بازدید 2031

تاکید گروسی بر حل‌وفصل مسائل پادمانی با ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جامعه جهانی خواستار راه‌حلی برای برون رفت بر سر برنامه هسته‌ای ایران شد تا از تکرار تجربه شکستی مشابه با برنامه هسته‌ای کره شمالی جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶ 17 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از رویترز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد که جهان نباید در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، دچار شکستی بشود که در برابر برنامه اتمی کره شمالی متحمل گردید.

گروسی در کنفرانس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که کشورهای مختلف باید مراقب باشد تا مطمئن شوند که بن‌بست با ایران بر سر برنامه هسته‌ای، شبیه کره شمالی نمی‌شود.

وی در این باره گفت: «ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این مشکل به کار بگیریم و درباره اینکه چه اتفاقی در خصوص ایران در حال رخ دادن است و چه کاری برای آن می‌توان انجام داد، بحث کنیم تا به یک شکست در مورد کشوری که توانایی‌هایی برای تولید تسلیحات اتمی دارد، تبدیل نشود».

گروسی همچنین نیز در زمینه عدم تمدید اعتبارنامه برخی از بازرسان آژانس از سوی ایران ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران در تصمیم خود درباره بازرسان این سازمان تجدیدنظر کند.

پیشتر نیز، سخنگوی وزارت صنعت انرژی هسته‌ای کره شمالی آژانس اتمی گفته بود که آژانس اتمی به بلندگوی جیره‌خوار آمریکا تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی