بازدید 2800
۱
رئیس پلیس فتا لرستان خبر داد؛

دستگیری گرداننده کانال تلگرامی ازدواج اینترنتی

رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی ازدواج اینترنتی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از کاربران می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 26 October 2023

 

به گزارش تابناک، سرگرد حسین سپهوند امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یک متهم با انجام تبلیغات با عنوان ازدواج موقت و حلال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد.

وی با بیان اینکه در پی شکایت و مراجعه حضوری چند تن از شهروندان مبنی فریب و کلاهبرداری از آنها، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت، افزود: برابر اظهارات شاکیان و ضمن بررسی‌های انجام شده مشخص شد که متهم با راه‌اندازی کانال تلگرامی و انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی، آنها را فریب داده و مبلغی را به‌عنوان دستمزد یا بیعانه از آنها دریافت می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان، ادامه داد: با اقدامات پلیس صورت‌گرفته توسط کارشناسان فتا کوهدشت، متهم پرونده در این شهرستان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سپهوند، گفت: متهم در تحقیقات اولیه، منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از روبه‌روشدن با مستندات، به جرم خود اعتراف کرده و مبلغ کلاهبرداری انجام شده را دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از ۱۲۶ نفر کلاهبرداری کرده عنوان کرد.

وی تأکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به کانال‌ها و صفحه‌های اجتماعی با عنوان ازدواج اینترنتی اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتا لرستان، تصریح کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
مگه تلگرام فیلتر نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست