بازدید 2144
۲

همکاری کانادا با قطر برای آزادی اسرا در غزه

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت که کشورش به همکاری باقطر برای آزادی اسرا در نوار غزه ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 22 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ترودو شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روز گذشته ۲ شهروند آمریکا که در اختیار حماس بودند، آزاد شدند.

وی افزود: کانادا از این اقدام استقبال کرده و از قطر برای کمک به انجام این کار تشکر می‌کند.

ترودو اعلام کرد که کانادا «به همکاری با قطر و سایر شرکا برای تضمین آزادی» اسرایی که در اختیار حماس هستند ادامه خواهد داد.

روز جمعه گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دو تبعه آمریکایی را با میانجی‌گری قطر آزاد کرد.

همچنین رسانه های اعلام کردند که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه و نخست وزیر قطر شنبه شب با «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا در خصوص زندانیان صهبونیستی در غزه که به تازگی به اسارت گروه مقاومت حماس درآمدند، رایزنی کردند.

در همین حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب تأیید کرد که شمار اسیران این رژیم در نوار غزه افزایش یافته و به ۲۱۰ تن رسیده است.

وی در گفت وگو با شبکه «سی ان ان» آمریکا همچنین گفت که نمی‌خواهم بگویم همه اسرا به سلامت از غزه بازگردانده خواهند شد، اما ما مصمم به شکست حماس هستیم.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در پیامی اعلام کرد که این گردان‌ها شامگاه شنبه قصد داشته دو اسیر صهیونیستی را آزاد کند که رژیم صهیونیستی آن را نپذیرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
حماس سرعت رو ببره بالاتر روزی حداقل بیست تا آزاد کنه ...
چرا کسی برای هزاران اسیر فلسطینی از جمله زنان و نوجوانان که در جنگ اخیر به اسارت گرفته شده اند و یا سالهاست در زندانهای رژیم صهیونیستی هستند تلاش نکرده و نمی کند؟ اسرا برگ برنده حماس هستند ونباید به راحتی انها را از دست بدهد. باید بخشی از این اسرا که عمدتا نظامی هستند برای سالها در اختیار حماس باشد تا بتواند به موقع برای جلوگیری از کشتار فلسطینیان از ان استفاده کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست