بازدید 9445
ششصد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ساقط شدن ۸ موشک انگلیسی توسط روسیه بر فراز کریمه/کشته شدن ۹۰ هزار نظامی اوکراین

ششصد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 30 October 2023

ساقط شدن 8 موشک انگلیسی توسط روسیه بر فراز کریمه

بین الملل تابناک: ششصد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: غرب هیچ تضمین امنیتی به روسیه نداده است
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ۱۹:۱۹

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) دریافت هرگونه تضمین امنیتی برای مسکو از سوی کشورهای غربی را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن اشاره به گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، توضیح داد که در حال حاضر هیچ گزینه یا پیشنهادی توسط غرب درخصوص تضمین‌های امنیتی به روسیه ارائه نشده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره اظهارات «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه مبنی بر افزایش تهدید برخورد قدرت‌های اتمی در جهان نیز گفت که کرملین با این ارزیابی کاملا موافق است.

سخنگوی کرملین درباره رخدادهای روز گذشته در فرودگاه «مخاچ‌قلعه» واقع در داغستان نیز اظهار داشت: «رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین گزارش‌هایی در مورد وضعیت داغستان از سرویس امنیت فدرال، گارد ملی و رئیس منطقه داغستان دریافت کرد».

پسکوف در این‌باره اظهار داشت که حوادثی که در فرودگاه مخاچ‌قلعه رخ داد تا حد زیادی نتیجه مداخلات خارجی از جمله نفوذ اطلاعات است.

وی همچنین خبر داد که پوتین امروز جلسه‌ای خواهد داشت تا درباره تلاش‌های غرب برای بهره‌برداری از رویدادهای منطقه غرب آسیا برای ایجاد تفرقه در جامعه روسیه گفتگو کند.

شامگاه یکشنبه بود که مردم داغستان‌ پس از شنیدن خبر فرود یک هواپیمای رژیم موقت صهیونیستی در فرودگاه مخاچ‌قلعه، با در دست داشتن بنرهایی با نوشته «در داغستان جایی برای کودک‌کش‌ها نیست» به این فرودگاه هجوم بردند.

 

نخست وزیر پیشین اوکراین: کشور با کمبود شدید تجهیزات پزشکی روبرو است
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ۱۹:۱۹

نخست وزیر پیشین اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد: از آنجاییکه تعداد سربازان مجروح در بحبوحه انجام ضدحمله سه برابر شده است، نیروهای مسلح کی‌یف با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی با کیفیت مواجه هستند.

 نیکلای آزاروف در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ولودیمیر زلنسکی و مشاوران او در باره مشکلات جدی نیروهای مسلح کشور در زمینه دارو و تجهیزات پنهانکاری می کنند.

این سیاستمدار با بیان اینکه «توصیف [وضعیت] بیمارستان‌های اوکراین بدون دارو و تجهیزات پزشکی بسیار سخت است»، گفت: مشکل آنجا است که مقامات اوکراینی داروهای بی‌کیفیت، آن هم فقط در مواردی فوری را تامین می‌کنند.

نخست وزیر پیشین اوکراین افزود: در همین حال، در پی تلاش‌های اوکراین برای ضدحمله [علیه روسیه] وضعیت با افزایش تعداد مجروحان بدتر هم می‌شود. پزشکان کتمان نمی‌کنند که بسیاری از مجروحان درحالیکه به دلیل تهیه دارو و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت جان خود را از دست می‌دهند، می‌توانستند نجات پیدا کنند.

سرنگونی دو شهپاد اوکراین در دریای سیاه
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ۱۹:۱۵

تجهیزات شناسایی و راداری روسیه دو شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از راه دور) اوکراینی را در دریای سیاه شناسایی کردند و هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود نوشت: « ۳۰ اکتبر حدود ساعت ۰۴:۰۰ به وقت مسکو، دو قایق بدون سرنشین نیروی دریایی اوکراین را در منطقه‌ای در دریای سیاه شناسایی کردند و آنها مورد اصابت قرار گرفتند».

به گزارش خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه، این وزارتخانه افزود که مجموعه‌ای از اقدامات برای مقابله با مین‌گذاری و عملیات خرابکاری در جاده بیرونی خلیج سواستوپل در حال انجام است.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، اوکراین یکشنبه شب (دیشب) سعی کرد با ۳۶ پهپاد به اهدافی در خاک روسیه حمله کند که توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه و شمال غربی کریمه منهدم شد.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع یکدیگر حمله می‌کنند.

«یوری شیهول» از مقامات ارشد ارتش اوکراین  اخیرا گفت: «ارتش و نیروهای و امنیتی اوکراین روزانه ۴۰ تا ۴۵ پهپاد بومی و خارجی را از دست می‌دهند.» وی ادامه داد: «این پهپادها از نوع ساده تا پیشرفته ساخت اوکراین یا خارج هستند و تامین آنها در این حجم غیرممکن است».

کشته شدن 90 هزار نظامی اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ۱۸:۵۸

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با اشاره به تلاش مذبوحانه آمریکا برای حفظ هژمونی خود در جهان، گفت که ارتش اوکراین از آغاز ضدحملات علیه مسکو در ماه ژوئن، بیش از ۹۰ هزار تن از پرسنل نظامی خود را از دست داده است.

شویگو که در دهمین مجمع امنیتی شیانگ‌شان چین صحبت می‌کرد، گفت: واشنگتن در تلاش برای نیل به برتری و سلطه ژئوپولیتیکی، نظامی و راهبردی همه‌جانبه، در حال تضعیف و از بین بردن بنیان‌های امنیتی بین‌المللی است. ائتلاف ناتو تحت رهبری آمریکا سال‌ها منافع امنیتی مشروع روسیه را نادیده انگاشته و با لجاجت در پی گسترش بوده و در نهایت مسکو را به اعمال «اقدمات متقابل» در اوکراین اجبار کرد.

وی تاکید کرد: غرب نیز در واکنش با به‌راه انداختن جنگ هیبریدی علیه ما، آشکارا مسیر تحمیل «شکست راهبردی» به روسیه را در پیش گرفته است. آن ها از اوکراین به‌عنوان «دژکوب» سواستفاده کردند و کی‌یف صرفاً نقش کالای مصرفی را بازی می‌کند.

با این حال، به گفته شویگو، ضدحملات کی‌یف که مدت‌ها در بوق و کرنای رسانه‌ای شده بود، به‌رغم تسلیحات و حمایت غرب شکست خورده و بیش از ۹۰ هزار سرباز مرده و حدود ۶۰۰ دستگاه تانک و تقریباً یک هزار و ۹۰۰ زره‌پوش ویران‌شده روی دست آن ها گذاشته است.

وی تصریح کرد: تحولات ناگهانی اخیر در روابط بین‌الملل، در راستای تقویت نظام چندقطبی اجتناب‌ناپذیر است.

ساقط شدن هشت موشک انگلیسی توسط روسیه بر فراز کریمه

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه (۳۰ اکتبر، هشتم آبان) اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی این کشور هشت موشک کروز «سایه طوفان» که انگلیس در اختیار اوکراین قرار داده و به سمت اهدافی در شبه‌جزیره کریمه شلیک شده بود را منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود، بامداد امروز دو شناور هدایت‌پذیر از راه دور اوکراین را در دریای سیاه شناسایی و ساقط کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، اوکراین همچنین یکشنبه شب سعی کرد، با ۳۶ پهپاد به اهدافی در خاک روسیه حمله کند که توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه و شمال غربی کریمه منهدم شد.

حملات هوایی از جمله با هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه در ادامه عملیات تهاجمی موسوم به ضدحمله اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهایی که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه تحت کنترل روسیه درآمده، صورت می‌گیرد؛ عملیاتی که به اذعان مقام‌های غربی بسیار آهسته‌تر از تصور پیش می‌رود.

وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه گفت اوکراینی‌ها بیش از ۹۰ هزار نیروی نظامی خود را طی ضدحملات که تابستان امسال آغاز کردند، به دلیل کشته یا زخمی شدن آن‌ها از دست داده‌اند. پیشتر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته بود، ضدحملات اوکراین کاملاً شکست خورده و این کشور تلفات تخمینی بالغ بر ۹۰ هزار نفر را به‌رغم انبوه کمک‌های کشورهای غربی متحمل شده است. 

خودداری زلنسکی از مذاکره با پوتین، منجر به نابودی کامل اوکراین خواهد شد

مجله آمریکایی "نشنال اینترست" (The National Interest) در مقاله‌ای نوشته است که خودداری ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مذاکره با روسیه و مواضع مقامات آمریکایی در این باره می تواند به نابودی کامل کشور اوکراین منجر شود. 

در این تحلیل آمده است: «چه چیزی آتش بس را متوقف می‌کند؟ دو مانع آشکار: فرمان رئیس‌جمهور زلنسکی در ۴ اکتبر ۲۰۲۲ در خصوص ممنوعیت هرگونه مذاکره با ولادیمیر پوتین و دیگری مخالفت سرسختانه ایالات متحده با ایده آتش‌بس در شرایط کنونی.»

این نشریه به این واقعیت اشاره دارد که مسکو و کی‌یف در بهار سال ۲۰۲۲ به انعقاد پیمان صلح بسیار نزدیک شده بودند که می‌توانست باعث حفظ تمامیت ارضی اوکراین شود. به عقیده کارشناسان این مجله، این امر ثابت می‌کند که طرفین در صورت تمایل می‌توانند به توافق برسند، ولی نتیجه صلح تنها به دلیل بی میلی غرب به مذاکره با مشکل مواجه شده است.

نویسندگان مقاله با اشاره به اینکه ادامه طولانی‌تر شدن درگیری نظامی به معنای نابودی کامل اوکراین است»، بر اساس داده‌های اقتصادی و جمعیتی به این نتیجه رسیدند: «امتناع از مذاکره در چنین شرایطی با بی وجدانی کامل همراه است.»

آمریکا در جستجوی نامزدی برای پست ریاست جمهوری اوکراین است

شب گذشته، نیکولای آزاروف، نخست وزیر سابق اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده نامزد جدیدی را برای ریاست جمهوری اوکراین انتخاب می‌کند زیرا می بیند که رژیم فعلی ناکارآمد شده است.

نخست وزیر سابق اوکراین معتقد است که واشنگتن سرمایه گذاری زیادی روی مقامات کنونی کی‌یف کرده و انواع  تسلیحات مدرن را ارسال می‌کند، اما نتایج ملموسی از این حمایت نمی بیند.

به گفته وی، پیتر پروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین تا زمانی که موافقت واشنگتن را دریافت نکرده باشد، نامزدی خود را مطرح نخواهد کرد. آزاروف افزود: «اینکه آیا آمریکایی‌ها به پروشنکو نیاز دارند، علامت سؤال بزرگی است. من فکر می کنم آنها نیازی به او ندارند. آنها درک می کنند که پروشنکو یک مدیر کاملاً فاسد و کاملاً ناکارآمد از نقطه نظر دنبال کردن منافع ایالات متحده است.»

آزاروف همچنین  فاش کرد که ولادیمیر زلنسکی، سیستم فساد ایجاد شده در دوران پروشنکو را از بین نبرد، بلکه برعکس، شروع به استفاده از آن کرد. وی افزود: این مساله را نمونه‌های زیادی از افشاگری ها در شبکه‌های اجتماعی نشان داده است.

در اواخر ماه آگوست، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، ولی طبق قانون اساسی اوکراین، در حالی که کشور تحت حکومت نظامی است، انتخابات غیرممکن است. انتخابات ریاست جمهوری قرار بود در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ برگزار شود.

زلنسکی حقیقت را درباره شکست‌های ارتش اوکراین در جبهه پنهان می‌کند

اولگ سوسکین، مشاور دو رئیس جمهوری سابق اوکراین گفت که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین، حقیقت را درباره شکست‌های نیروهای مسلح اوکراین در خط مقدم مخفی می‌کند.

وی در وبلاگ خود در یوتیوب، در واکنش به سخنرانی تلویزیونی زلنسکی گفت: «واقیعت این است که در جبهه پیشرفتی نشده و نتیجه مثبتی هم وجود ندارد. در عمل دیگر هیچ ضد حمله‌ای وجود ندارد، ما در یک وضعیت بن بست قرار داریم و پنج ماه به اصطلاح اجرای ضدحمله - کاملاً بازنده، خونین و مرگبار برای ارتش اوکراین بود. چه کسی مسئول این کار خواهد بود؟ مسلماً زلنسکی باید پاسخگو باشد.»

این سیاستمدار اوکراینی یادآور شد: زلنسکی درباره حمایت همه جانبه غرب به مردم اوکراین دروغ می‌گوید. در حالی که ما شاهد هستیم که مجارستان و اسلواکی دیگر از کمک نظامی بیشتر به نیروهای مسلح اوکراین حمایت نمی‌کنند.

سوسکین وضعیت اوکراین را بسیار بد توصیف کرد و افزود: ولی همه چیز در سخنرانی زلنسکی به طور کلی خوب است. در این زمینه، او ابراز تعجب کرد که به عقیده رئیس جمهور اوکراین چه چیزی خوب است!

وی افزود: نیروهای مسلح اوکراین در حال حاضر در شرایط بسیار سختی در خط مقدم قرار دارند و فقط تلاش می‌کنند خطوط دفاعی را حفظ کنند که در نتیجه آنها متحمل خسارات سنگینی از  لحاظ نیروی انسانی و تجهیزاتی شده‌اند.

ژنرال ارتش اوکراین زلنسکی را به شکست خط دفاعی در جبهه کوپیانسک متهم کرد

 سرلشکر بازنشسته ارتش اوکراین، سرگئی کریوانوس در مصاحبه با کانال یوتیوب Newsroom ابراز عقیده کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین،  نتوانست خطوط دفاعی از جمله در جبهه کوپیانسک را تقویت و  تولید نظامی مؤثری ایجاد کند. وی گفت: «لازم بود کارهای استحکاماتی انجام شود تا سقوط شهر آرتموفسک (به نام اوکراینی باخموت) که نظامیان ما برای دفاع آماده نبودند، دیگر تکرار نشود.»

این مقام سابق نظامی با اشاره به اینکه، به همین دلیل وضعیت در جبهه کوپیانسک ممکن است برای نیروهای اوکراینی هر روز بدتر شود، این واقعیت را مورد توجه قرار داد که سیاست مقامات فعلی اوکراین منجر به کاهش سرعت تولیدات نظامی شده، در حالی که روسیه با وجود تحریم ها، حجم تولیدات خود را افزایش داده است. به گفته وی، کی‌یف حتی به لطف کمک‌های غرب هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

درخواست کمک اوکراینی‌ها از روسیه برای بازگرداندن کودکان گرفته شده توسط غرب 

گریگوری لوکیانتسیف، مدیر بخش همکاری های بشردوستانه و حقوق بشر وزارت امور خارجه، اعلام کرد که ده‌ها خانواده اوکراینی ساکن در کشورهای غربی با نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل تماس گرفته‌اند تا به آنها کمک شود کودکانشان را که بخش‌های خدمات اجتماعی کشورهای اروپایی از آنها گرفته‌اند، بازگردانند. 

این دیپلمات روس گفت: از آوریل سال ۲۰۲۳، ده‌ها مادر و خانواده اوکراینی به نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در نیویورک مراجعه کرده‌اند تا به آن‌ها برای بازگرداندن فرزندانشان کمک کنند. آن‌هایی که علنی درخواست دادند، فاش کردند که طرف اوکراینی به آن‌ها گفته که چنین اقدامی مشکلاتی در ابعاد سیاسی دارد.»

به گفته وی، نمایندگی دیپلمات روسیه همچنان چنین درخواست‌هایی را دریافت می کند و به گفته لوکیانتسیف، مسکو تلاش خواهد کرد تا وضعیت هر مورد خاص را درک کند.

پیش از این، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، گزارش داده بود که طرف روسی درخواست‌های بسیاری از مردم، از جمله پناهندگان از اوکراین، دریافت کرده که برای بازگرداندن کودکانی که توسط مقامات کشور‌های اروپایی از آن‌ها گرفته شده است، درخواست کمک کرده‌اند. وی یادآور شد: بسیاری از  فرزندان اوکراینی از خانواده‌ها جدا شده و در پناهگاه‌های جمعی و در شرایط نامناسب نگهداری می‌شوند.

اذعان  نماینده کنگره آمریکا به وابستگی کامل اوکراین به کمک واشنگتن

مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از ایالت جورجیا، شب گذشته ابراز نگرانی کرد که اوکراین کاملاً به حمایت ایالات متحده وابسته شده؛ با وجود این، همچنان به تقاضای پول بیشتر از مالیات دهندگان آمریکایی ادامه می‌دهد. 

او در صفحه خود در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: «اوکراین کامل به حمایت ایالات متحده متکی است و همچنان درخواست پول بیشتر از مالیات هندگان آمریکایی دارد، در حالی که واشنگتن در حال هدایت یک جنگ نیابتی علیه روسیه است.»

گرین تأکید کرد که او شخصاً همیشه به حمایت مالی از کی‌یف رای منفی داده و اکنون نیز همین تصمیم را در مورد بسته کمکی اضافی به اسرائیل خواهد گرفت، زیرا مردم ایالات متحده مشکلات عدیده خاص خود را دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

امکان تجدید نظر غرب در اشتراک گذاری اطلاعاتی با اوکراین

مجله انگلیسی The Spectator در گزارشی نوشته است: حملات تروریستی انجام شده علیه سیاستمداران و روزنامه نگاران روسی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین سازماندهی شده‌اند، باعث نارضایتی کشورهای غربی شده و این وضعیت ممکن است منجر به آن شود که در خصوص همکاری در زمینه به اشتراک گذاشتن اطلاعات با کی‌یف تجدیدنظر شود. 

این نشریه به نقل از منابع خبری خود اشاره کرد: روش های سرویس های ویژه اوکراین، باعث "نگرانی فزاینده" در میان مقامات غربی شده است. بنابراین، نمایندگان مقامات ایالات متحده می ترسند که مسکو چنین حملاتی را با استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط غرب علیه اهدافی در مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده روسیه دانسته و اقدامات متقابلی را انجام دهد.

یک تحلیلگر وزارت خارجه ایالات متحده که نامش فاش نشده، اظهار داشت که حملات اوکراین علیه غیرنظامیان و تاسیسات مدنی، تنها به تحکیم جامعه روسیه منجر شده است. کارمند یکی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپا نیز گفته است: عدم تمایل روسیه به تشدید تنش در این رابطه نشان می‌دهد که مسکو، "تصمیم سیاسی" مشخصی در این زمینه گرفته است.

این روزنامه مدعی شد، هرچند سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین از نزدیک با همکاران غربی خود کار می کنند، آنها را از برنامه های عملیاتی خود مطلع نمی کنند و این رویکرد، که قبلا برای واشنگتن مناسب بود، اکنون می تواند پس از انتشار اطلاعاتی در رسانه‌ها در مورد آموزش کارکنان سرویس امنیتی اوکراین توسط آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۶
در خبرها فرضیاتی در مورد سر انحام مسعود رجوی امده بود. با عرض معذرت همش داستانه. افرادی مانند رجوی و بن لادن و بغدادی و پوتین و کیم و لوشاچنکو و مادورو و .کاستروها و نتانیهو همگی اموزش یافته مکتب استالین هستند که به شدت به دنیا و زندگی و رفاه خود هستند. اینها فقط جوانان و مردم ساده را فریب می دهند ولی خود در بهترین کاخها و پناهگاهها و دور از اتش و حون در رفاه کامل در دوحه و اروپا و پاکستان و ولادی وستوک و....با عهد و عیال روزگار می گذرونند. همین مسعود رجوی از فردای حمله امریکا رفت اروپا و در یکی از جند کاخ و خانه لاکشوری خود با گذرنامه متفاوت بهترین زندگی و رفاه را دارد. مسعود رجوی ورژن اسلامی کیانوری توده ای و همگی از عوامل دستگاه اطلاعاتی روسیه بودند و در نهایت بدستور مسکو رفت پیش صدام که خودش از عوامل روسیه و همراه او بود. همانطور که بن لادن و بغدادی در بهترین و امن ترین ویلاها در اسلام اباد پاکستان و منطقه ییلاقی سوریه و رور از جنگ با جند همسر ۷ود زندگی میکردند و همانطور که کیم و پوتین و لوشاچنکو در بهترین ویلاها و کاخها بدور از هر گونه جنگ و جبها اوقاف فراغت خود را می گذرونند. بیچاره ان ساده دلانی که فریب ادعاهای اینها را می خوردند. امریکا هم همینه ولی دیگه حداقل ترامپ و بایدن و... ادعای سلحشوری و مبارزه و جانفشانی ندارند و رو میگن ما عاشق دنیا و رفاه و رندگی در کاخ هستیم و ان را افتخار و نتیجه موفقیت می دانبم.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
دو پهلو بود
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
خلاصش اینه که کسی که دنبال قدرت هست غیر ممکن هست وقتی به قدرت میرسد کاری کند که قدرت خود و خانواده را از دست دهد. کیم و پوتین و... غیر ممکن هست که از سلاح هسته ای استفاده کنند. صدام هم که به کویت حمله کرد از بس غرور او را گرفته بود و تصور میکرد امریکا غیر ممکن هست که وارد بغدار شود و تا اخر دیدید با چه حقارتی بدنبال نجات جان خود و ادامه زندگی در این دنیا بود
پاسخ دندان شکن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
به هر حال کشور پیروز در این جنگ روسیه است

بزرگ ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین که ویران و تخریب شده است و هر روز هم که ویران تر و داغون تر می‌شود. 6 استان اوکراین هم که به تصرف روسیه درآمده. 28 میلیون اوکراینی آواره هم که از کشورشان فرار کردند و تور گدایی دلقک پلاستیکی هم ادامه دارد...از طرفی همین الانش هم اوکراین بیش از ۴٠٠ میلیارد دلار بدهی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
روسیه این قدر سلاح و جنگ افزار هسته ای دارد که می‌تواند کل اروپای فکستنی را 10 بار شخم زند
روسیه بزودی به آلمان حمله خواهد کرد
پاسخ ها
عجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
روسیه که هیچ روسیه و چین و تمام بلوک شرق با هم جرات چنین اشتباهی را ندارند و در همان روزهای اول به نابودی میرسند. اوکراین ورشکسته اقتصادی فاقد نیروی هوایی و تسلیحات مدرن کجا و آلمان صاحب هواپیماهای مدرن با تعداد بسیار زیاد، پدافندهای موشکی فراوان، صنایع نظامی قدرتمند و ارتش زبده در کنار متحدین ناتو کجا. قطعا روسیه پس از این جنگ یک ورشکسته اقتصادی، نظامی و صاحب تورم فراوان و فرار مغزها خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی ارتدوکس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
مرگ بر زلنسکی
فتاح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
جناب2057 ولادیمیرپوتین اگر دین داشت دردستگاه اطلاعاتی شوروی نمیتوانست استخدام شود. او یک ملحد رسمی است وخودش هم هیچوقت ادعای دینداری نکرده. حالا امثال تو هی خودتونو گول بزنیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
21:57
یکم تحقیق کن

پوتین مسیحی ارتدوکسه
با این حساب نصف ارتش فعال اکراین از بین رفتن اگر روسیه یکم دیگه زور بزنه کل ارتش به فنا میره
وزیرجنگ روسیه نگفته از روسیه چقدرکشته شده اند. .ولی مشخصا صدهاهزارکشته از هردو طرف ازابتدای جنگ. با این تفاوت که اوکراینی ها میدانند برای چه میجنگندندوکشته میشوند(دفاع ازوطن درمقابل متجاوز) ولی سربازان بدبخت روسی نمدانند برای چه میجنگندند وکشته میشوند وخانواده هایشان سر هوسهای ماجراجویی یک اهریمن حاکم شده برکشورشان داغدارمیشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
سی سال پیش اکراین بخشی از شوروی بوده. روسها هم خوب میدونن برای چی میجنگن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
2220 خودت جواب خودتو دادی. اوکراین بخشی ازشوروی بود نه روسیه .روسیه خودش هم بخشی ازشوروی بود.13 جمهوری دیگرهم جزو شوروی بودند حالا باید روسیه به اونها حمله کنه؟ البته منطق امثال تو همینه وسطح فکرتون
تلفات اوکراین الان بیشتر شده شاید اوکراین در مسیر شکست از روسیه قرار دارد البته فقط یک دلیل دارد و آن متاسفانه فساد مقامات دولتی و کاهش کمک های خارجی است به قول کانادایی امثال اینا فقط در کاخ های خود ژست پیروزی می‌گیرند البته باید گفت خود شما هم بعضی مواقع با همین دوستان هم عقیده می‌شید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
روسیه پیروزه
از حق نگذریم حداقل ۸۰ درصد مشکلات و حوادث دنیا زیر سر جنبش فواحشی هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
برو سریال شربت ذغال اخته رو ببین تا بفهمی مسلمان و دین دار چگونه و چه شخصیتی باید داشته باشه بسیار فیلم آموزنده هست و برای ادم های افراطی و پرادعا مفید است
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
کاملا درست میفرمایید مرگ بر تمام جنبش های ضد ایرانی و فاسد و منتشر کننده فساد و هرزگی
خدا رو شکر طبق اخبار تابناک از جنگ روسیه واکراین چنین بنظر میاد که اکراین به اضافه اروپا وآمریکا در حال شکست از روسیه هستند وبزودی روسیه ابرقدرت جهان خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
عملیات نظامی
در برابر
جنگ اکراین به کمک (امریکا انگلیس المان کل اروپا)
افزایش تورم نفتی برای کل دنیا (برنده صادرکنند نفت و گاز)
روسیه جنایتکارترین کشور تاریخ جهانه . ای پوتین آدمکش ما بیشماریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
اونکه انگلیسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
ما؟
میشه جنگهای روسیه رو در 50 سال اخیر نام ببری ؟
به اضافه امار کشتار؟
در مقابل امریکا و متهدانش در اروپا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
لااقل جنایتهای ناتو در خاورمیانه. لیبی وسوریه بامیلیونها کشته نشاندهنده واقغیت است
عقب مانده های تحصیل کرده هم وجود دارند افرادی که فقط به خاطر وجود دانشگاه آزاد اسلامی توانستند لیسانس و مدارک کیلویی را بگیرند مثل من ولی هیچ دستاوردی برای ایران نداشتند بعد میگن ایران اینجوری است اونجوری است خب نخاله های عزیز از ایران برید تا حداقل بی سواد هایی مثل من بتوانند جایگاه اجتماعی خود را بالا ببریم کاش میشد مثل اجداد اشراف زاده خودم کمی شجاعت مبارزه با دشمنان کشورم را داشته باشم از هرگونه رفتار که منجر به تجزیه ایران تضعیف ایران از بین رفتن فرصت های پیشرفت در کشور بشه متنفر هستم همانطور که بالا رفتن از دیوار سفارت های آمریکا عربستان انگلستان برای کشور دردسر ایجاد کرد به دوستان روشن فکر تاریک فکرمان هشدار می‌دهم از دیوار سفارت چین و روسیه بالا نرید چون دور باطل ادامه پیدا می‌کند
روسیه 90 هزار ادم کشته
شما هم کمکش کردید ؟؟؟؟؟
و هنوز هم جنایت کار نیست ؟
با اینکه جنگ را شروع کرد؟
مثل صدام که جنگ را شروع کرد به بهانه بازدارندگی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
برادرمان پوتین ارتدکس و شریف و آزاده مرد هستش و فقط کافران مشرک مرتد اروپایی را به جهنم می‌فرستد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
اروپایی ها که انسان نیستن.بعدم خبر رو بخون این 90 هزار کشته فقط همین 3 ماه اخیر هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
اقدام روسیه مربو ط به تهدیدهای ناتو و امنیت کشورش است
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
90 هزار نظامی
نه کودک و زن بیگناه
مرگ بر حامیان اسرائیل
۸۰ هزار اوکراینی نه خانواده دارن نه زن و بچه و بسیجیان ساندیس خوران هیچ عکس العملی بابت این کشتار وحشیانه روسیه نشان نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
حاکمان دست نشانده اکراین مقصرند
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
مرگ بر اسرائیلی نجس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
مرگ بر چین و روسیه و پوتین کافر
مرگ بر پوتین / مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
مرگ بر دلقک اوکراینی و بایدن مفنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
زنده باد روسیه ناسیونالیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
ملیاردها مرتبه بشماااار
امار کشته های اکراین هرچه بیشتر بشه کیف مکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
چرا که نه. خدا بده برکت. تو چرا برای مردن اوکراینی ها میسوزی جای سواله
درود بر پوتین و مدودف
از زمان شروع حمله روسیه تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
جالبه از وقتی حماس حمله را آغاز کرده دیگه کسی اینجا نمیگه«دلقک اوکراین را بدبخت کرد. همه را به کشتن داد.»
اوکراین را نجات بدیم یا اسرائیل را من میگم ایران را
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی