بازدید 2991

برنامه سه‌ساله بانک بریکس برای دلارزدایی

بانک توسعه جدید (بانک بریکس)، به صورت رسمی یک برنامه سه‌ساله اعلام کرده است تا اتکا به دلار آمریکا را کاملاً پایان ببخشد.
کد خبر: ۱۱۹۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 11 October 2023

بانک توسعه جدید (بانک بریکس)، به صورت رسمی یک برنامه سه‌ساله اعلام کرده است تا اتکا به دلار آمریکا را کاملاً پایان ببخشد.

به گزارش  تابناک اقتصادی از وبگاه Watcher. Guru، حاصل این برنامه سه‌ساله دلارزدایی، تسویه‌حساب تجاری اعضای بریکس به ارزهای محلی به جای دلار آمریکا خواهد بود.

بانک توسعه جدید در حال یافتن راه‌هایی برای پایان بخشیدن به سلطه دلار آمریکا بر بخش مالی جهان است. این بانک جزئیاتی را در اختیار رهبران بریکس قرار خواهد داد که در آن‌ها ابزارهای کاهش معاملات انجام‌شده با دلار آمریکا را مشخص می‌کند.

بانک توسعه جدید تا کنون ایده وام دادن به سایر کشورهای در حال توسعه با ارزهای محلی را ارائه کرده است. این بانک پیشنهاد داد پرداخت وام به دلار آمریکا متوقف و تسویه‌حساب‌ به دلار آمریکا محدود شود؛ این اقدام ضمن فشار آوردن به دلار باعث می‌شود تقاضای آن با حاشیه کمتری کاهش یابد. با این حال، ممکن است ضرباتی که طرح سه‌ساله دلارزدایی به چشم‌انداز دلار آمریکا وارد می‌کند، از این هم بیشتر باشد.

بانک توسعه جدید دستورالعمل‌هایی را برای افزایش استفاده از ارزهای محلی و تقویت اقتصاد بومی کشورهای عضو بریکس ارائه خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد که کسب‌وکارها در کشورهای در حال توسعه در صورت استفاده کشورها از ارزهای محلی رونق گیرد؛ زیرا آن‌ها در معاملات فارکس ضرر نمی‌کنند؛ بنابراین، بخش مالی جهانی ممکن است تا سال ۲۰۲۶ میلادی به سرعت تغییر کند و به سوی یک نظم جدید جهانی جدید پیش برود.

این احتمال وجود دارد که قدرت مالی از غرب به شرق متمایل شود و کشورهای در حال توسعه قدرت را در دست گیرند.

در حال حاضر، بریکس ۳۰ درصد از اقتصاد جهانی را کنترل می‌کند و اگر اتکای کشورهای عضو این بلوک اقتصادی به دلار آمریکا به طور کامل پایان یابد، ممکن است این میزان افزایش یابد.

اقتصاد آمریکا احتمالاً سقوط خواهد کرد؛ زیرا این کشور هیچ وسیله‌ای برای جبران کسری بودجه خود نخواهد داشت. قیمت همه کالاها به طور سرسام‌آوری افزایش خواهد یافت که به بی‌ثباتی اقتصاد این کشور در سال‌های آینده منجر خواهد شد.

در خاتمه، اگر اقدامات کشورهای بریکس تا سال ۲۰۲۶ میلادی با موفقیت پیش برود، دلار آمریکا قدرت خود را در بازارهای بین‌المللی از دست خواهد داد، ارزهای محلی بر بخش مالی تسلط خواهند یافت و یکی از آن‌ها احتمالاً ارز ذخیره جهانی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست