بازدید 2915
۱

خشم تل‌آویو از سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره غزه

با وجود موضع گیری های کمرنگ و بی اثر سازمان ملل در قبال فاجعه غزه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همین حد را نیز تحمل نکرده و خواهان عذرخواهی دبیرکل سازمان ملل شد.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 25 October 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به سخنان «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص غزه واکنش نشان داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: سخنان گوترش تعجب آور بوده و باعث برانگیخته شدن خشم تل آویو شده است. این سخنان به مثابه لکه ننگی بر پیشانی گوترش و سازمان ملل خواهد بود!

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: سخنان گوترش بیانگر موضع جانبدارانه علیه تل آویو و توجیه کننده عملیات ۷ اکتبر است. وی باید از این سخنان و مواضع خود عقب نشینی کرده و به خاطر ناراحت کردن اسرائیلی‌ها عذرخواهی کند!

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: تل آویو موضوع اعطای مجوز ورود به کارمندان سازمان ملل بعد از سخنان گوترش را بررسی می‌کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نشست شورای امنیت درباره غزه در سخنانی تصریح کرد: خوشبختانه بالاخره برخی کمک‌ها وارد غزه شدند، اما قطره‌ای در دریایی هستند که مورد نیاز است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره ادامه داد: حفاظت از غیرنظامیان به معنای دستور تخلیه بیش از یک میلیون نفر به جنوب (غزه) و ادامه بمباران جنوب نیست. من عمیقاً نگران نقض آشکار قوانین بین المللی هستم که در غزه شاهد آن هستیم.

گوترش گفت: اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) رو به وخامت است و جنگ در غزه ممکن است به منطقه گسترش یابد. کشتن غیرنظامیان توجیهی ندارد. حمله حماس بی‌دلیل نبوده و مردم فلسطین با محاصره‌ای شدید مواجه هستند. روند شهرک سازی سرزمین‌های فلسطینی را می‌بلعد و آرمان‌های فلسطینیان را نابود می‌کند. حملات بی امان و بمباران شدید (رژیم) اسرائیل علیه غزه به‌طور نگران کننده‌ای ادامه دارد.

این مقام سازمان ملل افزود: ۳۵ نفر از کارکنان آژانس سازمان ملل «آنروا» در غزه کشته شدند که این اقدام را محکوم می‌کنیم. نقض گسترده قوانین بین المللی در غزه را شاهد هستیم. کمک‌های بشردوستانه رسانده شده به غزه ناچیز است و باید بی محدودیت به غزه کمک رسانی شود. فراخوان‌ها برای برقراری آتش‌بس انسان دوستانه فوری را تجدید می‌کنم. فلسطینی‌ها حق دارند آرمان‌های خود را برای داشتن کشوری مستقل محقق کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باید منتظر ترور و یا برکناری گوترش باشیم . این منطق غربی هاو صهیونیست هاست که هیچ حرف حقی که در جهت منافع انها نباشد را نمی پذیرند. یکی از سران دولت فاشیست المان هم گفته بود که گوترش شایستگی دبیرکلی را ندارد. انتظار دارند که دبیر کل سازمان ملل به خاطر کشتن هزاران زن و کودک با بمبهای ممنوعه به انها دست مریزاد بگوید. البته احتمالا سال اینده جایزه صلح نوبل را به خاطر کشتار مردم غزه به نتانیو وحشی یا بایدن خرفت ادم کش می دهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست