تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
کد خبر: ۱۱۹۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ 09 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس به شرح زیر قرائت شد:

- تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به وزیر اقتصاد: ضرورت افتتاح شعب بانکی در سه شهرستان میرآباد، سردشت و پیرانشهر.

- تذکر علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به گرانی میوه، گوشت قرمز، مرغ و لبنیات با وجود فراوانی در بازار. همچنین تذکر به همراه ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم تأمین امنیت شغلی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در مواجهه با بی‌حجابی مسافران.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم استفاده از ظرفیت‌ تولیدات داخلی در حوزه قطعات مورد استفاده در صنایع ریلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه قطعات دارای تولیدات داخل. همچنین تذکر به همراه ۵۵ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اصلاح نرخ تضمینی خرید گندم  و تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزانی که  محصولات خود را تحویل داده‌اند.

- تذکر روح الله ایزدخواه نماینده تهران به وزیر اطلاعات: لزوم بازگرداندن مدارک اداری و تجاری شرکت دام گستر شهر ری.

- تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در اجرای تقاطع غیرهمسطح ورودی دروازه قرآن شیراز.

- سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت نظارت بر عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در خصوص صدور احکام پرونده‌های بازنشستگی.

- جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده رشت به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم خرید تضمینی برنج کشاورزان. همچنین تذکر به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تسریع در صدور دستور خرید تضمینی برنج کشور. همچنین تذکر به همراه عباس جهانگیرزاده، حسینعلی حاجی دلیگانی، علی حدادی، قاسم ساعدی، کیومرث سرمدی واله، مهدی شریفیان، رسول فرخی میکال و سارا فلاحی به وزیر کشور: لزوم ارتقاء مراکز دهستان‌های سراوان، زیباکنار، آقاسید شریف در بخش مرکزی رشت به شهر.

- تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در حل مشکلات برنجکاران گیلان و تعیین تکلیف برنج انبار شده.

- تذکر مهدی عسکری نماینده کرج به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم رعایت شئونات اخلاقی و قانونی در اجرای کنسرت‌ها و برنامه‌های هنری و ضرورت تدوین و برنامه‌ریزی جهت عدم تکرار هنجارشکنی‌ها. همچنین تذکر به همراه ۵ نفر از نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: لزوم تسریع در اتصال برخی دانشگاه‌ها و مراکز وزارت علوم به پنجره الکترونیک خدمات دولت هوشمند.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت استفاده از تهاتر و پول کشورها هدف در تعاملات اقتصادی.

- تذکر علی رضائی نماینده کنگاور به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به گرانی، احتکار و کمبود مرغ و گوشت در بازار.

- تذکر  محمدحسن آصفری نماینده ارک به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت توجه به بالا بودن شاخص کیفیت آلودگی هوا در کشور و مشکلات ایجاد شده برای مردم.

- تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد: لزوم تسریع در ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت.

- تذکر علیرضا منادی سفیدان نماینده تبریز به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تسریع در تصویب اساسنامه سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری موضوع ماده ۱۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان.

- تذکر حسن محمدیاری نماینده طوالش به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به حبس نیروی تولیدی برق در سیکل ترکیبی پره‌سر گیلان.

- تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت به همراه حسینعلی حاجی دلیگانی، علی حدادی، حسین حقوردی، قاسم ساعدی، کیومرث سرمدی واله، رسول فرخی میکال، سارا فلاحی، احمد محرم‌زاده یخفروزان و حسین میرزایی به رئیس جمهور و وزرای کار و صمت: لزوم افزایش نظارت بر صنایع گیلان به ویژه مجتمع فولاد.

- تذکر علیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز به وزیر اقتصاد: لزوم نظارت بر بانک‌های خصوصی بابت سود دریافتی از وام‌گیرندگان. همچنین تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت رسیدگی به وضعیت نامناسب فرهنگی جامعه. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم نظارت بر بازار و کنترل تورم و گرانی.

تذکر به وزیر اقتصاد: لزوم افزایش نظارت بر بورس و توجه به سرمایه‌های مردم.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به همراه ۱۲ نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری: لزوم صدور رأی وحدت رویه در صدور آرای متعارض شعب ۴۵ و ۲۶ دیوان عدالت اداری. همچنین به وزیر اقتصاد: ضرورت حذف دلار از مبادلات پولی ایران.

- تذکر سارا فلاحی نماینده ایلام به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم برخورد جدی با مدیران متخلفی که با ظاهر انقلابی باعث کاهش سرمایه اجتماعی می‌شوند.

- تذکر احمد محرم‌زاده یخفروزان به همراه ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به خشکی و از بین رفتن باغات پایاب سد شهرستان اهر.

- تذکر مهدی عسکری نماینده کرج به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ارائه خدمات بیمه درمانی تکمیلی به بازنشستگان همانند کارکنان.

- تذکر  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تأمین اتوبوس مورد نیاز پایانه‌های مسافربری بین شهری به ویژه در مسیر تهران- اصفهان و بالعکس.

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به همراه ۱۴ نفر از نمایندگان به وزیر علوم: لزوم رسیدگی به عملکرد ضعیف مدیریت دانشگاهی و افت نشاط سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها. همچنین تذکر به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورز: لزوم کنترل قیمت مواد خوراکی و پروتئینی در بازار.

- تذکر سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار شهرستان حوزه انتخابیه.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی