بازدید 1663

گفتگوی تلفنی سرلشکر باقری با وزرای دفاع روسیه و قطر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه با وزیر دفاع فدراسیون روسیه و وزیر دفاع قطر بصورت تلفنی گفت‌وگو کرد و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف این جنایات و امدادرسانی به مردم غزه شد.
کد خبر: ۱۱۹۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 19 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرلشکر محمد باقری ابتدا در گفت‌وگو با وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه اقدام رزمندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی در چارچوب حق دفاع مشروع و مقابله با اشغالگری‌ و نتیجه‌ی بیش از ۷۰ سال سرکوب و ظلم و جنایت علیه مردم فلسطین و رفتارهای ظالمانه اخیر آنها علیه مسجدالاقصی و مردم فلسطین بوده است؛ گفت: ما به شدت نگران تداوم بحران‌های وسیع و وحشیانه علیه غیرنظامیان هستیم؛ چنین رفتار وحشیانه‌ای قابل تحمل نخواهد بود و دولت‌های مستقل باید واکنش جدی به آن نشان دهند.

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز با بیان اینکه مواضع کشورش در مورد ضرورت برقراری آتش‌بس و جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان روشن است، اظهار داشت: ابتکار روسیه در شورای امنیت در این مورد با مخالفت برخی کشورهای غربی به نتیجه نرسید.

سرلشکر باقری افزود: ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت و کمک‌های مستقیم برخی از کشورها موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع شده و می‌تواند موجب ورود سایر بازیگران به این عرصه شود.

همچنین دو طرف توافق کردند در مورد اقدامات امدادرسانی تشریک مساعی داشته باشند.

سرلشکر باقری در همین چارچوب با خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع کشور قطر گفت‌وگو و رایزنی کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با مشروع خواندن اقدام گروه‌های مقاومت فلسطین در دفاع از خود، اقدام اخیر مبارزان فلسطینی را پاسخ به سرکوب مردم و جسارت‌های رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمین در مسجد الاقصی و تعرض به نوامیس فلسطینی دانست و گفت: با مشاهده‌ی این جنایات، هیچ گونه سکوتی برای مسلمانان قابل توجیه نیست و با تداوم این وحشی‌گری‌ها، امکان هر واکنشی از سوی گروه‌های مقاومت وجود دارد.

سرلشکر باقری با بیان نقش آمریکا در هدایت عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، خواستار ممانعت کشورها از انتقال تسلیحات و تجهیزات از پایگاه‌های آمریکا در منطقه به مقصد سرزمین‌های اشغالی شد.

در این گفت‌وگو دو طرف بر ضرورت همکاری در انتقال کمک‌های بشردوستانه و اضطراری به مردم غزه تاکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست