بازدید 3529

نظر دستیار خارجی قلعه‌نویی درباره اشتباه داور در بازی پرسپولیس

کد خبر: ۱۱۹۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ 10 October 2023

دستیار خارجی سرمربی تیم ملی به عبور توپ از خط دروازه در بازی پرسپولیس و گل‌گهر واکنش نشان داد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ در آغاز اردوی تیم ملی آنتونیو مانیکونه برای انجام دو بازی در تورنمنت اردن، دستیار ایتالیایی امیر قلعه‌نویی از داور بازی پرسپولیس و گل گهر دفاع کرد.

آنتونیو در پاسخ به این سوال که به نظر او در بازی پرسپولیس و گل گهر روی توپی که علیرضا بیرانوند از دروازه بیرون کشید، داور مقصر بود یا کمک داور؟ گفت: این اشتباه را نمی توان به پای داور نوشت. حتی اگر VAR هم در ایران بود، شاید بین داورانی که پشت سیستم نشسته اند در لحظه مرور فیلم بازی و صحنه آهسته اختلاف نظر پیش می آمد. برای تشخیص این گل تراشه یا همان چیپ ست لازم است که داخل توپ قرار بگیرد.

مانیکونه ادامه داد: اگر این تکنولوژی در فوتبال ایران باشد، همین که توپ به طور کامل از دروازه رد شود، روی مانیتور ساعتی که دست داور است، علامت گل پدیدار خواهد شد و داور می تواند به راحتی تصمیم بگیرد اما در این زوایه ای که داور ایستاده بود، تشخیص این که توپ از خط رد شده یا نه خیلی سخت است. شما الان خیلی راحت یک عکس را تماشا می کنید و با قاطعیت می گویید گل شد اما آن جا که بازی در حال برگزاری است، آنهایی که در اتاق VAR نشسته اند هم باید کمتر از چند ثانیه تصمیم بگیرند چه برسد به داوری که درون زمین اسلحه ای غیر از چشمان خودش ندارد. به همین دلیل است که الان در اغلب کشورهای صاحب فوتبال توپ ها به تراشه یا همان چیپ ست مجهز می‌شود.

پیام حیدری در جریان بازی پرسپولیس و گل گهر متوجه عبور توپ از خط دروازه علیرضا بیرانوند نشد و کارشناسان بسیاری هم معتقد بودند کمک داور باید عبور توپ از خط دروازه را به او گزارش می کرد. این بازی با تک گل شهاب زاهدی به سود پرسپولیس به پایان رسید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی