بازدید 2253

واکنش آمریکا به لغو معاهده منع آزمایش هسته‌ای روسیه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به امضای قانون لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه واکنش نشان داد و گفت که این اقدام گامی در مسیر اشتباه است.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 03 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، بلینکن پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن در این باره «عمیقا نگران است».

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: متاسفانه این اقدام بیانگر یک گام بلند در مسیری اشتباه است و ما را از اجرای این پیمان دور می‌کند.

معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای ۲۴ سپتامبر ۱۹۹۶ در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد. بنابر این معاهده، انفجارهای هسته‌ای برای اهداف نظامی و غیرنظامی و در هر فضایی ممنوع است.

روسیه در سال ۲۰۰۰ میلادی این پیمان را تصویب کرد. برخی کشورها از جمله آمریکا، این معاهده را امضا اما تصویب نکرده‌اند.

این سند قرار بود به ابزار حقوقی بین المللی برای توقف هر نوع آزمایش هسته ای تبدیل شود. با این حال، تا به امروز، این معاهده لازم‌الاجرا نشده است.

قانون لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته ای پیش از این در دومای دولتی و شورای فدراسیون روسیه به تصویب رسیده بود و رئیس‌جمهوری روسیه پنجشنبه این قانون را امضا و تایید کرد.

سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود که خروج از تصویب این معاهده وضعیت را در زمینه آزمایش‌های هسته‌ای برای مسکو و واشنگتن که هرگز این سند را تصویب نکرد است، برابر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست