بازدید 4661
۶

هواوی آیفون را شکست داد

نتایج یک بررسی نشان داد آیفون ۱۵ اپل بسیار بدتر از نسل قبلی این گوشی در چین فروش داشته است.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 17 October 2023

به گزارش تایناک به نقل از بلومبرگ، طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، فروش آیفون ۱۵ در چین در ۱۷ روز نخست عرضه به بازار، ۴.۵ درصد کمتر از آیفون ۱۴ بوده است.

 ادیسون لی - تحلیلگر بانک جفریز - برآورد کرد که فروش آیفون ۱۵، حتی از کاهش دو رقمی نسل قبلی آیفون، شدیدتر بوده و هواوی، با عرضه مدل «میت ۶۰ پرو»، فروش بیشتری از اپل داشته است.

این گزارش‌ها نشان می‌دهد فروش اپل درست زمانی که با ضعیف‌ترین تقاضای بازار در یک دهه گذشته روبروست و مصرف‌کنندگان، از داغی بیش از حد مدل‌های جدید گوشی این شرکت شاکی هستند، آسیب دیده است. اگر برآورد‌های اولیه درست باشد، به منزله یکی از بدترین آغاز‌هایی خواهد بود که یک مدل جدید آیفون از سال ۲۰۱۸ تاکنون، در چین داشته است.

شرکت کانترپوینت، افت فروش آیفون در چین را به اقتصاد نسبت داده که هنوز نتوانسته است از پیامد‌های ناشی از پاندمی کووید ۱۹، به طور کامل بهبود پیدا کند و تاکید کرده است که فروش ۹ روز نخست آیفون ۱۵ در آمریکا، احتمال رشد دو رقمی نسبت به سال ۲۰۲۲ داشته است.

اما آغاز فروش آیفون ۱۵ در چین، چند هفته پس از عرضه گوشی «میت ۶۰ پرو» هواوی صورت گرفت و همچنین با ممنوعیت اجباری استفاده کارمندان از آیفون در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی چین همزمان شد.

تحلیلگران درباره پیامد‌های بلندمدت اختلاف نظر دارند. بسیاری از تحلیلگران استدلال کرده‌اند که رشد دوباره نفوذ هواوی، از نفوذ اپل در بازار گوشی‌های رده بالا خواهد کاست.

 طبق برآورد‌های کانترپوینت، هواوی ممکن است امسال، پنج تا شش میلیون دستگاه «میت ۶۰ پرو» بفروشد و این رقم ممکن است در سال ۲۰۲۴، دو برابر شود. هواوی اکنون، جایگاه برتر این بازار را از اپل گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
من که فقط سامسونگ استفاده می کنم.
پس چین هم در بازار آزاد رقابت می کنه؛ نه انحصاری
.
نه اینکه ورود کالاهای خارجی رو به کل ممنوع کنه که همه "مجبور" باشن کالای داخلی بخرن و در آخر هم خوشحال باشه که محصول بی کیفیت داخلی ازش استقبال میشه و همه هم راضی هستن
حداقل توی ایران، اونایی که آیفون میخرن واقعا نمیدونن چرا آیفون میخرن!
چرا در دنیا مقایسه نکردی؟؟؟؟ با تحریم اندروید هوآوی عملا در خارج از چین مشتری نداره و هیچ کسی هوآوی نمی خره شما در بازار ایران هم چرخی بزنید ببینید کسی اصلا هوآوی برای فروش داره
پاسخ ها
سهند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
خب خودت هم ميدوني كه مشكلش تحريمه وگرنه كيفيت و تكنولوژي بالايي داره
هر برندی دوست دارید همون خوبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست