بازدید 2404

صعود بیت‌کوین به بالاترین نرخ ۱۸ ماه گذشته

قیمت بیت‌کوین در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا تحت تاثیر خوش‌بینی به قریب الوقوع بودن یک صندوق ETF بیت کوین، از مرز ۳۵ هزار دلار عبور کرد و به بالاترین رکورد ۱۸ ماه گذشته صعود کرد.
کد خبر: ۱۲۰۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 24 October 2023


به گزارش تابناک ، بیت‌کوین بیش از شش درصد افزایش یافت و به ۳۵ هزار و ۱۹۸ دلار رسید که بالاترین قیمت از ماه مه سال ۲۰۲۲ بود. این رمزارز روز دوشنبه ۱۰ درصد افزایش داشت که بزرگترین افزایش روزانه در یک سال گذشته بود و افزایش دو برابری قیمت در سال ۲۰۲۳ داشته است.

سهام مرتبط با رمزارز مانند کوین‌بیس گلوبال یا شرکت میکرو استراتژی، در ساعات پس از معاملات رسمی افزایش یافت. تتر هم سقف قیمت ۱۸۰۰ دلار را شکست.

صندوق ETF بیت‌کوین، محرک تقاضا دیده می‌شود زیرا به افرادی که تمایل ندارند در بازارهای رمزارز معامله کنند ابزاری برای سرمایه گذاری در بیت‌کوین از طریق بازار سهام می‌دهد.

غول سرمایه گذاری بلک‌راک، در میان شرکت‌هایی متعددی است که در انتظار مجوز برای صندوق‌های ETF بیت‌کوین در آمریکا هستند و گمانه زنی درباره موافقت با درخواست آنها با قرار گرفتن صندوق ETF آی شیرز بلک راک در وب سایت تهاتر DTCC برانگیخته شد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به این گمانه‌زنی‌ها دامن زد، خبر عدم درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای تجدیدنظر در حکم دادگاه بود که بر اساس آن، این رگولاتور در رد کردن درخواست صندوق ETF شرکت گری اسکیل اینوستمنت، خطا کرده است.

بیت کوین، یک دارایی به شدت پرنوسان است و نوسان قیمت آن، غیرقابل پیش بینی است.

موسسات مالی بزرگی مانند بلک‌راک و گری اسکیل، خواستار راه اندازی صندوق ETF بیت‌کوین هستند و برای فروش چنین دارایی‌هایی که آنها را گزینه‌های سرمایه‌گذاری امن‌تری در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم در رمزارزها توصیف می‌کنند، مجوز درخواست کرده اند.


منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی