بازدید 2024

توصیه‌های نماینده ولی فقیه در سپاه به مداحان

حجت‌الاسلام حاجی صادقی به مداحان توصیه کرد: نوآوری، ابتکار و هم افزایی داشته باشید. از حدود و ضوابط شرع خارج نشوید زیرا هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. از هر وسیله‌ای استفاده نکنید، غلو و خیالبافی، افراط و تفریط ‌در حجم و کیفیت نداشته باشید. از تقلید غلط بپرهیزید و دنبال تربیت نسل جدیدی باشید که عقل و احساس را با هم پیوند دهند.
کد خبر: ۱۲۰۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 30 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حاجی صادقی - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- صبح امروز دوشنبه (۸ مهرماه) در گردهمایی ذاکران و مداحان بسیج سراسر کشور که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با ارائه مطالب و باید و نبایدهایی برای مداحان اهل بیت(ع) اظهار کرد: تمام رنج‌های اهل بیت(ع) برای این است که انسان‌ها به رشد و تعالی برسند.

وی خاطرنشان کرد: فایده دین این است که انسان بدون دین به حیات طیبه نمی‌رسد. اما دین مهمترین گام هدایت را تبیین و تبلیغ دین بیان کرده است. اولین‌ شأن تمام اولیا الهی این بوده که پیام خداوند را تبلیغ کنند و در این راستا زبان هنر، شعر و مدیحه سرایی خیلی مهم است خصوصا وقتی این بیان با معرفی و اسوه والگوهای دین باشد. قرآن به ما یاد داد که ادبیات ما نباید ادبیات بدهکاری باشد و مومن هیچ‌گاه طلبکار نمی‌شود بلکه همیشه باید خود را بدهکار ببنید و منت کش خداوند باشد.

وی خطاب به مداحان تاکید کرد: خداوند قلم شما را به اینجا رسانده و همواره از اینجا نور بگیرد و مواظب باشید که در اینجایی که هستید و صدای خوب و مرثیه سرایی دارید، این نعمت را خداوند به شما داده است قدر بدانید و شکرگذار باشید.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: خداوند به قارون و حضرت سلیمان خیلی نعمت داد، قارون آن همه ثروت داشت وقتی حضرت موسی گفت به فقیران کمک کن. او گفت این را از زحمت خود داشته‌ام و آن عاقبتی بود که داشت، اما حضرت سلیمان می‌گفت «هذا من فضل ربی» یعنی هر چه دارم خداوند عطا کرده است. ما در رابطه با خداوند باید باور داشته باشیم با یک موجود زنده و حی و حاضر لبیک گو روبه رو هستیم و قدردان این امر باشیم.

حاجی صادقی تصریح کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب مهمترین مصداق جهاد را جهاد تبین معرفی کرده دست این مهم‌ترین جهاد است. امروز جهاد تبین مقابل تمام تحریم‌ها است و مداحان این فرصت را دارند با ادبیات تاثیر گذار مردم را آماده کنند و از ادبیات مدح و مرثیه خوانی جهاد تببین داشته باشند.مداحان به دنبال این باشند که در کنار اذکار مقدس با حسین بودن، با زهرا(س) بودن را آموزش دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: اگر می‌خواهیم برای ظهور کار کنیم باید یک عده‌ای را بسازیم که با حضرت مهدی(عج) باشند. با حسین بودن در اشعار ما باید با این هدف و جبهه حسین‌(ع) جبهه توانمندی باشد، ظهور دست ما نیست اما شرایط ظهور دست ما است پس کاری کنید که شعر شما در زمینه‌سازی ظهور تاثیر داشته باشد. ظهور دو شرط دارد یک: تبری از حاکمیت غیر الهی و دوم: تولی داشتن است. خداوند می‌فرماید من آخرین حجتم و امام معصوم را بدون وثیقه به شما نمی‌دهم. مثل زمانی که فرزندان یعقوب بنیامین را می‌خواستند و یعقوب وثیقه خواست و خداوند هم از ما وثیقه می‌خواهد که با این حجت خدا مثل بقیه رفتار نکنیم و این انقلاب نشان می‌دهد که ما مثل بقیه نیستیم و هرکسی می تواند در این ظهور شریک باشد.

وی ادامه داد: وقتی به شهید حججی گفتند چرا اینقدر دوست داری شهید شوی گفت من دوتا شهادت خواسته‌ام یکی اینکه شهادت من زمینه ساز ظهور شود و شهادت دوم ‌در رکاب حضرت حجت(عج) باشم، این تفکر  حقیقت شناخت معارف دینی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: اهل بیت(ع) نهایت کرم هستند و نمی‌گذارند بدهکار کسی باشند، بنابراین شکر نعمت را با ادای این نعمت ادا کنید. دشمنان می‌دانند که این انقلاب رهبر تاثیرگذاری دارد و همواره می‌خواهند این جبهه را مورد هجوم قرار بدهند.

مطالب پیشنهادی

حاجی صادقی اظهار کرد: امروز باید جهاد تبیین را با اخلاص پیگیر کنیم زیرا راه رسیدن به حیات ایمان و عمل صالح است که خداوند عمل صالح را به شما داده و در هر درجه‌ای از اخلاص هستید دنبال بالاتر باشید تا به درجه بالاتری از اخلاص برسید، همچنین هدفمند حرکت کنید و اگر جوانان را وصل کردید بیمه می‌شویم.

وی با بیان اینکه مداحان باید معرفی اهل بیت(ع) و پیوند زدن عقل و احساس مردم به هم را دستور کار داشته باشند، یادآور شد: بایدهای مداحی و مرثیه خوانی را رعایت کنیم، اولین مطلب این است که مطالب باورپذیر را باید بگوییم، امروز با نسلی روبه‌رو هستیم که باید در مقابل آنان اغنایی عمل کنیم، البته ممکن است که برخی ظرفیت مطالب را نداشته باشند بنابراین آن موضوع را مطرح نکنید. از طرفی دیگر هدف امام حسین(ع) فراموش نشود، همچنین هدف‌هایی که در اسلام است دقیقا بررسی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه یک مداح باید به معرفت و گرایش مخاطب چیزی افزوده باشد، ابراز کرد: آنچه می‌گوئید باید متناسب با نیازها  و اقتضاعات زمان باشد، جاذبه‌های دین را بگویید، مداحی‌های ما باید بعد حماسی داشته باشند. رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما هیات سکولار نداریم». پس اگر از شما دعوت شد و گفتند سیاسی نباشید قبول نکنید، همچنین حماسی بودن از شاخص‌های امام حسین(ع) است. شعری بگویید که خودتان قبول داشته باشید و یکی از اقشاری که می‌تواند بسیار فرهنگ‌سازی کند شما هستید و باید یک گفتمانی از جنس گفتمان مقاومت و فرهنگ بسیجی بسازید و ماندگاری انقلاب ‌با این فرهنگ است. نوآوری، ابتکار و هم افزایی داشته باشید.  از حدود و ضوابط شرع خارج نشوید زیرا هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، از هر وسیله‌ای استفاده نکنید، غلو و خیالبافی، افراط و تفریط ‌در حجم و کیفیت نداشته باشید. از تقلید غلط بپرهیزید و دنبال تربیت نسل جدیدی باشید که عقل و احساس را با هم پیوند دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار