نبض خبر

تصاویر مجری چادری صداوسیما که جین پوشید

کد خبر: ۱۲۰۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵ 04 November 2023
تعداد بازدید : 202998
بیشتر بخوانید
بازدید 1077690
فاطمه کیاپاشا مجری جوان برنامه «عصر خانواده» که با چادر در این برنامه حاضر می‌شد، به تازگی تصاویری از خود با پوشش جین و لباس‌های کاملاً متفاوت با پوشش در تلویزیون در حساب اینستاگرامش منتشر کرده است که بحث برانگیز شده است. او در واکنش به جنجال‌ها یادداشتی نوشته در بخش اصلی آن آمده است: «اين دوروز جز قضاوت و تهمت چيزى نديدم. براى بار اخر من متولد ١٣٧٦ از سال ٩٣، سه سال قبل از ورود به سازمان صدا و سيما در زندگى شخصيم چادرى بودم اين رو تمام كسانى كه من رو از نزديك مي شناسن گواهى مى دن، يعنى نه خانواده نه صداسيما من رو مجبور به حجاب داشتن نكردن، سال ٩٦ وارد سازمان صداسيما شدم و تا اواخر سال ٩٩ و اوايل ٤٠٠ هم سازمان هم در زندگى شخصى چادرى بودم. سال ١٤٠٠ تغيير كردم، و همون سال از سازمان صدا و سيما بيرون اومدم چون هدف كاريمم تغيير كرد و رفتم دانشگاه ارشد كارگردانى خوندم … و به تازگى درسم تموم شده و مى خوام به زندگيم برسبراى هر كدومتون ممكنه پيش بياد كه پوششتون عقايدتون تغيير كنه. يعنى شماهايى كه دارين منو قضاوت مى كنين خودتون ممكن نيست هيچوقت تغيير كنين؟ بچتون ممكن نيست در آينده عوض بشه؟...» تصاویر قبل و بعد از حضور این مجری در تلویزیون را می‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۹۰
همه جا چرخنده داره
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
از کجا خیالت راحت است که ما ریا کار ها از چرخنده هزار پله بدتر و گمراه تر نباشیم قضاوت هرگز مال من و تو نیست پس دیگران ما را خیلی گمراه و بیسواد تر فرض می کنند
نگین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
یک تار مو الهام چرخنده شرف داره به صد تای این خانوم .ملت سراپا عقده و شدند و گر نه الهام چرخنده خودش رو پوشونده نه مثل اینها برهنه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
و همه جا فضول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
مخصوصا روی اعتقادات
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
.شما که میگید قضاوت نکنید چرا راحت خانم چرخنده رو قضاوت میکنید هرکس ظاهر مذهبی داره میشه قضاوتش کرد ولی پناه بر خدا که گفته بشه بالا چشم یه بدحجاب ابروهمه میگن چرا قضاوت میکنید،خب مطلب میگزارن که درموردشون دیگران نظر بدن‌ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
یکی باید به آگهی های توی تابناک نظارت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
هر که باشی بالاخره عیار خودت را دیر یا زود نشون میدی
سنیک3
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
الله وکیلی چه حرفه‌حرفهای قشنگی زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
حالا نیاز به اینهمه ارایش و فیلتر نبود هاااا.
همون بدون ارایشم خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
دیگه همه می دانند که در سینما و دنیای به اصطلاح هنری چه خبر هست
نیازی به توضیحات نبود
عقايدش و پوشش را با محيط كارش منطبق ميكنه ، احتمالا تو محيط كار جديد با پوشش قبلي بازيش نميدادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
دانشگاه هنر رفت تحصیل کرد و این بلا سرش اومد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
بله تو محیط جدید اینجوریه دیگه ! باید به خانم توسلی هم بگه اسمش ته لیست میتوئیها بنویسه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
صد در صد کارگردن جدیدش با پول بیشتررررر این بازی را ازش خواسته
یه چیزی یاد گرفتن عین طوطی هی تکرار میکنن که آی قضاوت نکنین. پس کل زندگیتو توو اینستاگرام به نمایش گذاشتی برای چی؟ اون همه سال نون ریاکاری و تظاهر خوردی حالا زبونت هم درازه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
این نونیه که خیلی ها دارن می خورن. زن و مرد هم نداره
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
به کامنت ها نگاه کن , ببین قضاوت میکنند یا نه؟ اگر ماجرا بر عکس بود و شل حجاب بود و یکدفعه تصمیم میگرفت تا حجاب کامل سر کند ایا اینهمه قضاوت میشد؟ برای اینکار فاحشه , نون به نرخ روز خور ,ریاکار و متظاهر و ... شد اما با تو موافقم که وقتی در خانه شیشه ای زندگی میکنی و زندگی خودت را به تماشا میگذاری انتظار و طاقت سنگ هم داشته باش
دخترگلم فقط خودت باش همین
کمی به لباس پوشیدن درختان بنگر درهرفصلی یک لباس زیبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
یه کلام از ننه عروس..یادت باشه طلا مس نمیشه .چون اصالت داره اما مس با هر چیزی قاطی میشه والیاژ جدید میسازه..این ادما مس روزگارند .الان خودشو نقاشی کرده وگذاشته ویترین.ودر ویترین کالا عرضه میشه واونم جنس بنجل رو زیر نور ورنگ بزک میکنن تا مشتری بگیره.انسان طلاست وبا بزک ظاهر فروشی یا فخرفروشی نمیکنه. انسانم ارزوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خطاب ناشناس 2:42
یه کلام از عمه عروس. آدمی که اشرف مخلوقاته بنا به تعابیر ادیان را نه با طلا و مس و نه با شکلات و آب نبات. با هیچ چیزی مقایسه نکن چون کار دور از عقلیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
این یعنی اونایی که تو ویترین نیستند توی انبار دپو شده اند تا بعدن وارد ویترین شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
جناب ناشناس2:42
تمام حرف من اینه
به کل به تو چه
در کل به توچه
بابا به توچه
چرا این دوتا کلمه رو نمیفهمی
به توچه
تو برو گونی بپوش، گونی پوشیدن تو هم فقط به خودت ربط داره
اینو اگه بفهمید، خیلی بهتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
به 834
تو متوجه منظور اون پیام نشدی رفتی تو بازار زرگری و مسگری ، بعد دم از عقل میزنی !
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
آخه چقدر رومانتیک دختر گلم فقط خودت باش ... !!!! از این حرفای بی سرو تهی که از خودت بپرسن معنیش چی میشه نمیدونی !!فقط یاد گرفتین یه مشت حرفای بی سرو ته رو بلغور کنیم و نشخوار کنیم متاسفانه برای بعضیا مثلا کلاس هم شده این خزعبلات !!! خب یعنی چه که خودش باشه یعنی هر طور عشقش کشید ،عشقی هر جور میخواد بگرده و هر کاری فارغ از اینکه اخلاقی هست یا ضد اخلاق و یا ناهنجاری چون خوشم میاد باید طبق توصیه شما فقط خودم باشم برم دنبالش این حرف آیا عاقلانه است !!! در هر فصلی یه لباس زیبا ... !! این حرفا بدرد سوسولای فضای مجازی میخوره که تو اون فضا هیچ هویتی ندارن و هر چرتی بگی کسی بهت نمیگه این دری وریها چیه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
وا ااامگه درخته یا ماره که هی پوست بندهزه ورنگ عوصض کنه...اینا ادپا اختاپوسن
سلام
به خودش کاری ندارم ولی حرفش قشنگ بود
یه زمانی یه چیزی میخواهیم که برای همون زمانه
الان دیگه اون ارزش را برامون نداره
عالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
پس درباره الهام چرخنده هم دهنتون رو ببندید.
طرفداران جنبش فواحش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
انسان بوته نیست که با هر بادی یک جا برود البته به شرطی که در خانواده درست بزرگ شده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
احسنت آفرین برک الله فیک و...
انسان همیشه جوان نیست وقتی جوانی گذشت دیگر....
نخسوزن اونایی که نصف دینشون اوزدواجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
منظورش این بوده که به موقع چادر را کنار نگذاشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
عالی بود !! چیش عالی بود !!یعنی حجاب اسلامی که خداوند در قرآن فرموده و 1400 سال پیش هم آیاتش بر پیامبر نازل شده با تغییرزمان میتونه عوض بشه !! این دخترک بول هوس تا همین چند سال پیش تو صدا سیما دنبال شهرت و منافع دیگر بود خب چادر سرش کرده اما بعدش که دیده اینجوری بیشتر براش داره بهره لازم را هم در صداسیما کسب کرده 180 درچه تغییر کرده آنوقت این تغییر بازمانه هست و از نظر شما ارزش است این ابتدال فکری و شخصیتی !!!؟؟؟
شرط اول برای کارکردن در نهادها و سازمان‌ها ریا کاری و دروغ است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
این حرف تو هم دروغ است ، چون تو تمام دنیا سلبریتی ها اگر منطبق با سیاست دولت کوچکترین حرکتی انجام بدن بدون محاکمه بایکوت میشن نمونه اش همین حمایت به حق تعدادی سلبریتی از کودکان فلسطینی است که دیدید چه بلایی سرش آوردن، برعکس فضای بی درو پیکر ایران که هر یک روزه سلبریتی میشه و برای ماندگاری هرمز یه جفتکی میندازه هیچکس هم کاری بهش ندارن که هیچ کار بیشتری هم بهش میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
چرا چپه میبینی ! لیوان رو دست تو بدن حتما میگی چرا تهش بازه سرش هم بسته !!!!هر سازمانی برای استخدام قانون مقررات و ضوابطی داره حالا کسی که فقط برای دستیابی به منافع شخصی و با انگیزههای دیگر بر خلاف باطن و عقایدش این ضوابط را می پذیرد و دروغ میگوید و یا ریاکاری میکند به سازمان نهاد ربطی ندارد اون مربوط به هویت وشخصیت فرد است ! اینهائی بعنوان مجری در صداسیما استخدام میشن بعد از چند سال تعییر هویت میدهند مشکل از خودشون نه صداو سیما .
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
متاسفم برای طرزتفکربعضیها که اینگونه فکرمیکنیدونظرمیدهداگرانسان اصالت داشته باشه همیشه وهمه جابراساس اصل ونسب وعقایدواقعیش خودش رانشون میده که نوع پوشش یکی ازاین ملزومات هست
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
من نمیدونم چراهرکس سرازتاتروسبنماوتلویزیون درمیاره خیلی راحت باهمه سروکله میزنندپوششون بایدمتفاوت ازبقیه باشه خب لامصبها باهنرتون خودتون رابه دیگران بشناسونیدنه باظاهرعجق وجقتان یه زمانی برای بازی بعضی بازیگرهاوهمچنین اعتقاداتشون که درمصاحبه هاومهمونیهابه زبون میاوردن احترام قائل بودم اماحالاازهمشون بدم اومده وقتی معروف میشن خودشون گم میکنندوگندمیزنندبه باورطرفداراشون
ایشون رو گشت ارشاد یه ارشاد ویژه کنه:)
به خودش مربوط است که چه بپوشد. دخالت در پوشش دیگران ممنوع!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
نظرت درباره الهام چرخنده چیه روشنفکر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
ایشون با این پو.شش میتونست مجری سیما بشه؟ از امتیازش برای شغل یابی استفاده کرد و حالا پوشش محل جدید رو میخواد . امیدوارم فردا شبکه های خارجی دعوت به کارش نکن وگرنه پوشش اونجوری میشه. فقط ما حق نداریم ایشون رو قضاوت کنیم.
عاقبت حجاب بانها هم همینه
عقیده و باور درست و با مطالعه نه از روی نان به نرخ روز خوردن هرگز تغییرات بی حد ندارد برون داد رفتاری لرزشی دارد ولی ویران شدن کلی ندارد
پاسخ ها
جعفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
سلام
قانون خدا که عوض نمیشه...
آدم خوبه هر جا باشه هویت خودش رو حفظ کنه
امیدوارم همه ما برای روز واپسین در محکمه الهی حرفی برای گفتن داشته باشیم...
خیالت راحت خانم، زودتر از چیزی که فک میکنی پشیمون میشی
پاسخ ها
Fact
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
زندگی شخصی دیران به خوشان مربوطه بهتره در حال تغیر خودمان باشیم و هر تغیر لیاقت خودش رو می خواد
حتی اون قدی اعتماد به نفش نداری که با قیافه خودت بیای جلو دوربین و کلی فیلتر انداختی رو خودت. به عنوان پیشنهاد چهره خودت خیلی قشنگتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
از کجا میفهمید فیتره.
چی بود چی شد!؟؟
بخاطر اینکه چهار روز بره داخل صدا سیما اسم در کنه سری رفت رنگ عوض کرد قیافه رو تغییر داد خودت باش ،بقول سیاوش قمیشی ای بازیگر گریه نکن ماهممون بازیگریم صبح که از خواب پا میشیم نقاب به چهره ها داریم ...
چرا چادرا بدنام میکنی از اول نپوش چادر لیاقت میخواد هرکسی نمیتونه بپوشه باید خیلی روشنفکر باشی تا بفهمی نه کور عقلی مثل تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
همیشه یه اصل وجود داره، از هر زیبایی زیباتر هست، جز متانت چادر، که زیبایش در متانت و شخصیتش،،امیدوارم خانم هامون بفهن، با شخصیتش ن قضاوت بشن نه با ظاهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
چادر نفس حضرت زهرا داره خواهشن با آل عبا در نیافتید دل بانوی دو عالم به درد هست از این کارامون دیگه با چادر بازی نکنین
با سلام
تو صفحه مجازی هم نمیتونه لباسی که میخواد بپوشه؟ چقدر این مردم بیکاران دنبال چه چیزهایی هستن .
از کوزه همان برون تراود که در اوست. لیاقتش رو نداشتی.
اگر اجبار در کار نبود، مجریان محترم صدا و سیما را خیلی متفاوت تر می‌دیدید. تظاهر و ریاکاری و دورویی چند لایگی شخصیتی در جامعه بیداد می‌کنه. طرف اسم خودش را عوض کرده تا بتونه پست و مقام بالاتری بگیره.
خدا عاقبت هممون ختم به خیر بگرداند
الان کاسبی توفالوور واینستاگرام وبرهنگیه?
برا صدا و سیما متاسفم .که با این ظاهر سازی پروری و پرورش ریاکاری حتی برای پرسنل خودش هم نتوانسته الگو باشه .چه برسه به اینکه بخواد فرهنگ سازی کنه.و همچنین برای مردم متاسفم که باید هزینه هنگفت این سازمان عریض و طویل رو پرداخت کنن .با این همه هزینه کاش مسئولین نگاهی به آمار مخاطبین هم داشته باشن
من با خانم های محترم کاری ندارم ، آقایان شما زمانی که می‌رید سربازی همه لباس فرم میپوشید و بیرون لباس شخصی ، پس لطفاً تفاوت پوشش اداری و شخصی رو درک کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
ایشان می گوید شخصی و غیر شخصی چادری بودم بعد کارم رنگ عوض کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
اجتماع و محیط کار پادگان نیست. جناب قالیباف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
بچه های عزیزم درس امرور من اینه
قیاس مع الفارق چیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
عجب استدلال آبکی! صدا وسیما داره رو مخ مردم کار فرهنگی میکنه تا مردم را به پوشیدن چادر در جامعه
تشویق و ترغیب کنه حالا کارمندان خودش دارند کشف چادر و حجاب می‌کنند. این ربطی به پوشیدن یونیفورم برای مردان نداره. آنجا صدا و سیماست نه ارتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
واقعاهر جایی باید لباس خودش را پوشید عروس لباس عروس داره ،صاحب عزامشکی میپوشه،یه خانم...لباس خودش رادارهتو اداره کارمیکنی فرم اداری خودتون باید بپوشید تواتاق خوابم لباس خودش توحمامم پوشش نداریم ولی مشکل اینه که یاد نگرفتیم کجا چی بپوشیم وهمه را قاطی پاطی کردیم
انسان تغییر می کنه ، اما نه اینقدرررررر ...
یا اون موقع نون به نرخ روز خور بودی ، یا الان ؟!!!
من میگم هر دو ؟!!! بازم به وقتش چادر سر می کنی و میگی : دورمو زدم و فهمیدم اشتباه کردم !!!!!!!!! حجاب بهتره ...
خوبه که قویه و تونست خودشو پیدا کنه و به همه خود واقعیشو نشون بده،نه فیلم و عکسش، یواشکی بیرون بیاد و عاقبت دست به خودکشی بزنه
عاقبت به خیر باشیم
فقط باید تاسف خورد
ما تنها ملت دروی هستیم بادونوع زندگی مثلان اسلامی وزندگی شخصی باور نمیکنید کمی به دورو تان نظرکنید
چادر لیاقت میخاد که تو نداشتی ریاکاری بود همش
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
چندسال کارکرده تلوژزون مولتی میلیاردرش کرده
واقعا جای تأسف داره صدا و سیما چطور بدون تحقیق و بررسی اینارو وارد کار می‌کنه
متاسفانه از اینا هم کم تو صدا و سیما نبوده و نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
گزینش کننده ایشان در صدا و سیما باید اخراج شود
عیسی به دین خودش موسی هم به دین خودش هرکسی میخواد تو قبر خودش بخوابه به ما ربط نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
اگر بهت ربطی نداشت چرا نظر دادی!؟
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
جناب سین که نمیدونم خانم هستی یااقاهیچ کس حق نداره توی جامعه یافضای مجازی به اسم ازادی شخصی بانوع پوشش وحرفهای صدمن یه غازذهن بقیه رابه ام بریزه جامعه اسمش همراهشه پس توخونشون هرغلطی میخوان بکنن به کسی هم مربوط نیست اماجلودیددیگران که انجام میشه یعنی هرکس اونومیبینه حق داره اظهارنظرکنه خودش باکارش داره به بقیه میگه ییاین منوببینیدونظربدین بس که عقده دیده شدن دارن بعضیها
فقط میشه گفت عقده ای
مثلا با حجاب بودی چی نتونستی بدست بیاری یا کجا برات محدودیت بود
شایدم قول تابعیت گرفتی
خدا انسان ازاد افرید یک زمانی تو صداوسیما بود باید با اون تیپ باشه امروزم تو صداوسیما نیست این مدل میگرده ماها نباید دیگران قضاوت کنیم باید خودمان اسلاح کنیم نه قضاوت هر کسی زندگیش به خودش ربط داره این شخص برای خودش زندگی مکنه ماهام برای خودمان اگه ختای داربه خدا وخانوادش جواب میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
اگر نظرت اینه که هرکس برای خودش زندگی می کنه و باید خودش رو اصلاح کنه ، پس چرا اینجا نظر نوشتید !؟ پس خودتم باید خودتو اصلاح کنی و نظرت رو به دیگران نگی!!..دیگران شاید دلشون بخواد کار دیگه ایی کنند و دیگران رو قضاوت کنند..و قضاوت کردنشون هم به خودشون مربوطه..?
ریاکار بیخاصیت
این ملتی که به این بنده خدا ایراد گرفتن خودشون از فردا با شلوارک برن سرکار یا خانوما با فرم غیر اداری ببینیم با تی پا از سرکار میندازنشون بیرون یا نه توی هر ارگانی باید لباس سازمانیشو بپوشیم دیگه
خیلی‌ها‌اینجوری‌شدند
چه بسیار از این آدمها آمدند در صدا سیما که از اون فقط پولشو میخواستند و عقیده ای نداشتن ،فقط کافیه سیر بشن و ی سرمایه ای دستشون برسه ،
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
فک نمیکیند پس مشکل از صداوسیما باید باشه؟؟؟؟که باعث ترویج دورویی است طبق گفته خودتان
آدم ها رو به ظاهر نمیشه قضاوت کرد...
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
میشه بگی به چی قضاوت کرد؟باطن روفقط خدامیدونه ومابا ظاهری که توجامعه از خودمون ارائه میدیم قضاوت میشیم وقتی من روی سرو گردنم پر خالکوبی وجای جراحت چاقو هست تومیاری منو نگهبان خونه ات کنی؟ حالا هرچقدرم آدم خوبی باشم
همه جور چرخنده و چرنده ای داره پیدا میشه، اون روز که به نفعش بود و میخواست بره صدا و سیما مجبور شد چادر بپوشه و حالا که از صدا و سیما اومده بیرون با چرخش ۱۸۰ درجه ای اینجوری شده، چقدر صدا و سیما کارش درست بوده تا حالا چه چرخنده هایی تحویل جامعه داده چقدرصدا و سیمای میلی کانون تزویر و ریاست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
اتفاقا حجاب برای چرخنده نفع و سود دنیوی نداشت اما میگن ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست چرخند ه هم خدا دوسش داشت که متوجه شد و توبه کرد وهمینکه الآن این همه توهین رو تحمل میکنه نشان از انتخاب آگاهانه اونه .الآن دیگه با هجمه. هایی که به چادر میشه واقعا زنی که بتونه چادرش رو حفظ بکنه نشانه ی بزرگواریشه
خداوند از دلها آگاه است وتنها قاضی مطلق اوست ، وانسان را مختارآفریده، وما انسانهای پر از گناه حق نداریم از ظا هر کسی تمام انسانیتش را زیر سوال ببریم کسی که به چادر اعتقاد دارد ، نباید بود ونبود چادر را بهانه ای برای با ارزش ویا بی ارزش بودن یک انسان قرار دهد، قضا وت را به خدا بسپار
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
همون خداوند گفته حجاب واجبه، کسی که به حجاب پایبند نیست فعلا گناه بزرگی مرتکب شده، حالا تا بقیه کارهاش، ظاهر این خانم میگه کشف حجاب کرده و هر چی هم دلش پام باشه از او پذیرفته نیست...
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
در هیچکدام از حرامات و واجبات خدا حرفی از حجاب نیست- بلکه حجاب مانند سایر اعمال خوب توصیه شده است مانند نیکی به پدر و مادر.....
آخه به خدا مگه مهم اصلا؟
بیکاری بابا ها
لطفاقضاوت نکنیم،حتماشرایطی بوده نمیشدچادرسرکنه.بنابه شرایط کاری،زندگیش مجبوره پوشش خودش روتغیرکنه.خودمن بدون اینکه کسی اجبارکنه چادربه سربودم حتی اطرافیان مخالفت میکردن پافشاری خودم کسی نتونست متصرفم کنه.الان نزدیک۲سال هست بخاطربچه چادرروکنارگذاشتم درسته چادربه سرنیستم الان فعلاولی پوششم طوریه مثل چادرحجابم ونوع پوششم محفوضه.
پاسخ ها
شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خب بزرگوار این نه تنها چادر رو گذاشته کنار، به کل حجاب رو گذاشته کنار، البته خودش میدونه و دیگه آب از سر حجاب گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
عزیزم مردم میگویند اعتقادات و حق پوشش باید آزاد باشد ولی این خانم مبلغ نظر کسانی بوده که با حق انتخاب بشدت مخالفت میکنند.
خواهر بتو از فاطمخ اینگونه خطاب است بهترین زینت زن حفظ حجاب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
کاری به حضرت فاطمه ندارم چون خیلی ها قبول ندارن
ولی حیا و حجاب ارامش بخش
توی ایران با روسری چون قانون همینه ....توی خارج با لباس پوشید و سر و ساده یعنی ارامش مطلق
اکتر بازیگر ها ومجری ها جلوی دوربین با حجابند پشت دوربین لخت خوب حرفه اشونه دیگه بازیگرند
هرچی زشت تر بازیش بیشتر
اصلن این خانوم برا کی مهمه که خبرش رو زدید و مطرحش کردید
خوش باش آفتاب پرست
وقتی درزیر مجموعه یک سازمان دولتی قرار میگیری شما رومثل جوجه رنگی یک رنگ سیاه میکنن....ولی الان که بیرون هستی هم رنگ مردم هم رنگ جامعه هستی اصل دل ادم است که پاک ومنزه باشه...
دردوران قدیم میرفتی خواستگاری دختر دراغازصحبت خصوصی باخانم میگفتی که من وخانواده من دوست داریم باحجاب باشی .دختراشون بادل وجون قبول می‌کرد.اما واما...... العان میری خواستگاری اول به تومیگن .من اوِل بگم که حجابم مانتوی هست .بروفکراتوبکن .....!!! چرا..چرا...چرا. عزیزدلم .جانم .بیش ازاین گاوآهن رو به امیدآبادکردن زمین .! درزمین فرونکن .....!!!
ای کاش اینقده که دنبال رفتار و کردار و زندگی دیگران هستیم. و مردم رو قضاوت میکنیم. هرکسی به فکر قضاوت خودمون و زندگی خودمون باشیم. والله این گرفتاریهایی که داریم رو نداشتیم.. کامل خودمون و خانواده. خودمون رو رها کردیم. ولی دائم تو زندگی دیگران سرک میکشیم.... حالا بماند یه عده ای دوس دارن سر زبونا بیفتن..... ای خوشا به اون سالها که موبایل نبود شبکه مجازی نبود
به تو چه که چادرتو برداشتی ؟ چی ؟ یعنی چیکار می کنیم ما ؟ کجا ؟ تو بهتری .‌ بخواب بابا چادر یخ کرد
عیسی گفته کی گناه نکرده هرکی نکرده بیاد این بنده خدارو بزنه .....یکم ب انسانیتتون اضافه کنید هیچی کم نمیشه
?تعقییرات هویتی تا زمانی که در چارچوب عقاید و ارزش های اجتماعی و در راستای آن باشد مورد تأیید و تشویق جامعه قرار می گیرد و درصورتی که از چارچوب عقاید و ارزش های جامعه فراتر روند و مغایر با آنها باشند با مخالفت جامعه و مجازات های اجتماعی روبه رو می شوند...
هویت هر جامعه،براساس عقاید و آرمان ها و ارزش های آن جامعه شکل می گیرد...
در جامعه ای که عفاف نباشد دین از ریشه نابود میشود
بعید میدونم حجابت از سر ایمان بوده باشد، وگرنه اینجوری خودتو زشت نمیکردی..
هرکس میاد صداو سیما اولش چادر می پوشه بعدش که جیباش پر پول شد میره کانادا یا زندگی لاک چری راه می اندازه ،بد بخت پسر دخترایی که برنامه اینارو نگاه می کردن ، از اینا خط می گرفتن ،به همه پسر دخترا میگم الگوی شما اقا ع و خانم حضرت زهرا ص باشه ،فقط وفقط
قضاوت ممنوع فقط ذات اقدس الهیست که از سر درون همه آگاهست ،خودش داند و خدایش به قول برادران افغان ب خ ی ر بخیر با فتحه روی ب بخوانید باشی خواهر
نون به نرخ روز خور
سعی کنیم دیگران را در جاهای قضاوت نکنیم
سوال مهم این است که مسوولین چه کرده اند که این تغییرات رخ می دهد؟ چند درصد چادر را کنار گذاشتند و چند درصد که قبلا نداشتند، چادری شدند؟؟
ایمان به خدا بالاترین درجه انسانیت است که شامل نماز جماعت پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر می‌شود به دستورات الهی عمل کنیم و با هوای نفس زندگی نکنیم....
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
میشه منبع این گفته اتون را بفرمایید که ایمان به خدا شامل این چیزها است؟؟؟ ممنون
گند به این هنر که آدمها رو زود عوض میکنه، و بهشون بی هویتی میده
حرفهات تو ودیو چرته توکارگردانی باید سلبریتی بشی تا بهت میدون بدن این خاصیت هنرمندی و کارگردانی متاسفانه
تغییر هم از سنت های خداست
اگر سمت اولیا خدا قرار را گرفتی از ظلمت به نور وارد میشی
اگر سمت اولیا طاقوت را گرفتی از نور به ظلمت وارد میشی
انتخاب همیشه با خودته
خداوندا ما گنهکاران را ببخش و به راه راست که همان عبادت و بندگی دوست هدایت فرما
آمین
چادر خیلی خوبه من چادری نیستم اما عاشق چادرم

اما زمانه عوض شده
حرفش قشنگه عملشم باخودش
جلوی دوربین چادر پست دوربین طور دیگه این ریا کاریست که صداو سیما داره اموزش میده لا اقل فقط حزب اللهی هارو بیارید که دیگه چادرشون رو در نیارن
یک کلام واسه همیشه: آدمی که جزئی ترین مسائل زندگیشو توی شبکه اجتماعی آزادانه و با اختیار خودش جلوی چشم همه میذاره، باید قضاوت بشه. حتما طبیعی ترین حق مخاطبش اینه که اونو بر اساس ذهنیاتش مورد قضاوت قرار بده. تمام
بد حجابی وبی حجابی زن از بی غیرتی پدر یا شوهره وعلت بی غیرتی لقمه حرام
اصلا نمیشناسمش. تا الانم ندیده بودمش. ولی فیلمش را دیدم . انگار خیلی تر از خیلی تغییر کرده.
صدا سیما ب زور چادر سرشون میکنن وگرنه هیچکدوم دوس ندارن
تو راه حق موندن سخته مثل رفتن به سربالایه اما راه شیطان رفتن راحته مثل سرازیریه اونایی که میگن میخوایم آزاد باشیم خیلی راحت میرن تو سرازیری
منتظر سود سهام عدالتم پول ندارم لباس گرم بخرم بپوشم
متاسفانه صدا و سیما پاتوق افراد دو رو شده است . افرادی می آیند تا کمی رسم و رسمی پیدا کنند و بعد چهره واقعی خود را نشان دهند!! کاش یک مدیر لایق رئیس سازمان صدا و سیما باشد
واقعا جای خجالت تاسف داره برا امثال اینا امثال اینا به چادر حجاب دین همچی توهین تهمت میکنن با کاراشون آدما اگه تغیر هم بکنن بهتر بهتر پاکتر میشن به خدا هم با دین پاک شون نزدیک نزدیکتر میشن نه اینکه برعکس بشه لخت لختر بشن و بی حیای گناه زشت رو رواج بدن خدا فقط عاقبت مون با این همه بی دین گناه بخیر کنه ??????
سیستم جوریه که هرکس بخواد شغلی داشته باشه باید ریاکاری کند و نمیشه به افراد ایراد گرفت. بالاخره همه احتیاج به شغل دارند ولی عده ای محتاج درآمد شغلم هستند.
صدا سیما باید برای استخدام شرط بدون چادر رو بذاره
باسلام،ای کاش به جای قضاوت همدیگر را درک میکردیم
واقعا صدا و سیما در پیدا کردن زنان و دختران چادری که واقعا به حجاب پای بند باشد.به عنوان مجری ، اینقدر مشکل دارد؟
یعنی گزینش صدا و سیما اینقدر فشل است؟
.
آخر چقدر باید صدا و سیمای جمهوری اسلامی اینقدر از دست این بی حیا ها ضربه بخورد؟
همه شون فقط تظاهر می کنن ریاکاری تو همه ی جای این مملکت رواج داره
فاصله میان اعتقاد و یقین بی نهایته. اعتقاد با شرایط عوض میشه ولی یقین هرگز عوض شدنی نیست.ثانیا اینکه تغییر کردنش بخودش مربوطه اشتباهه. چون رسانه مرجع و راهنما و الگوی خیلی از بچه ها و نوجووناست.پس کسی نمی تونه بگه زندگی خودمه. ما تو یه کشتی نشستیم و یه نفر بخواد با میل و فکر خودش اونجایی که هست سوراخ کنه همه غرق میشیم و چه قدر احمقانه و ساده لوحانست که آدمی برای لجبازی و یا نشون دادن واثبات خودش و یا جلب توجه گوهر وجود و اصالت و ناموسش که حجابه رو به از آدما بفروشه.
بنظرم این بحث ارزش ادامه دادن ندارد حجاب ی تفکره و تفکر می‌تونه تغییر بکنه اجازه بدین مردم اختیار انتخاب داشته باشن با زور رشد اتفاق نمی افته و مردم رشید و بالغ نمی شوند مردم با محدودیت شدید منزجر نکنیم ک خمودگی و مرگ فکرهای عالی و درخشان میاره و نهایت ب عصیان و سرکشی ختم میشه حق انتخاب دین نوع پوشش حق بیان رو نمی‌تونیم از مردم بگیریم آزادی از ضروریات یک جامعه ی پویا و بالنده و بانشاطست
من النور الی الظلمات
بازم فضولی در زندگی خصوصی دیگران البته اینها فقط تخریبه و جو سازی چون این فضا سازی ها برای خواص نیست برای عوامه البته اونم دلیل خودش رو داره
این که خود واقعیش نبود میکاپ وفیلتر بود همش .با این کارش داره خودشو عرضه می‌کنه تو ویترین گذاشته ببینی کجا بهتر از صدا و سیما پول خوب بهش میدم اون چرب تر میماسه واسش
این همه نظر برای چی ایشون می خواهند دیده بشن نه عزیزم باید برای دیده شدن لخت بشی واون مدت کوتاهی که صدا سیما کار کردی دیده نشدی سعی کنی کلیپ از برنامه که در صدا سیما اجرا کردی برای یادآوری مخاطبانت بیشتر سعی کنی من شمارا ندیدم لخت بشی دیده میشی مهم نیست کدوم سازمان کار کردی
آخر عاقبت های چادر اجباری همین میشود حجاب و چادر باید با میل و رغبت خود طرف باشد
تظاهر و تناقض رفتاری پدر این مملکت را چه در بعد رفتار داخلی چه رفتار سیاسی و بین المللی در آورده. نمونه اش کامران نجف زاده صدا و سیما در نیویورک هر روز در رپورتاژهاش دنبال سیاه نمایی و مخروبه نشون دادن امریکا بود حالا گرین کارت امریکا را گرفته و در مراسم قسامه برای گرین کارت هم قسم خورده که در زیر پرچم امریکا برای منافع ان کشور با دولت های متخاصم بجنگد. کدوم دولتها متخاصم هستند؟ فکر کنم منظورشون انگلیس و المان و کانادا و اسراییل باشه نه؟ شما چه فکر میکنید؟
اصلا به شماها چه ربطی داره؟ مگه همه چی چادره؟ هرکی چادربذاره درخفا هرکثافت کاری داشته باشه آدم خوبیه؟ هیچ کسی حق نداره راجب پوشش دیگران اظهارنظر کنه سرتون تو لاک خودتون باشه.
افرین به طرز زندگیش کاری ندارم ولی حرفش خیلی قشنگ بود
نوع پوشش مهم نیست اما حدود شرعی را رعایت نکردن یا گواه عدم بینش دینی درست است یا گواه ریاکاری که متاسفانه سیستم نهادینه کرده است
نوع پوشش میتونه کاری کنه که نظرات و قضاوت اطرافیان تغییر کنه.شما نمیتونی لباس کثیف و پاره تنت کنی و انتظار داشته باشی که مردم فکر کنن مهندس یا دکتری.نمیتونی لخت بگردی و همه فکر کنن تو با حجب و حیایی.پوشش یکی از مهمترین دلایل قضاوت اطرافیان و جامعه هست.ما نسبت به اطرافیان و جامعه مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.شاید فکر کنیم به چه کسی.اما من فکر میکنم یه روزی باید به خداوند پاسخ بدیم.
چقدر بدبختید که بزرگترین دلمشغولی شما تغیر شکل پوشش یک زن محترم است.
۱-درود بر این خانم محترم که صادقانه وبدون اینکه دنبال توجیه وتفسیر باشد سیر تغییرات خود را بیان نموده.
۲- هموطنانی که اعتقاد به آزادی دارندباید متوجه باشند حق تغییر در رفتار که بتبع تغییر در اعتقاد باشد حق طبیعی نوع بشر است والبته تغییرات بدون تعییر در اعتقاد نفاق است که تشخیص آن برای دیگران براحتی ممکن نیست.
۳-درمقام مقایسه معتقدم شخصیت بانوی محجوب،موقر ومتین قابل قیاس با خانم جلف وتهی ازمعنویت که برای دیده شدن مجبور به نمايش خود می باشند نیست.
هدفش جلب توجه و تیتر خبر شدن بودن که موفق شد همین
فقط میشه گفتن
اینجوری می خواد
کمبود هاشو جبران کنه ...
خداییش تا قبل از این خبر کسی میشناختش اینقدر چقدر ما ایرانیا دوست داریم تو زندگی هم سرک بکشیم به من چه که یک نفر چی می پوشه به شما چه که دیگران چطور فکر میکنن همینقدر ادمای سطحی هستیم انسانیت و هرنوع ارزش به طرز پوشش نیست به تفکر و پایبندی به مرز اخلاقیت هست من هم دوستان کاملا با حجاب هم کاملا بی حجاب دارمو این هیچ منافاتی با داشتن عفت، ارزش، حیا و... هرچی اسمشو بزارین نداره هرکس که کاملا حجاب داشت حتما با عفت و.. نیست و هرکس که حجاب نداشت حتما بی عفت و... نیست ارزش ادما با نوع پوششون عوض نمیشه
چه راحت نان و نمک خدا رو میخوریم و روی زمینش راه میریم و به این نتیجه میرسیم که اطاعت دستورات خدا رو کنار بگزاریم و با بهای کم اطاعت شیطان رو کنیم و دنبال دلمون بریم.عزیزم ارزش نداره دو روز دنیا ی زودگذر رو بخریم و خدا و قرآن و دستوراتشو زیرپا بگذاریم.
برخی فکر می کنند که اگر سری به ترکیه بزنند دیگر باید لباس زیر بپوشند پیشرفت را تغییر لباس می بنند خصوصا بعضی از خانم ها فکر می کنند اگر لباس زیر را در خیابان بپوشند با کلاس ترند
حول حالنا الا احسن الحال .خدا که همه تغییر پیدا کنند به سمت بهتر شدن نه بدتر شدن.ربنا لا تزغ قلوبنا بعد از هدیتنا
متاسفم برای این خانوم و امثالهم
خوب که چی !!!!! به همه چیز مردم کار دارید !!!!!! جز دروغگویی و بی کفایتی مسئولین !!!!!
مشکل پوشش نیست .قضاوت هم نیست درد اینه که بخاطر موقعیت شغلی و مزایا و... با حجاب میشن. همه جا هم بقیه رو موعظه میکنند و...بعد که موقعیت بهتری پیدا میکنند و نون بیشتر سریع زیر و رو میشن و تازه طلبکارم هستند. آفتاب پرستی که باش نوش جونت دوره دوره شماست ولی لطفا طلبکار و مظلوم نما نباش
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
فک نمیکینید که این تقصیر ادما نیست و مشکل از اونجایی هست که مردم را برای بدست اوردن کار مجبور به تغییر میکند؟؟؟؟؟
مگه همین پوشش تا چند ماه دیگه توی دوران انتخابات از تلویزیون و پای صندوقهای رای پخش نمیشود؟؟؟
چی شده که به خودمون اجازه میدیم حتی در مورد جنس شلوار یک نفر نظر میدیم و قضاوتش میکنیم داریم کجا میریم این چه فکر و فرهنگیه که اینقدر ما رو گستاخ میکنه
همه تغییر میکنند خاوری هم از چفیه به صلیب تغییر کرد .
خواستگار نوموخای
به نظرتان حال که خودش بره کار کنه خیلی بهتره تا ریا کار باشه
اصالت در هر کاری مهم است، ایشان اثبات کرد که اصالت ندارند و باری به هر جهت هستند
تحقیق کنید چه کسی یا کسانی این آدمها را وارد شبکه ملی کرده اند و تفکر آنان چگونه هست
خوب پوشیده دوست داره لی بپوشه نه جین آرمش معلوم نیست به دیگران چه ربطی دارد در چشم خودملن تیر برق را نمی‌بینیم اما در چشم دیگران مو را شکار میکنیم اول خودتان از همه لحاظ درست باشید بعد به دیگران عیب بگیرید
عاقبت حجاب اجباری همین است
گوگولی....موش بخوردت....
کشف حجاب که نکرده!
بزار قضاوتت کنن؛بزار در موردت اشتباه فکر کنن؛بزار پشت سرت حرف بزنن.اینکه دیگران در موردت چه فکری میکنن مشکل تو نیست.
نظر آدما برات نون و آب نمیشه.پس رو خودت تمرکز‌کن؛مهربون بمون،به عشق متعهد بمون،خودت بمون و در اصالت خودت رها باش.مهم نیست که اونا چیکار میکنن یا چی میگن؛تو هرگز به ارزش خودت شک نکن و مثل همیشه به درخشیدن ادامه بده...
یاد گرفتیم بیش از اینکه به زندگی خودمان توجه کنیم به زندگی خصوصی دیگران سرک بکشیم یاد گرفتیم که بیش از اینکه به حقیقت بپردازیم به دروغ و ریا توجه کنیم هر کسی مسئول اعمال خودش هست و این بخاطر آموزش های غلطی است که در جامعه ما رواج دارد......
کل ایران حنی تو شهرهای کوچک هم دیگه کسی اعتقادی به حجاب نداره این بنده خدا هم یکیش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
ما مسلمونیم. اکثر کشور مخصوصا شهرهای کوچک حجاب ها درسته. در ضمن خیلی روزگار به شدت بدی
شده که مسلمون شیعه بی حجابی در جامعه براش ناراحت کننده و دردآور نیست
زندگی خودشه بخودش ربط داره.صداسیمامیلی نمیخایم
به ماچه هرکسی رو تو قبر خودش میزارن.
این خانم اصلا تغییر اعتقادی نداره--فقط یک کمی ظاهرش را متناسب با زمانه تغییر داده-- هنوز هم همون آدم مهربان و خوش قلب قبلی است.
صدرحمت به آفتاب پرست خوبه تسمه تایم پاره نکردی نون به نرخ روز خور
ما ایرانیها بیکارتربن آدمای دنیا هستیم به من وتو چه این رسانه بیکار به توچه
خداییش با چادر ملوس تر و خاص تر بود
این قیافه الان توی خیابون پر هست و همه مثل همن .... باید یک علامت روشون گداشت گمشون نکرد مثل ادمای چینی ژاپنی
الان هم چادر می پوشیدی می مردی
آگاه و بیدار شد.درود بر تو شیرزن
دقیقا درست گفت هرچیزی زمان خودش قشنگه..اگه لازم شد چادری باش هر وقت هم لازم شد این جوری باش....مثل آفتاب پرست رنگ عوض کن
فقط کاش،دندوناش لمینتی نبود
بنظر من آدم باید زیباباشه
کاش توجیه نمی کردین بوقلمون صفتیمونو... اقا می طلبید این مدلی بودم الان هدفم شده حضور در جمع هنرمندان مثل اونها شدم .. جایگاهی پیدا کنم /.... بابا عقیده ات سسته...
عالی خیلی هم زیبا شدی
خودت باش اصلا مهم نیست کی چی میگه
مردم مقصر نیستن مقصر صدا و سیماست که مردم را داره جوری که خودش دوس داره نشون میده!
به نظر من انتخاب شخصی خودش بوده. با خوندن این کامنت ها می فهمیم تفکرات افراطی بر مردم تاثیر گذاشته. عزیز من اینا مسائل شخصیه. بفهمین. بجز ایران تما دنیا حجاب آزاده و آب از آب تکون نخورده.
بی هویت یعنی این
مشکل شماچادرقبلنه ومانتویی الان. یه نگاه به اطراف خودتون بندازین چن نفرمانتویین که الان واسه یه مانتویه ارابش این بنده خداانقدنظرمیدین
خدا را شکر که هر کسی روی تخته ی (پرش) صدا وسیما میاد و حاضر می شه یه روزی به (کمال) خویش میرسه در آنتالیا کانادا سوئی سوئیس پاریس لندن و برلین یا جاهی دیگه مثل مسکو باکو و همهی جاهای خوب که محل دیده شدن (به کمال رسیدگان) است ایشون هم به کمال رسیده تحصیلات تکمیلی هم که گذرونده دیگه به کسی ربطی نداره که در سدا وصیما بوده و حالا کجاس مهم اینه که حالا کجاس؟؟؟
هرکسی اعتقاد وعقیده خودش را داره هرکسی دوست داره یه جورلباس بپوشه چرا شماها شدین کاسه داغتراز اش شدین قاضی قضاوت میکنین به شماها چه ربطی داره اون خانم چادر بپوشه یالباس دیگه ای
مردم در ج ا دچار دوگانگی شده ان؟بخصوص بچه ها در مدارس و خانه هم همینطور....؟ چ عاملی باعث ریا میشه؟
از ماست که بر ماست.
اول باید سیستم نظارتی و ملاک انتخاب افراد برای جایگاههای تعریف شده مورد بررسی و در انتخاب آنها تجدید نظر جدی شود. تا از سرچشمه آب زلال دریافت شود و کسی بخود اجازه ندهد که گنجشک را رنگ کند و بجای قناری بخورد ملت و جوانان و کودکان این مرز و بوم بدهد..
قابل توجه همه ی دوستان عزیزی که میخوان به زور چادر سر ملت کنن هیچ جا در اسلام و در قران نیومده که حجاب فقط چادر هست فقط در یک ایه از قران به کلمه ی جلباب اشاره شده که به پوششی یا پیرهن بلند که بدن رو میپوشونه جلباب میگویند و برای سر هم مقنعه بلند میپوشند ولی جایی به چادر اشاره نشده ، برید تحقیق کنید!!!!
پاسخ ها
امیر 114
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
منظور قرآن اینه که پوشش مونث به شکلی باشه که جلوی مزاحمت رو بگیره یا مزاحمت رو کاهش بده در زمان الان بعضی از پسرا کامل از دین فاصله گرفتن و حجاب ضروری تر از قبل شده برای امنیت دختر باید حجاب کامل باشه با چادر
یادگرفتن یه مقطعی میان واردصداسیمامیشن یکم که شناخته میشن فعالیتشون تواینستازیادمیشه وفالورگیری ،ازصداسیمامیزنن بیرون
پوشش اختیاری هست و ربطی به صدا سیمای میلی ندارد،از از روی نااگاهی هست که به اجبار میخواد همه کارکنانش چادری بشوند
اخه بابا به من چه به شما چه دوست داره این مدلی لباس بپوشه بابا بعضیها تون چرا اینقد بدبختید نه چادر سرکردن نشانه باعفت بودنه نه بیحجاب بودن نشانه بی عفت بودن شماهای که اینهمه این بنده خدا رونقد کردین بخدا شما بهوقتش خیلی بدترید ومطمئنم شماها نقاب بر چهرتون دارید وآدمهای سالمی نیستید و گذشت زمان اینرو ثابت خواهد کرد
پوشش و اعتقادات هر کی به خودش مربوطه عین مسواک شخصی تا زمانیکه نخواد تو دهن بقیه بکنتش

و البته ازش به عتوان دکون استفاده کنه

و لطفا خانم آزاده نامداری رو از یاد نبرید ، اینقدر بش حمله کردید که طفل معصومش یتیم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
بحث پوشش نیست بحث دروغ دیوانه
من تا قبل از اینکه ایشون مجری بشن تو اینستاگرام فالورشون بودم.متاسفانه امثال ایشون نیاز به دیده شدن دارن و این دیده شدن و تو چشم بودنس که ی جورایی ارضای روحیشون میکنه.بعد از تحصیل تو دانشگاه هنر هم که دیگه ...
از قانون راز بقا قافل نشید راز بقا شیوه های متفاوت داره.
حجاب مسئله شخصیه؟ اگه شخصیه چرا 184نفر نظر دادن. این حرف مسخره رو چرا میگید.
منافق
اووووووووه چقدر فضـــــــــــــــــــــول....
این کارا آب به آسیاب دشمن ریختن......
ول کنید این حرفها رو. هر کسی باید در انتخاب عقیده و پوشش آزاد باشه. حالا این دختر خانم مثل خیلیهای دیگه از جرگه دلواپسان خارج شده و به جرگه اونوری ها پیوسته. این ریزش ها ادامه خواهد داشت.
چقدر با حجاب کم سنتر به نطرمیرسه انگار خیلی بزرگتر از سنش شده
بدوون چادر خشکلتره
اکثرا از پوشش پولدار میشن و استفاده میکنن اوکی شدن به ذات خودشون بر میگردن حالا کم زیاد داره
سعدی علیه الرحمه می‌فرماید:

عیب کسان منگر و احسان خویش

سر فرو بر به گریبان خویش
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
منظورت دیده فرو بر به گریبان خویش بود ؟؟؟
اينكه چادر سرت نميكني و ميكيني به خودت مربوطه ولي اينكه يه دفعه بي حجاب بشي يعني اون چادرت هم بخاطر اعتقاداتت نبوده چون اعتقادات براختي تغيير نميكنه مگر اينكه براي ريا اينكار رو بكني

ادم حالش از اين ادما بهم ميخوره
توبه تو می پذیریم. ولی دیگه نبینیم رفتی سمت صدا و سیما
تورو خدا مردم ما را ببین ( یکیش خودم!) اینهمه خبرای مهم هست. بعد جین پوشیدن یک خانم مجری چادری چه بازدیدی خورده! چرا ما اینطوری شدیم؟!
درود به یک رنگی
و صد درود به شجاعت بازگشت به اصل خود
صدا و سیما اسیر گرفته ای ؟
هرکس شخصیتی دارد برای خودش
تو از انسان ها کارشان را میخواهی یا ظاهرشان را ؟
هر کی هر جور دوست داره باشه

اما لطفا نه از حجاب برای رسیدن به مزایا استفاده کنید. و نه از بی حجابی برای فالوور جمع کردن و دیده شدن!

قاطبه ی مردم ایران با حجاب داشتن و نداشتن مشکلی ندارند. با دو رویی مشکل دارن
سلام
- هرکسی ازاده هر چیز را چارچوب قانون بپوشه
- هر کسی می‌تونه با پذیرش شرایط یک سازمان مثل صداوسیما استخدام بشه
- هر کسی می‌تونه در یک شرایطی انتخاب دیگری داشته باشه
اما
- هیچ‌کس حق نداره سازمان بزرگی مثل صدوسیا را به خاطر یک عنصر کوچک و کم ارزش زیر سوال ببره
- هیچ‌کس نمی‌تونه قانون و خصوصا قانون الهی مثل حجاب رو زیر پا بگذاره
هر چیزی اقتضای زمان هست و ممکن هست تغییر کند. البته چادری بودن یا نبودن و تغییر هر شخصی جزو حریم خصوصی آن فرد هست و به احد الناسی مربوط نمی شود. تمامی کشورهای دنیا دور و بر ما تغییر کردند و کلی پیشرفت کردند ولی متاسفانه این افکار زاید ما را از پیشرفت در دنیا نیز محروم کرده است.
اگر بنده خدا ادم کشته بود چقدر در موردش توصیح میدادید واقعا متاسف باشید
پرورش ریا کاری در جامعه
واقعاً حییییف
ممکنه دچار افت فشار بشی مراقب خودت و میله های مترو باش
حق را کنار نگذاریم خیلی بهتر از قبل شده
حرفاش خیلی تاثیر گذار بود
این چه ریخته برا خودت درست کردی
با چادر که خیلی قشنگ بودی
نگران نشوید کلاه گیس گذاشته!
باچادرهم خشکل تربودهم وزین تراماچادرلیاقت میخوادوهرکسی لیاقتش رونداره طرف خانم دکتره چادرش نمیفته امااین خانم دوروزرفت دانشگاه شداین اینم نتیجه درس خواندن در دانشگاههای ایرانه
منو یاد برنامه اخلاق در خانواده انداخت
واقعا میشناسند کیا رو گزینش کنند
برو ببین مشکل ازکیه که محبت بهت نمیدن، خداپول ومال به همه میده ولی دین ومحبت روبه همه نمیده
همه جوره خوشگلی
گمراهی از راه راست در هر سن و زمان اتفاق می افتد.
من شمارو نمی‌شناسم ولی من کسی هم که کارم درسته که گز هم عوض نمیشم
هرچه بگیم نره میگه بدوشش وقتی گذینش از یک طبقه و یک رنگ باشه باید منتظر این آفتابپرستها باشید که شما را گول می ذنند و نظام را زیر سئوال می برند و حجاب را به مسخره می گیرند لطفا دید خود را بزرگتر کن و از تهران و شمال بیرون و غرور خود بزرگبینی را کنار بگذار و بیا وکمی هم بجنوب نگاه بینداز و بیشتر افرادت را از آنجا انتخاب کن یا علی
وقتی فرهنگ وصالت نداشته‌ باشی به طرف هر بادی میری مثل خانمهای امروز جامعه ما.فرهنگ پوشیده بودن تو همجواری هست
وقتی کسی مثل تنابنده هرکاری می خواهد می کند و هر توهینی هم که می خواهد می کند
بعد قرارداد های چند میلیاردی می بندد
مشخصه نتیجه همین می شود
به چه قیمتی واقعا با چادر چقدر با شخصیت وقار بودی
بدبخت اگر این را نگی دیگه چی میخوای بگی پس بی جحابتم تا ٣ سال هست. هههههههههه???
این فقط میخواد خودنمایی بکنه وعقیده دیگران رو شل بکنه ??
بنظرم هر چی تو حجاب سخت بگیری مردم بدتر میشن شایدم این شگرد دوگانگی و اختلاف بین مردم انداختن هستش همه چی افراط وتفریط شده واقعا?
فکرمیکردم تنها من بیکارم کامنتها رو دیدم دیدم چقدربیکارداریم .دوست داشته تیپ بزنه خوشگل هم شده حیف این چندوقت ک بخودت نمیر سیدی
کسانی که دینشان از رو آگاهی نیست به مروز مان رنگ عوض میکنه وخودش میبازه وخود واقعیش نشون میده..دین واقعی یعنی تحت هر شرایطی کلام خدا رو رعایت کنه...
دین اسلام در ذات خود ندارد عیبی هر عیبی هست در مسلمانی ماست...
هرکسی ظاهر محجنب دارد نشانه مومن بودن نیست.. بعضیا بخاطر محیط یا بخاطر اطرافیان...
هروقت بخاطر خدا بود همجا ودر هر شرایطی داشت اون دین خداست
کاری به حرفاش ندارم ، چرا دکمه های تا سر نافش باز گذاشته؟ ??
ایشون اختیارزندگی خودش روداشته وداردوبه کسی هم ربطی ندارد.یه زمانی چادررودوست داشته الان این تیپ رودوست داره مگه خودشما تاحالا سلیقه اتون فرق نکرده؟
حجاب برای امنیت خود دختر هست تا کسی مزاحمش نشه
کاش بخاطر منافع تغییر نکنیم اما خیلی ها هستن که بدون داشتن منافع با کاملتر شدن دینشون محجبه ویا با تغییر عقیده پوششون کمتر شد.انقدر انگشت اتهام به سمت دیگران نگیرید وقتی خودتون گناه میکنید
خانم ها و آقایون به من و شما چه ربطی داره این خانم هر جور لباس پوشیده که بهش منافق و ریاکار و ... میگید؟
همیشه همونی باش که هستی با دنیا رنگ عوض نکن ،اما چه کنم که زمانه وسازمان ها ونهادها اینجور از بچه های ما می خوان ریا کاری دو رو بودن تزویر ،طرف چند سالی قبل از رفتن به سربازی میره بسیج کلی کار میکنه برای اینکه چند ماهی کسر خدمت بگیره یا بیاد نزدیک محل خودش خدمت کند بعد از خدمت هم نگاه پشت سرش را نگاه نمیکند به بهانه اینک سر کار هستم وقت ندارم ،باشه وقت کنم میام ،چون آن سازمان ونهاد میخواد آمار بده چقدر نیرو جذب کرد ،یه عده هم مخلص وارمیرن کاری به این کارا ندارند
هرکس میتونه هرجورمیخوادزندگی کنه فقط توایران که سرمون توزندگی بقیه است ،همینایی که ازچادرحمایت میکنن،دوروبریای خودتون آیاهمه چادربه سرن؟آیا میتونی بقیه رو بکنی که چادرکنن یا ازسربردارن ،به کسی ربطی نداره،من خودم یک زن چادریم الان بااین قیافه هم ایشون برام قابل احترامه نه اینکه انگ بچسبونم بهش وسرزنشش کنم
صدا و سیما ؛ با چهره کردن برخی افراد کم ظرفیت ، موجب انحراف اونا شده !!
از آدمای ریاکار حالم بهم میخوره
دوستان این سایبری هایی که میگن به شما چه دوست داشت مانتویی بشه زندگی هر کسی به خودش مربوطه و گذشته ها گذشته همونایی هتسن که میرن به چرخنده فحش میدن زیادی جدی نگرید حرفاشون رو
اینکه چادری باشه یا نه به خودش مربوطه ولی خانم یه مقدار آهسته تر، پله به پله
مردم چقدر بیکار و بی ذات هستند میشینن بقیه رو قضاوت میکنن ولی اینکه میگه صداوسیما منو مجبور به چادر نکرد خنده داره انگار با این حجاب میتونی مجری صداوسیما بشی دیگه قرار نیست قضاوت نشیم ولی هرچرت و پرتی بگیم بقیه هم بگم احسنت دیگه مخاطب رو خر فرض نکنید
بی لیاقت یعنی این خانم محترم
?
خداوندهرکس راآزادآفرید وهیچگونه اجباردرعقایدوتصمیم آزادگذاشته است بگذاریم جوانان راه خودشان راپیداکنند.
خیلیر هم خانم عالی وقیافه موجه ای داره،حرفش قشنگ وزیبا بود
اینو به اونایی که میگن قضاوت نکنید و به توچه، میگم . چرا برعکس این خانم که اتفاق افتاد همه قضاوت کردید و توهین کردید؟ چرا خانم چرخنده که محجبه شد همتون فضولی کردید و عین قاشق نشسته و هی قضاوتش کردید . خودتون هم به حرف خودتون اعتقاد ندارید . البته این قماش آدمها هم دیکتاتورندو هم نمی دونند از زندگی چی میخوان . کمی انصاف خوبه .
اعتقادات مذهبی کفش ولباس نیست هر زمان خسته شدی عوض کنی ببخشید شما عوض نمیشد بلکه عوضی می‌شید چون حزب باد هستین
درون هر انسانی را فقط خداست که میداند و میبیند بس جای بحث. نیست اما قانون جنگل نشود،چون در این جامعه همه زندگی میکنن اما در مورد دین و حجاب خواست خدا بی حجابی نیست و هرکه غیر از این کند عقاب خواهد دید
ولی خدایی با حجاب ب خیلی قشنگ تر بود اصلا حجاب خودش یعنی وقار و زیبایی لعنت به کسی که از ترس تظاهر به داشتن حجاب می‌کند و از اون راه نون میخورد الهی اون نون حرومش بشه
حالا خدا رو شکر چرخشش مثبت بوده در جهت عقربه های ساعت ، اون یکی چرخنده برعکس عقربه ها چرخید
حیف به تو ، که خودت را زود باختی ،شما وقتی کمی معرف میشید ، شبکه های معاند فریب تون میدن، مرید ولی طولی نمی‌کشد که پشیمان می‌شوید و اون وقت پشیمانی فایده‌ای ندارد
وقتی اینهمه ریا وفرصت طلبی دروجودته بهتره سرتوزیربندازی وخجالت بکشی خانم مجری تحقیرشده درضمن خیلی وجودمیخوادکسی مثل خانم چرخنده بتونه خودشوحفظ کنه وتغییرات درخودش ایجادکنه
من کاری به نظر دیگران ندارم وقاضی نیستم تا قضاوت کنم ولی گاها ما خودمون با کارهامون واعمالمون میگیم بیا منو قضاوت کن دختر خوب کاش از همون اول چادری نبودی تا به واژه مقدس چادر بی احترامی نشه وقتی خودت رو در معرض قضاوت دیگران با دو نوع پوشش کاملا متفاوت ارائه میدی یعنی طالب نظر دیگرانی خواه ناخواه مورد قضاوت واقع میشی من خودم در فضای مجازی از زندگیم به هیچ عنوان فیلم یا عکسی نسبت به خودم قرار ندادم تا دیگران نسبت بهم رای بدن در ثانی تقصیر شما نیس که تغییر رنگ میدین تقصیر صدا وسیماست که دارند با واژه ی چادر بوسیله شماها بازی میکنند
همیشه بایدآزخذآبخواهیم که لذت عبادت وازمانگیردوبتوانیم ّّبنده مخِلص خداباشیم وباهربادی نلرزیم
ایمانش ضعیف شد امیدوارم .......
بخشی از خطبه 189 نهج البلاغه:
فمن الأیمان ما یکون ثابتاً مستقراً فی‌القلوب و منه ما یکون عواری بین‌القلوب و الصّدور الی اجل معلوم». دوگونه ایمان داریم؛ ایمان ثابت و مستقر، و ایمان مستودع و عاریه‌یی. ایمان عاریه‌یی هم ایمان است؛ نه این‌که آن شخص، منافق است؛ ایمانش راسخ نیست؛ لذا زود زایل می‌شود
لعنت به هر چی خائنه
متاسفانه دیر میفهمند که کیکه. برادران گزینش.
از کج فهمی !!!! بنظرم در این زمانه چادر در بین برخی افراد بیشتر نوعی لباس کار است و هر کس بر مبنای موقعیت از آن استفاده می کنند تا نماد پوشش واقعی
مثل خانم... در صدا و سیما خانم... بعد از صدا و سیما
البته اگر یک لحظه هم ازعمرآدم باقی مونده باشه برا ابلیسی که قسم خوردبنگان خداغیرازمتقین روگمراه کنه غنیمته وقابل استفاده.
اما تویقین بدون اشتباه کردی. معلومه حالت ازقیافه اصلیت خیلی بد بوده وباتغییر صددرصدی مصنوعی به اشتباه احساس میکنی حالت خوب شده.مشکل ازحال واعصاب وخودکم بینیِ شخصی خودت بوده نیازبه درمان داشتی.مسیر رواشتباه رفتی
توامثال ت که جنبه دیده شدن رو ندارید ..
همه ما چرخنده ایم چون شما زورگو و جبارید
مشکل این خانم نیست مشکل صداوسیماست که شرط چادری بودن را معیار برتری اخلاقی و پوششی گذاشته
درست میگه این خانم که الان کارمند صداوسیما نیست
چون به خلوت میروندوان کاردیگرمیکنند
به درک اصلا این کجا بوده که هیچکس نمیشناستش
مشکل از سیستمه که ریاکاری پرورش میده
برید ببینید ورودی فرهنگیان چقدر چادری هستن بعدش چقدر بی‌حجاب میشن
همه جا همینه، هروقت سیستم ریاکاری رو قانونی کنه همینطور میشه
آقا قحطی جوان زیبا و با حجاب که نیست ، ..............................هر کی بی اخلاقی کرد یا قانون زیر پا گذاشت ایکی دیگه جایگرینش کنید
بدون چادر خیلی خوشگل تری . چرا فضولی میکنید زندگی و عقاید هرکسی ب خودش ربط داره
زنها ودختر ها اگر بدونن که مردها عفاف وحیا را برای زنان. از هر چیزی مهم تر میدونن اینقدر خودشون را ادیت نمیکردن. چادر وروسری هست. یک دختر که براحتی بالباس خواب وارایش میاد بیرون. باهدفی اینکارو میکنه وخودش را در حقیقت مفت فروخته. ارزشش به پایین درجه امده. دیگه انتظار محبت و وفا وصفا نداشته باشه. از متلک وبی احترامی ناراحت نشه خودش خواسته
انسان مدام در حال تغییره منتها این تغییر می‌تونه انسان را به سمت انسانیت پیش ببره یا به سمت حیوانیت.
انسان دقیقه 90 مثل حربن یزید ریاحی
حیوان دقیقه 90 شمرابن ذی الجوشن
عالی و مستدل بود. هر کسی در طول زمان ممنه بینش و عقاید و منش و رفتارش عوض بشه، این کاملاً طبیعیه، بر می گرده به درک و استدلال و آگاهی ها و تأثیر محیط و گروه دوستان و عوامل مختلف، اگه این جور نبود که تکاملی هم در کار نبود، هیچ تغییری هم نباید بیفته، در حالی که این جور نیست، همه چیز دائماً در حال تغییره، از هوا و آب بگیر تا مولکولها و اتمها و ... خلقت و ... رفتار و لباس و جسو جان، عجیبه یه عده فکر می کنن همه چیز منجمد باید باشه؟! فکر هم منجمد؟!
بنظرم دیده داره ترشیده میشه بلاخره گفته یه حرکتی بزنم شاید یه شوهر خوبی گیرم امد
حابا کاری نداریم کارش درست بود یا غلط. ولی پوشش جدیدش بیشتر به قیافش میاد. بعضیام هستن چادر کلا بهشون میاد و مانتو نه. مثل الهام چرخنده یا کلا هر قیافه ای که شبیه مذهبیاس
کاش فقط همه مون عاقبت بخیر بشیم خیلی ها بودن عابد بودن یک شبه ایمانشان رو از دست دادن و خیلی ها هم برعکس
خدا کمکمون کنه تو این جامعه رنگی رنگی ایمانمون رو تقویت کنیم و تغییر مثبت کنیم
خانم الهام چرخنده رو من یکبار در مشهد دیدم خیلی خانم موقر و متینی بودند با پوشش چادر ...واقعا احسنت که توانستند پوشش چادر را انتخاب کنند و سینما رو کنار بذارند
متاسفانه سینما محیط خوبی نداره و خصوصا نمایش خانگی که داره هرزگی و بی بندو‌باری رو به اوج می‌رسونه و نظارتی بر اون نیست
باسلام،زمان حضرت علی طلحه، وزبیر یاران باوفای علی ابن ابیطالب بودند بعد از گذشت، چند سال عیار خودشون رو نشون دادن علی (ع)گفت هرکس توان تغییر دارد یکی مثل طلحه وزبیر از بهشت به جهنم وبعضی نیز از جهنم به بهشت میروند
این نشون میده چقدر در دیکته کردن عقایدشون موفق بوده اند!!!!