بازدید 3573
۶

ایران دخالت در واکنش به تجاوزات رژیم اسرائیل را رد کرد

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه افزایش هولناک جنایات و مجازات‌های دسته‌جمعی علیه مردم فلسطین در نوار غزه مصداق جنایات علیه بشریت  است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعای بی‌اساس مبنی بر دخالت خود در واکنش فلسطین به اشغالگری و تجاوزات رژیم اسرائیل را به طور قاطع و صریح رد می‌کند.  
کد خبر: ۱۱۹۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 14 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نیویورک، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس شورای امنیت نوشت: مکاتبه حاضر در پاسخ به نامه مورخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نماینده رژیم اسرائیل خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۳/۷۴۲) تهیه شده است. نماینده رژیم اسراییل در نامه مزبور بار دیگر با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد جنایات شنیع جاری علیه مردم آسیب‌پذیر و بی‌دفاع فلسطین را توجیه و سرپوش بگذارد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعای بی‌اساس مبنی بر دخالت خود در واکنش فلسطین به اشغالگری و تجاوزات رژیم اسرائیل را به طور قاطع و صریح رد می‌کند.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: تصمیمات و اقدامات اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین صرفاً توسط خود فلسطینی‌ها تعیین می‌شود و ریشه محکمی در اصل اساسی تعیین سرنوشت دارد.

ایروانی گفت: جامعه جهانی بدون هیچگونه تردیدی می‌پذیرد که مردم فلسطین ۷۵ سال تجاوز بی‌امان، خشونت، تبعیض نژادی و سیاست‌های آپارتاید تحمیل شده توسط رژیم اسرائیل را متحمل شده‌اند. اشغال زمین‌های آنان توامان با محاصره شهرها، تخریب و مصادره اموال و زمین‌های کشاورزی، و آوارگی اجباری ساکنان از خانه‌هایشان توسط رژیم اسرائیل ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این جنایات مداوم موجب نقض آشکار هنجارهای حقوق بین‌الملل، از جمله ممنوعیت صریح تصاحب قلمرو از طریق زور، حق ذاتی تعیین سرنوشت و ممنوعیت تبعیض نژادی و آپارتاید که به‌عنوان مصادیق آشکار چنین اشغالگری به‌حساب می‌آیند، هستند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد:
مایه تاسف است که واکنش جامعه بین‌المللی به چنین نقض‌های فاحشی در پاسخگو نمودن رژیم اشغالگر کمتر از حد انتظار بوده است. فقدان پاسخگویی و سکوت‌کرکننده شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌های طولانی مدت سازمان ملل را به کلماتی صِرف تبدیل کرده است.


سفیر ایران در سازمان ملل گفت: اکنون جهان شاهد افزایش هولناک جنایات و مجازات‌های دسته‌جمعی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است که مصداق جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی رژیم اسرائیل به‌حساب می‌آیند. عدم مداخله سریع جامعه بین‌المللی می‌تواند منجر به یک بحران انسانی تمام‌عیار با پیامدهای گسترده شود.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی، کشورهای عضو سازمان ملل متحد و علی‌الخصوص شورای امنیت می‌خواهد تا ضمن عمل به مسئولیت‌های خود، با اقدامی قاطع رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغالگری، جنایات و اقدامات تجاوزکارانه خود نماید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶
ای بابا یه خط پایینتر که خبر نوشتیدحماس خودش رسما گفته موشکهامونو از ایران میگیریم. میدونین که اعضای حماس چقدر متدین و اهل تقوی هستند پس دروغ نمیگن.
در یک درگیری بد بودن یکطرف الزاما به معنی خوبی طرف مقابل نیست. اسرائیل جنایتکاره درست ولی این دلیل خوبی حماس که با یک کار فاقدارزش سیاسی ونظامی وبیشترشبیه یک دعوای بین اوباش خیابانی هزاران نفر رابه کشتن داده و کل غزه با واکنش اسرائیل ویران و2 میلیون جمعیتش آواره شده اند نیست.
یک خبر بعدیش که میگه موشک دادین خخخ
دولت یک لحظه فکر کن افغانی ها الان تحدید میکنند اسرائیل فلسطین درست میشه
یکی از سخنگوهای حماس مدعی می‌شود: «موشک‌هایی که دشمن را به وحشت انداخت، اکثراً از ایران بوده است. ایران می‌فرستد، مقاومت شلیک می‌کند و اعراب کف می‌زنند» این در حالی است که نوار غزه از زمین، آسمان و دریا محاصره است و ایران نمی‌تواند سلاح -آن هم موشک با آن ابعاد- به این منطقه ارسال کند.
پس جواب سخنگوی حماس که گفته بهمون موشک می دن با خودت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست