بازدید 2243
۱

انتقاد ترکیه و قطر از اقدامات اسرائیل

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قطری خود در دوحه، حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ 25 October 2023

به گزارش تابناک، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: هدف قرار دادن برادران فلسطینی‌ ما بدون تبعیض میان کودکان، بیماران و سالمندان حتی در مدارس، بیمارستان‌ها و مساجد، جنایت علیه بشریت است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی در اولین انتقاد روشن ترکیه از مواضع اروپایی و آمریکایی در مورد تجاوز رژیم صهیونیستی در نوار غزه تأکید کرد: کسانی که تحت پوشش همبستگی از جنایات اسرائیل تمجید می‌کنند؛ شرکای جنایت در نوار غزه هستند.

 فیدان از رژیم صهیونیستی خواست تا در این اشتباهات خود بازنگری کند.

وی همچنین هشدار داد که حمله زمینی به غزه به یک قتل عام کامل منجر خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: بحران این بار بسیار بزرگ است و خطرات بسیار زیادی وجود دارد و راه حل سیاسی نباید به تعویق بیفتد. اسرائیل باید متوجه شود که نمی‌تواند خواسته‌هایش را با خشونت و ظلم برآورده کند.

وی اعلام کرد که کشورش در حال حرکت و تلاش در دو مسیر عدم تعمیق بحران فعلی و عدم تکرار آن در آینده است.

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: اسرائیل با بمباران مدارس و بیمارستان‌ها مرتکب مجازات جمعی می‌شود.

وی گفت: ما بار دیگر بر موضع ثابت قطر مبنی بر محکوم کردن هدف قرار دادن غیرنظامیان تاکید می‌کنیم و کلیه طرف‌های عامل نقض حقوق بین‌الملل باید مجازات شوند.

وزیر امور خارجه قطر ادامه داد: ما سیاست مجازات جمعی در قبال نوار غزه و ساکنان آن را محکوم می‌کنیم. ما با طرف ترکیه‌ای درباره ضرورت کاهش تنش منجر به آتش بس کامل گفت‌وگو کردیم.ما با ترکیه بر اهمیت ارائه کمک به ساکنان نوار غزه و جلوگیری از کوچ اجباری آنها تأکید می‌کنیم. ما همچنین اظهارات تحریک آمیز برخی از مقامات اسرائیل، و طرح اتهاماتی علیه قطر را محکوم می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یعنی بزدل تر و ریاکار تر از این دو کشور نداریم. خب همه میدونند که اسرائیل داره چه کار می کنه و دیگه حتی دبیرکل سازمان ملل هم صدای اعتراضش بلند شده شما دو کشور به ظاهر دلسوز اگر راست می گویید کمی شهامت داشته باشید و عامل اصلی یعنی آمریکا را بازخواست کنید. از ترس اینکه مبادا یک دلار به اقتصادتان آسیب برسد هیچ حرفی از آمریکا نمی زنید. شد یکبار یک کشور عربی آمریکا را محکوم کند. کاش یک ذره از جنم رهبری در وجود این شیخ های مزور بود. ایشان به صراحت آمریکا را عامل اصلی و شریک جرم این فجایع معرفی کردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل