بازدید 1959
۳

نامه‌نگاری «پوتین» و «اون» برای تقویت روابط دوجانبه

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نامه‌نگاری با یکدیگر وعده دادند که روابط ۲ کشور را تقویت کنند.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 12 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی پنجشنبه نوشت که این نامه‌نگاری به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دوجانبه و پس ماه پس از سفر کیم به روسیه انجام شد.

رهبر کره شمالی در نامه خود از مذاکرات «جامع» با پوتین در جریان سفر به روسیه ابراز رضایت کرد و وعده داد که مناسبت ۲ کشور را به «اوج تازه‌ای» برساند.

وی نوشت: امیدوارم مردم روسیه که یک ملت قوی ساخته‌اند، همواره در مبارزه برای حفاظت از حاکمیت، شان و امنیت و صلح به پیروی دست یابند و سیاست هژمونیک امپریالیست‌ها و طرح‌های ضدروسی برای منزوی کردن این کشور را در هم بشکنند.

پوتین نیز در نامه‌ای به کیم نوشت که دیدار اخیر آنها شاهدی بر توسعه روابط ۲ کشور است.

وی افزود: یقین دارم که اجرای توافقنامه‌های ۲ کشور به توسعه بیشتر مناسبات سازنده دوجانبه و بهبود رفاه مردمان ۲ طرف و همچین تضمین امنیت و ثبات شبه‌جزیره کره و شمال شرق آسیا کمک خواهد کرد.

سفر کیم به روسیه نگرانی‌هایی در غرب در مورد تقویت محور مسکو-پیونگ یانگ ایجاد کرد. آمریکا نگران بود که این سفر باعث تقویت روابط نظامی ۲ کشور و توان دفاع روسیه در جنگ اوکراین شده و کره شمالی فناوری های موشکی ممنوعه را در اختیار مسکو قرار دهد.

واشنگتن، کره شمالی را به تامین سلاح برای روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده است. اما مسکو و پیونگ یانگ این اتهام را رد کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
دو زشت صورت و زشت سیرت و جنایتکار و کافر / لعنت ملائکه آسمان بر شما
دیگه روابط دوجانبه شماها چیه دیگه
خب فقط همو دارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی