بازدید 1637

شيوع تب كنگو قابل كنترل خواهد بود

کد خبر: ۱۱۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰ 14 September 2010

عضو كميسيون كشاروزي در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اقدامات موثر مسئولين در وزارت بهداشت و همچنين نمايندگان ملت در مجلس ،شيوع تب كريمه كنگو قابل كنترل خواهد بود لذا به هيچ عنوان اين موضوع نگران كننده نمي‌باشد. 
      
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سيد محمد رضا حاجي اصغري نماينده مردم ميانه در مجلس شواري اسلامي با تاكيد بر اينكه كميسيون كشاورزي به همراه مسئولين ذيربط وزارت بهداشت شيوع چنين بيماري‌هاي را در دام زنده به جد بررسي مي‌كند گفت: تمهيدات لازم براي مقابله با اين بيماري‌ انديشيده شده به زودي از شيوع اين تب جلوگيري خواهد شد.

وي با اشاره به چگونگي ابتلا انسان به اين بيماري تصريح كرد:با توجه به ضرورت واردات دام زنده براي تامين گوشت كشور،سازمان دامپزشكي موظف گرديده براي جلوگيري از بسط اين بيماري اقدامات لازم را جهت قرنطينه دام درتمام مرزهاي  كشور انجام دهد.

وي با اشاره به شيوع اين بيماري در اواخر سال گذشته و پيامدهاي منفي آن اظهار داشت، ايجاد كانون‌هاي آموزشي واطلاع رساني درجهت آگاه سازي مردم اولين گام مبارزه با شيوع اين تب است و تا حدودي عوارض ناشي از آن را خنثي مي‌نماياند.

وي با تاكيد بر اينكه واردات محصولات كشاورزي بايد با برنامه باشد اذعان داشت: براي مقابله با چنين مشكلاتي بايد مسير وارداتي كشور به خوبي كنترل شود و نيز در صورت نياز كشور به دام زنده با اقدامات موثري درمقابل بيماري‌هايي كه اقتصاد دام و كشاورزي را تهديد مي‌كند، ايستادگي كرد.

وي با اشاره به تلاش‌هاي گسترده سازمان صدا و سيما درجهت آگاه سازي مردم براي پيشگيري ازشيوع تب گنگو و همچنين نقش موثر سازمان دامپزشكي كشور تصريح كرد: برنامه‌هاي درست و به موقع سازمان صدا و سيما با شيوع تب كنگو مقابله مي‌نمايد، لذا مردم اين اطمينان را داشته باشند كه به زودي تمامي آثار اين تب و مشكلاتش مدفون خواهد شد.

حاجي اصغري با بيان اينكه كميسيون كشاورزي به همراه مسئولين زيربط شيوع بيماريهاي دام زنده را به جد بررسي مي‌كند خاطر نشان كرد: با توجه به اقدامات موثر مسئولين شيوع تب كريمه كنگو قابل كنترل خواهد بود لذا به هيچ عنوان نگران كننده نمي‌باشد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی