تکنوتابناک

مراحل ساخت برج 1000 متری عربستان

کد خبر: ۱۲۰۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 01 November 2023
تعداد بازدید : 9459
بازدید 47185
برج جده که قبلاً با نام برج المملكة نیز خوانده می‌شود، آسمانخراش 167 طبقه‌ای است که در شهر جده عربستان سعودی از سال 2013 احداثش آغاز شد تا با ارتفاع یک هزار متر، بلندترین سازه ساخته شده توسط بشریت باشد. بر اساس طرح ادرین اسمیت معمار این برج، در اطراف این برج قرار است ده‌ها برج چندصد متری و مجموعه گسترده اداری، مسکونی و تجاری احداث شود؛ اقدامی شبیه به آنچه دبی با برج خلیفه انجام داد. شصت و سه طبقه از این آسمان خراش بین سال‌های 2015 تا 2017 ساخته شد اما وقتی دو نفر از حامیان اصلی پروژه با مشکلات قانونی مواجه شدند، پروژه متوقف شد. شاهزاده ولید بن طلال و بکر بن لادن، سرمایه گذاران کلیدی و دیگران در نوامبر 2017 به دلیل جرائمی از جمله پولشویی، رشوه خواری و اخاذی از مقامات توسط محمد بن سلمان دستگیر شدند و پس از آن پروژه‌ای که 250 متر از آن ساخته شده بود، به محاق رفت. حالا عربستان از تکمیل این برج عظیم خبر داده و برای تکمیلش یک مناقصه گذاشته است. مراحل ساخت 250 متر نخست این برج و آنچه در انتها ساخته خواهد شد را در این ویدیو می‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۱
به این میگن برج بیان برج میلادو ببینن منصرف میشن
دپرس شدم . نه از حسادت از مقایسه کشور خودم با کشوری که یک هزارم منابع و ثروت کشور مارو نداره ولی اون کجاست و ما کجاییم . شهرداری هر روز باید مامور بفرسته تو جمهوری و ولیعصر و لاله زار و غیره تا به ساختمان های ناایمن تذکر پلمپ بده
پاسخ ها
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
چی نوشتی بنده خدا برو تحقیق کن بعد داستان بنویش
واقعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
مطمئنی عربستان یک هزار منابع ما را نداره؟ مرد حسابی بشدت مرزهای آبی در دریاها و خلیج های مهم جهان، منابع عالی معدنی اورانیوم، فلزات کمیاب، آهن و آلومینیم و از همه مهمتر بسیار بیشتر از تصور شما نفت و گاز دارد. به لحاظ استراتژیک مهمترین معبد و پرستشگاه جهان را دارد که از صدها معدن و ...درامدزایی بیشتر دارد. و مهمتر اینکه نیمی از جمعیت ما را دارد و این خودش مزیت بزرگ اقتصادی است.
خطاب به این بالایی که گفته عربستان یک هزارم منابع و ثروت مارو نداره :

چی داری عزیزم؟! بنز و بی ام و میسازی؟ لامبورگینی میسازی؟ یا داری همپای سامسونگ به دنیا لوازم خانگی و موبایل عرضه میکنی؟! یا داری به اروپا پراید صادر میکنی؟! یه نفت و یه گاز و 4 تا معدنه دیگه ! یه طوری میگه ثروت انگار دنیا داره روی پاشنه تکنولوژی ایران میچرخه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
سلام ایول حق رو گفتی
صحیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
بنده خدا زیادی شبکه چهار صدا سیما و رادیو معارف دوست داره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
احتمالا منظور ایشون همین منابع طبیعی بوده نه چیز دیگری
چطوری چنین برجی رو کنار دریا میسازن؟ زمین کنار دریا که قابلیت پی سازی برای برج 1 کیلومتری نداره
اونا منابع ثروت مملکتشونو صرف جنگ وکشورهای دیگه نمیکنند.
در جایی که اختلاس نباشد آبادانی هست
??تجسم برخورد یه شهاب سه باهاش جالب میشه ...
البته در صورت تکرار ایران ستیزی سعودی
پاسخ ها
عجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
یعنی فقط تجسم ویرانی به مغز جنابعالی خطور کرد؟ یعنی نمیتونی فکر آبادانی و سازندگی و زندگی سالم باشی؟ روانپزشک هم نمیتونه برای شما کاری انجام بده
کشوری که مردمش یک زمان با شتر و چارپایان جابجا میشدند و حتی تا چند سال پیش مورد تمسخر ما ایرانیان بودن که زنانشون حق رانندگی و داشتن شناسنامه ندارن، اما در نهایت تعامل با کشورهای جهان رو بیشتر کردند، و الان این کشورو ببینید که بزودی آرزوی هر ایرانی بشه حداقل یبار مسافرتی به صحرای آباد شده ی عربستان داشته باشند، ملاک حال و اکنون ماست نه نازیدن به گذشته مون...
دوست عزیز یک درصد منابع طبیعی جهان تو ایرانه و یک درصد جمعیت جهان برا ایران
چرا این هیچی نداره
موقعی که ملیارد دلاری اختلاس می کنن پول هست ولی چرا موقعی که با بحث عمران و آبادی مملکت میرسه پول نیس
این آقا که میگه عربستان هیچی ندارم در اشتباه است، عربستان روزی 12 میلیون بشکه صادر می‌کنه و اندازه صادرات نفت ایران از راه خانه درآمد در میاره، در حالی که در حالت عادی ما میتونیم روزی 4میلیون بشکه نفت و گاز صادر کنیم و معادن ما هم در حالت خوب صادراتی شاید معادل صادر کردن 2میلیون بشکه نفت باشه،تا وقتیکه عربستان تا اندازه روزی 12میلیون بشکه نفت صادر کنه به سادگی نیست که از ما جلو تر باشه بدون تحریم و یک چهارم جمعیت ایران.
جواب شما عزیز که میگید ایران هیچی نداری یه نفت گازه چهار. معدن . ایران خیلی ثروت داره هزاران بار بهتر از کشورهای که دیگه که پیشرفته هستند .ولی علت اصلی این هست که اونا درست استفاده میکنند . اونا مدیریت دارن نه مثل کشور ما . شما فکر ضعیفی دارید که میگید هیچی ندارن اگه دقت کرده باشی الان صدا سیما تبلیغ می‌کنه که توریست زیاد داریم از چین روسیه عربی ها میان . صادرات زیاد داریم .با تورم .و بی ارزش بودن پول ایران . الان اومدم توریست .صادرات یعنی حکم مرگ اقتصاد ایران را داره .
این برج یعنی ارتفاعش از ارتفاع برج نقدینگی ایران از سال ۲۰۱۳ تا کنون بیشتر هست؟!!
هرگز اینطور نیست!!!
پس مسیولین ایران خیلی داناتر و لایق تر از سعودی‌ها هستند!!!!
ظاهرا عربستان در پرونده لغو بازی النصر و سپاهان، با لودر از رومون رد شد خیلی سنگین برنده رای ای افی سی شد. (۳ بر صفر برنده ، سپاهان سه بازی محروم ۲۰۰ هزار دلار هم باید بده). جام جهانی ۲۰۲۶ با ۴۸ تیم با سه میزبان برگزار میشه ولی عربستان میخواد جام ۲۰۳۲ رو تنهایی میزبانی کنه اون تو همون فصل تابستان! داره یه شهر میسازه که الان تو رویا میشه تصورش کرد.
مخالف خود کوچک بینی هستم ولی خب، بدجور داریم عقب میفتیم. جبران این فاصله بعدها خیلی سخت میشه
عزیز من بک هزارم ثروت ما رو نداره؟؟ روزی 10تا12ملیون نفت صادر میکنه وده برابر ما پتروشیمی داره، همین شرکت ارامکو اندازه کل درآمد ایران فقط صادرات پتروشیمی داره، تمام چرخ اختصاد ایران درخواب، یه کشوری که تا ده سال پیش وارد کننده بود امروز یکی لز صادرکننده های غیر نفتی شده،،،، شروع صنعت خودروسازی شم که دیدی،، با چه خودرویی شروع کرده،،!!!