بازدید 9401

مقایسه گوشی اپل و سامسونگ (2023)

کد خبر: ۱۲۰۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 23 October 2023

مقایسه گوشی های اپل و سامسونگ در سال 1402 به سادگی گذشته نیست. زیرا درگذشته شرکت اپل پیشتاز میدان بود و سامسونگ در برابر او حرفی برای گفتن نداشت. اما در حال‌حاضر شرکت سامسونگ نیز در این رابطه پیشرفت چشمگیری کرده است. به همین دلیل مقایسه گوشی سامسونگ و اپل برای شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها نسبت به یکدیگر، باید به‌صورت تخصصی‌تر انجام شود.

اگر برای خرید گوشی اپل و یا خرید گوشی سامسونگ مردد هستید و نمی‌توانید از بین محصولات پرچم‌دار این دو برند گزینه مناسب را برحسب سلیقه و سطح انتظارات خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مقاله "مقایسه گوشی های اپل و سامسونگ در سال 2023" ما را همراهی کنید.

مقایسه قیمت گوشی های سامسونگ و اپل

همانطور که گفتیم فعلا تنها رقیب قدرتمند اپل، مخصوصاً در حوزه تولید گوشی، سامسونگ است و دیگر برخلاف گذشته گوی و میدان به‌طور کامل در دستان اپل قرار ندارد. به همین دلیل قیمت گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ و گوشی‌های اپل بسیار نزدیک به هم بوده و در این رابطه نیز رقابت تنگاتنگی بین این دو برند وجود دارد.

منتهی شرکت سامسونگ برخلاف اپل در تمام بازه‌های قیمتی گوشی تولید می‌کند. به‌نحوی که می‌توانید حتی با ۳ الی ۴ میلیون تومان نیز برای خرید گوشی سامسونگ اقدام کنید. اما تنوع قیمت گوشی‌های اپل بسیار کم است. دیگر ویژگی مثبت سامسونگ در مقابل اپل از نظر قیمت این است که در بازه‌های قیمتی متفاوت چندین گوشی سامسونگ با ویژگی‌های مختلف برای انتخاب وجود دارد.

سامسونگ شرایطی را فراهم کرده است که مشتریانش بتوانند بر اساس قدرت خرید خود، متناسب‌ترین گزینه را بر حسب نیازشان انتخاب کنند. اما برای خرید گوشی اپل چنین تنوعی وجود ندارد. زیرا این برند هر ساله فقط یک بار و آن هم فقط چند گوشی به بازار عرضه می‌کند.

مقایسه گوشی اپل و سامسونگ (2023)

با توجه به توضیحات ارائه شده در مقایسه سامسونگ و اپل از نظر قیمت نیز نمی‌توانیم به صورت قطعی اظهار نظر کنیم. در حال‌حاضر رده بالاترین نسخه آیفون ۱۴ پرومکس با قیمت ۱۵۹۹ دلار به فروش می‌رسد و همچنین قیمت نسخه پایه آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ۱۰۹۹ دلار است.

از طرف دیگر نسخه پایه پرچم‌دار سامسونگ یا به‌عبارت دیگر نسخه پایه گلکسی اس ۲۳ اولترا با پشتیبانی از حافظه ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگ با قیمت ۱۳۷۹ دلار به بازار عرضه می‌شود و قیمت بالاترین نسخه این مدل گوشی نیز ۱۶۱۹ دلار است. همانطور که مشاهده می‌کنید در مقایسه گوشی های اپل و سامسونگ از نظر قیمت مدل پرچم‌دار سامسونگ هم در نسخه پایه و هم در بالاترین نسخه قیمت بیشتری دارد.

مقایسه گوشی های سامسونگ و اپل بر اساس ویژگی‌ها

با مقایسه گوشی سامسونگ و اپل متوجه خواهید شد که تفاوت‌های خیلی زیادی بین آن‌ها وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است.

کیفیت ساخت گوشی

سیستم عامل iOS سامسونگ تجربه نرم‌افزاری بی‌نقصی را ارائه می‌دهد؛ همچنین این سیستم عامل با دیگر محصولات اپل نظیر واچ اپل و ایرپاد کاملاً سازگار است. از طرف دیگر اپل به کیفیت ساخت محصولات خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و همین موارد سبب شده‌اند که در مقایسه گوشی های اپل و سامسونگ از نظر کیفیت در نگاه اول گوشی‌های اپل بهتر به‌نظر برسند.

اما باید گفت که سامسونگ نیز در طی سال‌های اخیر محصولات بسیار باکیفیتی نظیر گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا را به بازار عرضه کرده است. موارد فوق در مقایسه با گوشی‌های اپل از نظر کیفیت تفاوت چندان زیادی ندارند و از کیفیت ساخت بسیار ایده‌آلی برخوردار هستند .

مقایسه گوشی اپل و سامسونگ (2023)

قدرت پردازشی و سرعت اجرا

در مقایسه گوشی های اپل و سامسونگ از نظر قدرت پردازشی و سرعت اجرا بدون شک گوشی‌های اپل در جایگاه بهتری قرار دارند. زیرا گوشی‌های اپل سخت‌افزار بسیار قدرتمندتری دارند و همین عامل سبب شده است که در حال‌حاضر نسبت به تمامی برندهای فعال در این حوزه سرعت پردازش و اجرای بهتری داشته باشند.

در بسیاری از گوشی‌های سامسونگ تراشه‌های مدیاتک، اگزینوس و کوالکام بکار رفته است. همچنین گوشی‌های پرچمدار آن نیز با دو تراشه اگزینوس و کوالکام راهی بازار می‌شوند و تراشه کوالکام نسبت به تراشه‌های هم‌رده اگزینوس عملکرد، قدرت و پایداری بهتری دارد.

به همین دلیل پرچمداران تراشه اسنپدراگون یا به عبارت دیگر کوالکام مخصوص بازارهای چین و آمریکا بوده و گوشی‌هایی که دارای تراشه اگزینوس هستند وارد بازارهای دیگر نقاط دنیا می‌شوند.

تراشه‌های مخصوص گوشی‌های اپل همانند سیستم عامل اختصاصی آن به‌واسطه خود شرکت اپل تولید می‌شوند. از این‌رو سیستم نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌های اپل کاملاً با یکدیگر سازگار هستند و همین عامل سبب شده است که گوشی‌های اپل برای اجرای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گرافیکی مختلف بهترین و سریع‌ترین عملکرد را ارائه بدهند.

خلاصه آنکه تمامی تراشه‌هایی که توسط سامسونگ استفاده می‌شوند، در مقایسه با تراشه‌های بی‌نظیر شرکت اپل قدرت کم‌تری دارند.

البته محصولات هر دو برند برای استفاده‌های عادی و روزمره عملکرد سریع و بی‌نقصی دارند. منتهی برای پردازش‌های سنگین و ویرایش فایل‌های گرافیکی، عملکرد گوشی‌های اپل بسیار سریع‌تر و بهتر است.

دوربین

دوربین مدل‌های پرچم‌دار این دو برند را در ابتدای مطلب به صورت مفصل با یکدیگر مقایسه کردیم و همانطور که متوجه شدید، مدل‌های پرچم‌دار سامسونگ و آیفون به دوربین‌های قدرتمندی مجهز هستند. کیفیت و ویژگی‌های دوربین در مدل‌ها و سری‌های مختلف هر برند متفاوت است اما به طور کلی هر دو شرکت برای محصولات مختلف به سراغ دوربین‌های باکیفیتی رفته‌اند.

به طور کلی در مقایسه سامسونگ با اپل از نظر دوربین باید گفت که در اکثر موارد گوشی‌های آیفون برای عکاسی در نور کم نسبت به سامسونگ عملکرد بهتری دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی در شرایط مختلف استفاده کنید. از طرف دیگر قابلیت زوم در گوشی‌های سامسونگ فوق‌العاده بوده و برای عکاسی از سوژه‌های دور انتخاب بسیار مناسبی هستند.

نمایشگر

هر دو برند در بخش نمایشگر سنگ تمام گذاشته و بهترین و بروزترین فناوری‌ها استفاده کرده‌اند. به همین دلیل مقایسه گوشی های اپل و سامسونگ از نظر نمایشگر واقعا دشوار است.

به‌عنوان مثال آیفون ۱۴ پرومکس مجهز به یک صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED است و 2796 در 1290 پیکسل رزولوشن و 460 تراکم پیکسل دارد. نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتز و نسبت آن 19.5:9 است و از فناوری‌های HDR10 و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. البته لازم به ذکر است که نرخ نوسازی این نمایشگر می‌تواند تا عدد 1 هرتز نیز کاهش پیدا کند که این واقعا فوق‌العاده است.

در مقابل آن آیفون ۱۴ پرومکس گلکسی اس ۲۳ اولترا قرار دارد که به یک نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 در 1440 و تراکم 500 پیکسل مجهز است. این صفحه نمایش نسبت 19.3 به 9 دارد و نرخ نوسازی آن 120 هرتز است. همچنین از فناوری HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

میزان روشنایی آیفون ۱۴ پرومکس ۲۰۰۰ نیت و گلکسی ۲۳ اولترا ۱۷۵۰ نیت است. همچنین میزان روشنایی نمایشگر آیفون در حالت تنظیم دستی ۸۳۰ نیت و در روشنایی خودکار و هنگام قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید تا ۱۷۶۰ نیت افزایش پیدا می‌کند.

اما میزان روشنایی پنل سامسونگ در حالت تنظیم دستی تا ۵۲۰ نیت و به‌همراه فناوری Extra Brightness به ۸۳۰ نیت می‌رسد. در حالت خودکار نیز تا ۱۲۷۵ افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به توضیحات ارائه شده در مقایسه گوشی اپل و سامسونگ از نظر نمایشگر می‌توان نتیجه گرفت که نمایشگر گوشی اپل رنگ‌ها را با جزئیات بیش‌تری به نمایش می‌گذارد و از روشنایی بالاتری برخوردار است. اما نمایشگر سامسونگ حاشیه‌های کم‌تری دارد.

مقایسه گوشی اپل و سامسونگ (2023)

سیستم عامل

سیستم عامل تمامی گوشی‌های اپل iOS و سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ اندروید است. هر کدام از این سیستم عامل‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

به‌عنوان مثال سیستم عامل اندروید از ویژگی‌های سفارشی سازی بیش‌تری برخوردار است و قابلیت‌های پیچیده‌تری دارد. همچنین این سیستم عامل نسبت به iOS برنامه‌های بیش‌تری ارائه می‌دهد و از طریق آن به اپلیکیشن‌های بسیار متنوعی می‌توانید دسترسی پیدا کنید.

سیستم عامل iOS در مقایسه با اندروید کاربری بسیار راحت‌تری دارد. اما تنوع اپلیکیشن‌های موجود در آن نسبت به اندروید بسیار کم‌تر است. از نظر ویژگی‌های امنیتی نیز سیستم عامل iOS نسبت به اندروید شرایط بهتری دارد.

یکی از نقاط قوت سیستم عامل اندروید این است که در آن می‌توانید خیلی راحت به بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب iOS دسترسی پیدا کنید و اما سیستم عامل iOS چنین امکانی را به شما نمی‌دهد.

کدام گوشی برای چه اشخاصی مناسب است؟

خوشبختانه محصولات پرچم‌دار هر دو شرکت از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار هستند و امکانات بسیار گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند. منتهی باید بتوانید بر اساس نیاز، سلیقه شخصی و اولویت‌های مهم خود در این رابطه انتخاب درستی داشته باشید.

به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید با دوربین گوشی خود محتوای ویدویی تهیه کنید یا امنیت گوشی و طول عمر باتری برای‌ شما اهمیت بیشتری دارد، گوشی‌های آیفون برای شما انتخاب بهتری هستند. همچنین برای انجام امور گرافیکی حرفه‌ای نظیر ویرایش ویدیوها و پردازش برنامه‌های سنگین، عملکرد گوشی‌های اپل بهتر است.

 اما اگر به دنبال یک گوشی خوب با دوربین حرفه‌ای برای عکس‌برداری از فواصل دورتر هستید و طراحی ظاهری و زیبایی بصیری گوشی برای‌تان بیشتر مهم است، ما گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ را پیشنهاد می‌دهیم. اگر می‌خواهید یک گوشی اقتصادی برای برقراری ارتباط و انجام کارهای معمول و عادی در اختیار داشته باشید، نیز باید سراغ محصولات سامسونگ بروید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی