بازدید 524

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

کد خبر: ۱۱۹۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ 23 September 2023

صندوق سرمایه گذاری یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین ابزارهای مالی در بازار سرمایه است که در چند سال گذشته بسیار نام آنرا می‌شنویم. این صندوق‌ها، سرمایه گذاری را برای افرادی که دانش یا زمان کافی برای فعالیت در بازار سرمایه را ندارند اما قصد کسب بازدهی بیشتر از نرخ سود بانکی دارند، تسهیل می‌کنند.

صندوق سرمایه گذاری نقش واسطه مالی را دارد، بدین صورت که سرمایه اشخاص را جمع‌آوری کرد‌ه و به‌وسیله تیم حرفه‌ای تحلیل و با نظر مدیر صندوق اقدام به سرمایه‌گذاری در ابزارهای مالی مختلف می‌کند. بدین وسیله ورود سرمایه و افراد غیرحرفه‌ای به بازار سرمایه تسهیل شد‌ه و آنها هم می‌توانند از فرصت‌های مناسب بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

باتوجه به اینکه در سالهای گذشته انواع بیشتر و جدیدتری ازجمله صندوق‌های طلا، مسکن و جسورانه به بازار سرمایه وارد شدند، امکان سرمایه‌گذاری در ابزارهایی جز سهام را نیز فراهم کرده‌اند. همچنین ورود صندوق‌هایی مثل صندوق تضمین و صندوق‌های مختص اوراق دولتی، امکان سرمایه‌گذاری برای افرادی که ریسک‌پذیری پایینی داشتـه و دنبال سود مطمئن هستند را فراهم کرد‌ه است.

درمجموع صندوق های سرمایه گذاری باتوجه به امکانات و توانایی‌هایی که در اختیار دارند، تلاش می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بازار را جذاب‌تر کنند. این صندوق‌ها فرصت‌ و انتخاب‌ بیشتری را با ریسک کمتر و بازدهی بالاتر برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.

تنوع صندوق‌ها متناسب با خواسته‌ها و انتظارات سرمایه‌گذاران گوناگون ازجمله مزایای صندوق های سرمایه گذاری است. /کاریزما

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار