بازدید 4180

همه آنچه درباره شکلات نمی‌دانستید

شکلات حاوی اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان است که بدن از آن برای تولید سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با احساس آرامش و تندرستی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 23 October 2023

به گزارش تابناک، شکلات فقط یک شیرینی نیست، بلکه یکی از منابع اصلی لذت غذایی و آرامش است و به عنوان یک خوراکی نقشی محوری در ایجاد خلق و خوی شادتر و متعادل‌تر در افراد دارد.

 افراط در دنیای شکلات صرفا به منظور لذت نیست. این سفر به قلمرویی است که در آن طعم، بافت و عطر با هم همگرا می‌شوند تا تجربه‌ای را ایجاد کنند که می‌تواند روحیه فرد را ارتقا دهد. به گزارش تایمز آف ایندیا، «زبا کوهلی» یکی از معتبرترین و مشهورترین کارآفرینان هند که همزمان به عنوان شکلات ساز و یک مربی ماهر در این زمینه نیز شناخته می‌شود، بخش قابل توجهی از زندگی خود را صرف کاوش در خواص مسحورکننده شکلات کرده و به اشتراک گذاشته است. در این مطلب به چگونگی تاثیر این اکسیر شیرین بر خلق و خوی افراد پرداخته‌ایم.

شادی با اندروفین
تنها با مزه کردن یک تکه شکلات «اندورفین» در مغز ترشح می‌شود. این هورمون‌های «حس خوب» می‌توانند حس شادی و رضایت را القا کنند. توانایی ذاتی شکلات مانند تقویت کننده خلق خوی طبیعی به طور ذاتی توانایی تولید آندروفین دارد.

کاهش استرس با استرونین
شکلات حاوی اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان است که بدن از آن برای تولید سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با احساس آرامش و تندرستی استفاده می‌کند. هنگامی که استرس ظاهر می‌شود، خوردن یک مربع شکلات مورد علاقه فرد می‌تواند به تسکین اعصاب و ایجاد حس آرامش در وی کمک کند.

افزایش خلق و خوی خوب
«فنیل اتیلامین» ترکیبی است که در شکلات یافت می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ارتقا دهنده خلق و خو عمل کند. «فنیل اتیلامین» اغلب به عنوان «ماده شیمیایی عشق» شناخته می‌شود و با احساس هیجان و جذابیت همراه است. این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که باعث می‌شود شکلات هدیه‌ای محبوب در مناسبت‌های عاشقانه باشد، شکلات واقعا قدرت ایجاد جرقه‌ای از مثبت بودن را دارد.

منبع غنی منیزیم
شکلات تلخ، به ویژه، منبع عالی منیزیم است. این ماده معدنی نقش مهمی در تنظیم اضطراب و استرس دارد. مصرف شکلات تلخ در حد اعتدال می‌تواند حس آرامشی طولانی مدت را ایجاد کند و به فرد کمک کند تا چالش‌های زندگی روزمره را به طور موثرتری مدیریت کند.

نوستالژی و آسایش با شکلات
فراتر از عوامل بیوشیمیایی، شکلات همچنین پیوند عمیقی با نوستالژی (هم احساس غم انگیز به اشخاص، اشیا و موقعیت‌های گذشته و هم خاطرات دلپذیر گذشته معنی می‌دهد) و آرامش دارد. طعم و بافت آشنای شکلات می‌تواند افراد را به خاطرات گذشته خود بازگرداند یا در مواقع سخت به آن‌ها حس آرامش دهد. این ارتباط عاطفی با شکلات می‌تواند به خودی باعث تقویت خلق و خو شود.

کلام پایانی
در نتیجه، رابطه بین شکلات و خلق و خوی یک رابطه پیچیده و چندوجهی است. در حالی که خوردن شکلات در حد اعتدال برای سلامت کلی مهم است، اما نمی‌توان انکار کرد که می‌تواند منبع شادی و آرامش باشد. بنابراین، دفعه بعد که کسی یک تکه شکلات را می‌چشد، باید با این آگاهی انجام شود که نه تنها با چشیدن آن شاد و آسوده خاطر می‌شود، بلکه به سلامت عاطفی خود نیز کمک می‌کنند. لذت بردن از لحظات شیرین و کشف راه‌های جذابی که این خوراکی دوست داشتنی می‌تواند باعث بالا بردن روحیه افراد شود و روزشان را درخشان کند، مهم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست