بازدید 2141

تیراندازی مرگبار در ایالت پنسیلوانیای آمریکا

تیراندازی مرگبار در جریان یک مهمانی خصوصی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا 9 کشته و زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 09 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مقام‌های ایالت پنسیلوانیای آمریکا اعلام کردند، در پی تیراندازی در جریان یک مهمانی خصوصی در منطقه ایندیانا کانتی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا دست کم یک نفر کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پلیس ایالتی در منطقه ایندیانا کانتی در ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد، ماموران پلیس و سازمان اورژانس به تیراندازی در ساعت ۱۲:۳۵ صبح روز یکشنبه به وقت محلی در مرکز اجتماعات «چِوی چِیس» در شهرستان «وایت تاونشیپ» در ۸۰ کیلومتری «پیتزبورگ» واکنش نشان دادند.

طبق اعلام این نیروی پلیس، ۹ تن در رده سنی ۱۸ تا ۲۳ سال مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که از بین آنها مردی ۲۲ ساله در محل حادثه کشته شد.

زخمی‌های این تیراندازی نیز شامل دو مرد ۱۸ ساله، سه مرد با سنین ۱۹، ۲۰ و ۲۲، دو زن ۱۹ ساله و یک زن ۲۳ ساله می‌شوند.

پلیس هنوز هیچ مظنونی را در ارتباط با این تیراندازی دستگیر نکرده  و از کسانی که دارای اطلاعات هستند خواسته تا با پلیس منطقه ایندیانا کانتی تماس بگیرند. مقام‌های آمریکایی اطلاعاتی درباره انگیزه و علت تیراندازی و این که یک عامل یا بیشتر در پشت آن بوده‌ و در مهمانی حضور داشته‌ یا نداشته‌اند ارائه نکردند.

«رابرت میلر»، یکی از ساکنان در همسایگی محل حادثه گفت، زمانی که با همسرش می‌خواست بخوابد به ناگهان صدای شلیک حدودا ۲۰ گلوله را شنیدند.

اواخر شهریور ماه یک سازمان ویژه رصد خشونت‌های مسلحانه در آمریکا تحت عنوان آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح اعلام کرد، از آغاز سال جاری میلادی تا روز یکشنبه ۲۶ شهریور، شمار تیراندازی‌های کور در ایالات متحده از ۵۰۰ مورد فراتر رفت که نشان می‌دهد به طور میانگین روزانه دو تیراندازی کور در ایالات متحده صورت گرفته است.

طبق گزارش وب‌سایت آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح، تیراندازی کور بعنوان رخدادی تعریف می‌شود که در آن چهار یا تعداد بیشتری از افراد مورد اصابت گلوله قرار گیرند و در آن زخمی شوند یا جان خود را از دست بدهند که البته عامل مسلح در بین زخمی‌ها و کشته شدگان محاسبه نمی‌شود.

مطالعاتی که در سالنامه پزشکی داخلی آمریکا در فوریه منتشر شد، نشان می‌دهد که مالکیت سلاح در سالهای اخیر در آمریکا افزایش یافته است به طوریکه ۷.۵ میلیون بزرگسال آمریکایی بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱، مالکان جدید سلاح شدند.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده حق حمل سلاح را تضمین می کند و حدود یک سوم از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که شخصاً مالک سلاح هستند.

با این‌حال، نظرسنجی ماه اکتبر ۲۰۲۲ گالوپ نیز نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها طرفدار کنترل حمل سلاح هستند و ۵۷ درصد از سخت‌تر شدن قوانین حمل سلاح استقبال می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست