پیش پای معتادان وخانوادشان بزارید
سلام فقط میتونم بگم کمپ خیلی زجر آوره برای عزیزانمون تا خودشون نخوان نمیشه کنگره ۶۰ با روش درست دی اس تی و داروی درمان oT و سفر مهم جهان بینی و استخر و ورزش کردن روی عزیزانمون اثر داره کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد لطفا عزیزانتون رو نبرید به کمپ با تخریب بیشتر و تنفر بیشتر برمی‌گردم هر کاری هم که بگید اونجا می‌بینند یاد میگیرند مصرفشون بیشتر میشه درضم کمپ خیلی هزینه بهیوده میگیره از شما ولی کنگره ۶۰ رایگانه
تسلیت میگم به خانوادهای داغدار و دعا میکنم برای امرزش جانباختگان -متاسفانه فاجعه دردناک و اندوه باری است اما بنظرم نباید دنبال مقصر گذشت چون سیاستهای موجود در این زمینه اشتباه است باید راه حلهای علمی کارشناسی و بدون درنظر گرفتن مصلحت گروهی خاص را اتخاذ کرد تا شاهد وقوع چنین فجایعی نباشیم در خیلی از موارد چنین وضعیتی حاکم است مثل ماموران شریف اداره برق که سالانه چندین نفرشان براثر برق گرفتگی که احتمالا کمبود وسایل ایمنی است جان میدهند پس باید علمی و کارشناسی اقدام کرد
بنده کمپی شنیده بودم که هم کتک می زدن هم مواد می دادن به مریض
بعد خانواده طرف میومد می گفت بابا مامان اینا به من مواد می دن
اونوقت صاحب کمپ می گفت ببینید هنوز توهم داره ببینید هنوز آزمایش مثبته
و باید بیشتر اینجا بمونه و پول بیشتر بدید
متاسفم....
من معتاد هستم تا حالا خدا شکر گذرم به کمپ نخورده ولی بچه‌ها که رفتند تعریف میکند کمپ منبع درامد برا عده‌ی شده مخصوصن اگر مسعول کمپ با پارتی داشته باشد یا آشنا تو نیروی انتظامی داشته باشد خلاصه نعلت خدا بر پدر مادر کسی که بچه‌های مردم مجبور میکند کمپ برند
من خودم کمپ بستری بودم کارهای کمپ ها سر بیمار می آوردن عمرن اون بیمار پاک بشه غذای اونها هیچ حیوانی نگاه هم نمیکرد چه برسه به انسان وبه خانواده مریض دروغ میگفتن بیمارتون بیاد بیرون مواد میزنه بخاطر تمدید دوره بعد بخاطر پول مریض اوقدی میشد میرفت بیرون خدا میدونه چکار میکرد این وسط کی مقصربا مدرک مصعول کمپ
کمپ محلی است که فقط برای درآمد پول برای مسول یا مسولین است نه برای ترک مواد مخدر ،، من خودم بارها دیده ام که چطور با جوانان های مردم رفتار میکنند ، کمپی که توی خودش مواد باشد دیگر چه توقع برای ترک مواد هست ،
خدایا این ملت چقدر هالو هستند !!!
آخه کدام شیرینی فروش میادبه خاطربالانرفتن قندخون مشتری های خوش راواداربه ترک خوردن شیرینی بکنه ؟
سلام وعرض ادب ، یکی از اشکالات اساسی این اماکن این است که با مامورین نیروی انتظامی تبانی و باهم به توافق می‌رسند که در ازای هر نفر که به آن مکان می‌برند وجهی به مامورین وگشتهای انتظامی می پردازند دوم اینکه اصلا محدودیت سنی ندارند افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند هم در این مراکز شکنجه روحی می‌بینند سوم ضرب و شتم در حد بسیار بالا فرد بجای فکر ترک مواد مترصد فرصت فرار وانتقام بر می‌آید این کمپهای اجباری شده محلی برای ثروت اندوزی افرادی که تا دیروز گدایی می‌کردند یکی از این مراکز کمپ شهرستان مراغه است
چهارتا کمپ رفتم مدیران خودشون تواتاقی موادازانواع معتادبا نون خالی وکاراجباری وحتی میزنندواقعیته چون دیدم نطارت نیست اگرم باشه اگرمعتادحرف بزنه بعدرفتن اونا میزندش
آقای رئیسی این همه پول اینور اونور حروم میکنه آسایشگاه کمپ بسازه برا این بدبختا که اینجور نشه
کمپ شده کاسبی برای یه عده افراد که پولهای زیادی از خانواده های معتادها میگیرن و رفتارهای بسیار بد و زننده‌ای با معتادان میکنن
بايد این زندانها که اسمش کمپه راا جمع کنن
تا وقتی مواد هست مصرف کننده هم هست ، اگه براستی میخواهید اعتیاد ریشه کن بشه باید اول جلو ورود و تولید مواد گرفته بشه ، راحت میشه مرزها را بست وبا تولید کننده داخلی سفت و سخت مبارزه کرد حکم های سخت برا مواد حتی در مقیاس چند گرم که اگه اجرا بشه فرد معتاد دو راه داره یا بمیره و یا ترک کنه که البته کسی از مصرف نکردن مواد نمرده ،، کمپهای ترک اعتیاد بدست افرادی اداره میشه که خودشون زمانی مصرف کننده بوده اند و شخصی که ترک کرده خودش هفت خط روزگاره که بعضا هم عقده ای هستند و مدیر کمپ هم که فقط فکر جیب خودشون هستند و هر چی مصرف کننده بیشتر باشه درآمد آنها نیز بیشتره پس دلتون را به مراکز ترک اعتیاد خوش نکنید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
زر نزن تا مواد هست معتادم هست سم هم هست زهرهست سیانور هست چرا اونو نمیخوری یا نمی‌زنی هم خودت هم
جامعه رو اذیت نکنی به خانواده ت چه
اشتبا شما اینه که انتظار دیگی دارین این فقط یه نو درآمد برای آن فرد هست کسی به فکر ترک کردن کسی یا خوب شدن کسی نیست
آویزان کردن وکتک زدن مدفوع خوراندن و...خیلی رخ میده
درمان اعتیاد فقط توی کنگره ۶۰ امکان پذیره فقط هم باید هزینه دارو پرداخت کنید لطفا فریب کمپ های غارتگر رو نخورید
سلام ب دوستان تنها راه رهایی از بنده اعتیااد کنگره۶۰ هستش لطفا با کمپ رفدن جونه خودتونو ب خطر نندازین
امیدوارم روزی برسه اعتیاد درجهان ریشه کن بشه فقط اونیکه درگیر فردمعتاده میدونه فرد معتاد دودمان یک زندگی رو به سیا هی میکشونه به کسی رحم نمیکنه حتی خودش چه انتطا ریه طبیعت به وی رحم کنه
از وقتی که این کمپ ها اردوگاها اومدن اعتیاد کم نشده که هیچ صد برابر شده بیست سال پیش من یادم هست واقعا اینقدر معتاد نداشتیم
من خودم20ساله درگیراین کمپاهستم الآنم مدت1ساله تو.ی.کمپ خدمت گذارم آره همه دوستان درست گفتن چندساله پیش منودادن کمپ اجاری توخمین.ک.ی.طویلهروکردبودن کمپ کل مرضاشونو میبردن بیگاری بابدترین بی احترامی.یاتونظام ابادمثلاخونه بهبودی بودم.ک.طبقه بالاش شیشی پک میکردن خوشبختانه گیرکردن،وای از*ناآگاهیه خانوادها
کمپ های مرودشت روبریدببینید.
کمپ ترک اعتیادیعنی جای برای تزک کردن نه مثل ایناکه به مردم گشنگی میدن وترور شخصیتی میکنن ادم هارو.
توروخدابربدونظارت بیشتری داشته باشید
اگه واقعا کمپ‌ها بد هستن پس چرا می‌کشی که دوباره بری اونجا لعنتی ..نکش مثل بقیه آدم باش خانواده تو بدبخت تر از این که هست نکن عوضی بی غیرت خوهرت زنت دخترت بفکر اونا باش
ماده ۱۶پاک شدیم و پنچ ساله پاکی داریم تو شهرزیبا تهران اومدن اونقد بهمون وعده کمک حمایت دادن از کمپ بعد شیش ماه ازاد شدم ب تمام بهزییستیا رفتم اداره کل بهزیستی رفتم منو انداختن بیرون
من خودم تو کمپ نیشابور خدمت گذار بودم کمپ یعنی جهنم یعنی زندان ابوغریب یعنی گوانتانامو .دنبال ناموس مریض آن یعنی صهیونیست کار کمپ دارو نمی کنه.هرچند خیلی دیدم موقعیتش هم بود ولی نکردم.از آزار اذیت جنسی وجسمی بگیرتا.........مسول کمپ هم همیشه مست
باسلام نیروی انتظامی به خاطر خدا جلوی این مواد فروشان رابگیرید به خاطر اگر بی توجهی کنید فرداوپس فردا بچه ها ودامادهای خودتان از همین مواد فروشان جنایتکار مواد می‌خرند وزندگی خودتان را هم خراب می کنند.به خدا روز قیامت باید جوابگو باشید
کمپ ترک اعتیاد باید باشه فقط اسمش بشود دکان کاسبی برای ترک اعتیاد مافیای متادون و ب۲ برای ‌تعدادی شده یک کمپانی مخوف که حتی از خود مواد مخدر هم ترسناکتر و سود آور تر شده و معتاد از چاله به چاه خواهد افتاد تنها راه ترک مواد پایین آوردن دز مصرف در مدت چند ماه بدون درد و خماری متادون الان بیشتر از مخدر داره جوانان را اذیت میکنه نه کبدی و نه دندانی فقط خود معتاد باید دلش به حال خود و خانواده بسوزد
سلام لطفا به جای این کمپ های بدون ترک خواهشا التماسا کنگره شصت را که اعتیاد رادرمان میکنه وواقعا جواب داده وصددرصد درمان میشند وآدم دیگه ای میشند را معرفی کنید سایت کنگره شصت مهندس دژاکام به طور حتم راست درست است
همه ی گفتها درموردکمپها درست به فکر تکراررچنین حوادثی باشید تکرار نشود اکثرا برای کاسبی کار می کنند نه برای درمان بررسی کنید
وای بر بی توجهی مسئولین سرتون کجا وبه چی گرمه ؟ کجا پول بیشتری وسود بیشتری داره که توجهی به معتادین واعتیاد نمی‌کنید
لااقل جلوی ورود مواد مخدر در ایران رو بگیرید تا این فاجعه اسفناک ببار نیاد
جوانان توروخدا سمت مواد نرید وبیشتر از این جیب سودجویان ازبابت فروش مواد مخدر رو پر کنید به جونتون رحم کنید
باید کمپ های شخصی جمع شه کمپ دولتی جاگزین باشه
لطف کنید کشت تریاک آزاد کنید تامعتاد کم بشود و اینقدر پول مردم بجیب افغانی نبود و کشاورز های ایرانی حداقل سود ّببرند نه افغانی ها که هر چی جنس خراب را به مردم ایران میفروشد وسود میبرد
دولت اگر بخواهد جلوی واردات تریاک را به این سختی بگیرد مردم باگرونی ونبودتریاک دیگر رغبتی برای کشیدن تریاک ندارن و مستقیم میروند طرف مواد صنعتی چون کریستال وشیشه که به آسانی یافت تولید و مصرف میشود درکمپ های ترک اعتیادشخصی آدم به غیر ازینکه ترک نمیکند عقده ای وروانی هم میشود اول اینکه آدم خودش باید تصمیم به ترک بگیرد نه دارویی برای ترک اعتیاد هست و نه ترک دهنده ای هست که بتواند آدم را ازاعتیاد ترک دهد عامل اعتیاد دراشخاص اول خود شخص هستش بعد دولت
دولت باید جلوی این بدبختیارو بگیره مقصر کمپ نیست خدا نعلت کنه باعث بانیشو
ماموران پاسگاه با مدیران کمپ همکاری می‌کنند معتاد بیچاره رو در ازای دریافت ۵۰ هزار تومن به کمپ می‌برند و بعد از کمپ با خانواده معتاد تماس می‌گیرند و کلی پول می‌گیرند مثلا برای ترک ،فقط سیب‌زمینی می‌دادند اونم خیلی کم به خاطر نان دعوا میگرفتن خیلی اوضاع افتتاحیه
صدرحمت به زندان.باچشم خوددیده ام که چه بلاهایی سرافرادمعتاددرکمپها آورده اند..مدت طولانی نگه داشتن معتادنتیجه معکوس دارد.کمپهاشده زندان خصوصی باانواع ترورشخصیتی وجسمی.معتادهم انسان است.که بدلیل این بیماری تردوموردظلم قرارمیگیرد.
البته کمپ های هستن ک مدیریت دارن و میشه ازشون بچه هارو از این دام رها کرد
اسم نمیارم ولی کمپی هست ک بشه روش حساب کرد ایرادهایی داره ولی بازم نسبت ب بقیه بهتره
در ورامین من خودم حضور داشتم ب عنوان دوست و یار بچه ها مشکلاتی بود ولی باز از بقیه کمپ ها بهتر بود
کمپ احسان ک کمپ مادر حساب میشه ب نسبت مدیریت بهتری داره
ولی خب باید توجه کرد ک دوست عزیز معتاد و اگر ی کم سخت نگیرن نمیشه درستش کرد
کمپ احسان کارآفرینی کرده پولم میده بابت کارکرد این باعث میشه ک مریض پول درآوردن و و درک کنه و بتونه بیرون هم پاک بمونه و کارکردش و خرج خوراک و پوشاک کنه تا بده ب مواد
سلام یکی از دوستان توی نظرات نوشته خدا عقل داده سراغ مواد مریم بله درسته من جوانی ۲۸ساله اعتیاد دارم افتخار نمیکنم اعتیاد من ز روی خوش گذرانی یا تفریح یا رابطه جنسی نبود من توی خانواده پنج نفره بزرگ شدم یک پسر و دو خواهر پدرم اجاره نشین و مریضی سرطان از وقتی که ۱۲ساله بودم کار کردم و عرق ریختن کوره آجرپزی کار کردم مریضی پدر اجاره خانه جهیزیه خواهر پس کار در روز جواب خرج و مخارج نمی‌داد باید شب هم تا ساعت ۱۲کار میکردم پس باید ب مواد رو میاوردم پس تنها دوست و همراهم همون بود الان هم حاضرم ترک کنم اما کجا.....؟؟؟؟؟؟؟؟
مخدر از اول تا آخرش به کالای تجاری مثل ورزش تبدیل شده اسپانسر داره تبلیغات میشه زمین بازی داره اما عاقبت نداره یه عده دانسته و ندانسته دنبال تجربه میرن چه خوبه از تجربه های دیگران استفاده بشه اوناییکه کتک میزنن المپیک نمیرن اونایی که کتک میخورن شخصیتشون قویتر بشه دیگه تجربه نمیکنن دکتر هم مخدر بزنه شخصیتش ضعیف میشه
آقا کنگره۶۰ و کنگره ۹۰ و ۱۰۰ و انجمن ان ای و همه رو بزار یه طرف، خودت با خودت چند چندی، این همه نشستیم و گفتیم خدایا ماشین میخوام،پول میخوام،قدرت میخوام،شهرت میخوام،اعتبار میخوام،عزت نفس میخوام،همسر خوب میخوام،بچه سالم میخوام،و......
توی تنهایی خودمون یبار نشد به خدا بگیم که خدایا حالا تو از من چی میخوای؟
بچه ها بخودتون بیاید، من محسن هستم بچه شهرری،واسه همه معتادین و مصرف کننده های مواد مخدر،محرک،مخمر،و.....آرزوی سلامتی میکنم،تک تک شماها لیاقت بهترین ها رو دارین،
یا حق
سلام
ما همه واسه ی کشوریم پس بهم توهین نکنیم .درست ی عده اعتیاد دارن نخاست اینجوری شدن خدا لعنت کن باعث بدبختی مردمو .ایشالا ک زود خوب بشن این کمپ هم جمع اوری بشه
این کمپ‌ها قتلگاه هست نمونه اش کمپ ترک اعتیاد قتلگاه لنگرود
سلام همگی،من خودم چندین بار اجباری بردنم،کتک که خوبه دندهام شکسته ولی باز هم مصرف کردم،ولی الان یک سال پاک شدم،تو خونه موندم ترک کردم،باید خود معتاد سرش به سنگ بخوره،وگرنه رابطه با زن یا دعوا و ،،،،،،،،همش بهانه هستش.کمپ اجباری فقط برای از سر باز کردن خوانواده از دست معتاده
سلام
صدرحمت به زندان من چهل روز موندم اجباری فقط ۲ بار هواخوری دادن !!
داستان تجاوز و قتل هم که تو تاریخچشون بود تخریب شخصیت وبیگاری کشی هم بود
قند رو با شمارش میدادن !
اگر از وجود کنگره 60 اطلاع دارید و برای درمان تون به کمپ و سایر روش ها متوسل میشید که حق تون هست باتون بد رفتاری بشه. ولی اگر از وجود کنگره 60 اطلاع ندارید به خودتون زحمت بدید تشریف ببرید اونجا تا پرونده اعتیاد تون برای همیشه بسته بشه. افتخار میکنم تو دوره ای زندگی میکنم که جناب مهندس دژاکام هم زندگی می‌کنند
متاسفانه خیلی از عموم به علت ناآگاهی میخام طرفو ترک بدن عقده ایش میکنند با وجود کمپ و ترور شخصیتی
بخدا معتادان آدمهای بسیار مهربان و دلسوز و خوبی هستن.
و من خودم شخصاً رفتم کمپ آنجا برام تعریف میکردن که یکی میگفت منو بخاطر این که طرف ارتباط کثیف داشته باشه با خانواده ام منو آوردن این‌جا الانم ۳ماهه اینجام و فقط بخاطر خوش‌گذرانی مسول کمپ و افراد تحت اوردنم
که خودشون راحت باشن
من خودم پیگیری کردم که بله واقعیت داره هر چی صحبت کردیم تو گوش اون خانمها نرفته و اخرشم طرف منجر به قتل 3نفر شده و خودشو هم کشته.
فقط علتش اینه که با زور گیری طرف معتاد وارد حریمش شدن و خیلی بدبختانه عواقب بدی داشته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست