بازدید 10957

ارائه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش؛ چهار ماه پس از رای اعتماد!

در حالی که رضا مراد صحرایی در نهم خرداد ۱۴۰۲ با ۱۶۷ رأی موافق از مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد گرفت، شنیده می‌شود برخی نمایندگان مجلس در حدود چهار ماه پس از این رای اعتماد به دنبال استیضاح این وزیر هستند.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 09 October 2023

در حالی که رضا مراد صحرایی در نهم خرداد ۱۴۰۲ با ۱۶۷ رأی موافق از مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد گرفت، شنیده می‌شود برخی نمایندگان مجلس در حدود چهار ماه پس از این رای اعتماد به دنبال استیضاح این وزیر هستند.

خضریان : درخواست استیضاح وزیر آموزش پرورش تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

علی خضریان از ثبت استیضاح وزیر آموزش پرورش و آغاز روند قانونی آن خبر داد و گفت: در مدت تصدی مسئولیت وزارت آموزش پرورش توسط آقای صحرایی، نه تنها آنچه در برنامه ایشان به نمایندگان اعلام شده بود، محقق نشده است، بلکه در موارد متعددی عکس آن نیز در حال انجام است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: استیضاح وزیر آموزش پرورش با محورهای متعددی همچون ضعف در برنامه‌ریزی برای تأمین معلمان مورد نیاز پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ و در نتیجه کمبود معلم در بسیاری از مناطق کشور، تأخیر در اعلام نتایج آزمون آموزگاری و دبیری، فقدان برنامه‌ای منسجم برای اجرای سند تحول بنیادین و پرداخت افراطی به کارهای حاشیه‌ای و گفتمانی، اظهارنظرهای غیرحساب شده و فقدان مدیریتی صحیح مسائل آموزش و پرورش در رسانه، تراکم بالای کلاس‌های درسی و شرایط نامناسب مدارس در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به ثبت رسیده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در تشریح دیگر محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: مسأله تعمیق ناعدالتی‌های آموزشی و عدم رسیدگی به مصادیق فقر آموزشی، از جمله بی‌سواد مطلق و بازماندگان و تارکان از تحصیل، مطالب زائد و حافظه‌محوری در کتب درسی و در روش‌های تدریس و ارزیابی با وجود تذکر چندباره رهبر معظم انقلاب و کارشناسان، وضعیت فرهنگی اسفناک در مدارس و ضعف برنامه‌ریزی مسئولان آموزش و پرورش که موجب آسیب‌های اجتماعی شدیدی شده و همچنین تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم تمکین به قانون مجلس برای اصلاح اساسنامه در سامانه مجلس جهت جمع آوری امضای نمایندگان ثبت شده و با توجه به امضای دیگر نمایندگان، این استیضاح امروز تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

خضریان با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه سال جاری، گفت: متأسفانه شاهدیم به دلیل کسری قابل توجه معلم، بسیاری از مدارس کشور با فقدان معلم مواجه شده‌اند. به عنوان مثال در تهران بیش از چهار هزار معلم کمبود وجود دارد که این مسأله عملاً موجب تعطیلی مدارس یا افت شدید کیفیت آموزشی شده است، در حالی که پیش از این مشخص بود در سال جاری به دلیل نهایی شدن اجرای رتبه‌بندی و افزایش حقوق‌ها، ‌بسیاری از معلمان در شرف بازنشستگی درخواست بازنشستگی خواهند داد.

در مورد اینکه استیضاح حق نمایندگان مجلس است، شکی نیست و یکی از مهم ترین ابزارهای نظارتی آنان است؛ اما یک سوال مهم این که آیا در هنگام رای اعتماد به وی در چهار ماه پیش در مورد همه این صلاحیت ها و قابلیت ها تحقیق شده بود یا نه؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: مطابق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، تمام افرادی که از طریق آزمون‌های استخدامی وارد شغل معلمی می‌شوند، باید یک سال دوره آموزشی ببینند. این دوره‌ها در سال‌های گذشته عمدتاً به دلیل تأخیر در اختصاص ردیف‌های استخدامی و به‌ تبع برگزاری آزمون و اعلام نتایج به دوره‌هایی کوتاه‌تر کاهش پیدا می‌کرد. اما در سال جاری نتایج آزمون آموزگاری در ۳۱ شهریورماه اعلام شد و نتایج آزمون دبیری نیز که همچنان اعلام نشده است. لذا اعلام دیرهنگام یعنی معلمانی که بایستی در اول مهرماه تدریس می‌کردند و جایگزین معلمان بازنشسته می‌شدند، آموزش که هیچ، حتی نمی‌دانستند چه کتابی را باید تدریس کنند! و پیگیری‌ها از سازمان سنجش نشان می‌دهد که سهم بزرگی از تقصیر در این تأخیر از سوی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

وی با اشاره به وجود عقب ماندگی‌ها در اجرای سند تحول بنیادین، گفت: در حالی که در سال‌های پایانی سند تحول بنیادین هستیم، همچنان بسیاری از بندهای این سند و زیرنظام‌های آن اجرا نشده و در دوره وزارت فعلی نیز جز کارهای روزمره و مرسوم برنامه جامعی برای اجرای سند دیده نمی‌شود و بیشتر به کارهای نمایشی، همایشی و گفتمان‌سازی پرداخته می‌شود. در شرایطی که سند از مرحله گفتمان‌سازی گذشته و نیازمند اقدامات و تحولات اجرایی در سطح ستاد است. بخشی از برنامه‌ها نیز به صورت پروژه‌هایی است که در ادوار مختلف مرسوم بوده و این پروژه‌ها بیشتر موجب اجرای جزیر‌ه‌ای سند و پراکندگی در بودجه‌های تخصیصی است.

خضریان با انتقاد از اظهارنظرهای غیرحساب شده و فقدان مدیریتی صحیح مسائل آموزش و پرورش در رسانه، اظهار کرد: در طول مدت وزارت فعلی آموزش و پرورش بارها شاهد اظهارنظرهای غیرحساب شده از سوی جناب وزیر بودیم که متأسفانه با واکنش‌های بسیاری در محیط اجتماعی همراه بود. حاشیه‌سازی با اعلام تغییر ۲۰هزار مدیر مدرسه، اظهارنظر عجیب در خصوص وضعیت مدارس غیردولتی، واکنش عجیب به منوی غذایی منتشر شده از یکی از مدارس غیردولتی و شانه خالی کردن از مسئولیت وزارت در خصوص نظارت بر مدارس غیردولتی، از جمله این موارد بوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تراکم بالای کلاس‌های درسی و شرایط نامناسب مدارس در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ گفت: سال تحصیلی در حالی آغاز شده که مشاهدات میدانی و اخبار واصله نشان می‌دهد، بسیاری از مدارس به‌خصوص در مناطق محروم دو شیفت و با تراکم بالای ۴۰ نفر و حتی در مواردی بالای ۵۰ نفر دایر هستند. این تراکم و شیفت‌بندی عملاً به معنای نابودی کیفیت آموزشی است که برنامه منسجمی نیز برای رفع آن دیده نمی‌شود.

وی همچنین در انتقاد به تعمیق ناعدالتی‌های آموزشی و عدم رسیدگی به مصادیق فقر آموزشی، افزود: در سال تحصیلی جدید، ۹۱۱ هزار و ۲۷۲  بازمانده از تحصیل داشته‌ایم که نسبت به سال تحصیلی ۱۳۹۴- ۱۳۹۵ که تعداد کل ۷۷۷ هزار و ۸۶۲ نفر بوده، ۲۶ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد دانش آموزان ترک تحصیلی در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۴ برابر با ۳۴۷ هزار و ۲۰۳ نفر بوده که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ هرچند ۱۹.۶‌درصد کاهش داشته است، همچنان ۲۷۹ هزار و ۱۹ نفر تارک از تحصیل داریم. مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵ نیز همچنان ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد مطلق بالای ۶ سال داریم. این شرایط در حالی است که برنامه مشخصی در وزارت آموزش و پرورش برای حل این مسائل و تقویت مدارس دولتی جز همان برنامه‌های روزمره و برنامه‌ریزی‌های تکرار که در هر دوره‌ای مرسوم است، دیده نمی‌شود.

وی با انتقاد از وجود مطالب زائد و حافظه‌محوری در کتب درسی و روش‌های تدریس و ارزیابی افزود: با وجود اینکه بارها کارشناسان حوزه آموزش و پرورش از حافظه‌محوری در کتب درسی و روش‌های تدریس و ارزیابی انتقاد کرده‌اند و بسیاری از مطالب کتاب درسی را زائد شمرده‌اند، همچنان تغییر محسوسی در کتب درسی دیده نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر با فرهنگیان از محتوای زائد در کتب درسی انتقاد کردند که با وجود وعده مسئولان اما همچنان اتفاقی نیفتاده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که متأسفانه ریشه این عدم اصلاح به آنجا بازمی‌گردد که بسیاری از مسئولان تدوین کتب درسی اساساً اعتقادی به ایرادات وارده نمی‌دانند و جناب آقای صحرایی نیز تحولی در این خصوص را دنبال نمی‌کند.

خضریان یکی از نقاط قابل تأسف در مدارس را وضعیت فرهنگی اسفناک دانست و افزود: متأسفانه آمار آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیاد، خودکشی، بزهکاری و همچنین کنش‌های دانش‌آموزان در ایام اغتشاشات ۱۴۰۱ و مراسم بازگشایی مدارس در ابتدای سال تحصیلی جدید که مواردی را به آقای صحرایی نیز مستقیم گوشزد کردم، نشان داد که فضای فرهنگی و پرورشی مدارس دچار چالش‌های اساسی است که برنامه‌ریزی عالمانه و دقیقی نیز برای آن وجود ندارد. کمبود مربی و معاون پرورشی و همچنین مشاور در مدارس نیز موجب تشدید این شرایط شده است که برنامه جامع، تخصصی و دقیقی نیز جز مسائل روزمره و برنامه‌های سالیانه مرسوم در مدارس دیده نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم تمکین به قانون مجلس برای اصلاح اساسنامه این صندوق، گفت: انتشار یک فیش حقوقی از صندوق ذخیره فرهنگیان در ماه گذشته که نشان از اضافه‌کار عجیب یکی از معاونین صندوق داشت، نشان از عدم نظارت بر این صندوق می‌باشد. بنده با علم به همین مشکلات در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیشنهادی را مبنی بر اینکه صندوق را مکلف به اصلاح اساسنامه کرده بود، ارایه دادم که با توجه به تصویب مجلس شورای اسلامی، متأسفانه با ترک فعل مسئولان این صندوق تاکنون همراه بوده است.

خضریان افزود: فقدان شفافیت صندوق ذخیره فرهنگیان و گستردگی هلدینگ‌های آن و عدم پرداخت سهمی از سود به فرهنگیان از جمله موارد دیگری است که موجب نارضایتی فرهنگیان از این صندوق و کاهش عضویت در آن شده است که متأسفانه جناب وزیر نیز در خصوص این تخلفات منفعل است.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیات رئیسه واصل نشده است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت: هنوز طرحی تحت عنوان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیات رئیسه مجلس واصل نشده است. نمایندگان مجلس در اوضاع کنونی در حال بررسی لایحه برنامه هفتم هستند و اولویت اصلی مجلس رسیدگی به لایحه برنامه است.

صحرایی: تعامل وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس در حد اعلاست

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایرنا درباره علت تلاش برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح خود اظهار کرد: من در جریان نیستم و در جلسه هیأت دولت بودم و خبر ندارم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا با نمایندگان مجلس تعامل دارید، با تأیید این تعامل گفت: همکاری وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس در حد اعلای آن است. وزیر آموزش و پرورش افزود: سؤال کردن حق طبیعی نمایندگان است و اگر پرسشی دارند، می‌پرسند و ما هم پاسخ می‌دهیم.

توصیه های رهبری به نمایندگان در مورد استیضاح چه بود؟

رهبر انقلاب در سوم خرداد امسال در دیداری که نمایندگان مجلس یاردهم با ایشان داشتند در مورد نحوه استیضاح و علت های آن به نمایندگان گفتند: در گذشته یکی از رؤسای مجلس شکایت می‌کرد که دولت، چون ترکیب مجلس را مورد نظر خود نمی‌داند، به مجلس لایحه نمی‌دهد که البته در اینگونه موارد، راه علاج، تهیه و تصویب طرح‌ها به دست خود مجلس است؛ یا اینکه به دولت قانونی ابلاغ می‌شود، اما آیین‌نامه‌های آن تنظیم و آن قانون اجرا نمی‌شود. در نگاه تخریبی، مجلس هم در به کارگیری ابزار‌های نظارتی مانند سؤال، تذکر و استیضاح افراط می‌کند و مثلاً وزیری که هنوز سه ماه از رأی اعتماد به آن نگذشته است، استیضاح می‌شود که این‌ها ناشی از همان نگاه رقیب‌پنداری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
هیچ فرقی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
اقا از چین و ژاپن وزیر وارد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
دولت همه افغانی یا افغانی دوستن
اگر این مجلس واقعا مردمی بود باید خیلی زودتر وزیر اقتصاد را استیضاح می کرد که نتیجه وزارتش کاهش شدید قدرت خرید مردم افزایش فقر و فلاکت بود و خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
به جای وزیر باید رئیسی محاکمه شود
با وزارت ایشان مدارس غیر انتفاعی امسال خوب برای والدین شمشیر از رو بستن . از لباس های فرم اجباری که بابتش چند میلیون پول گرفتن آخرش هم لباس آماده فله 200 هزار تومنی تحویل دادن تا شهریه های نجومی که چندین برابر نرخ مصوب هست و در جواب اعتراض والدین هم حیلی راحت میگن همینه که هست . آموزش پرورش هم هیچ شکایتی رو رسیدگی نمیکنه . واقعا دست ایشان درد نکنه با این عملکرد درخشان
متاسفانه مشکلاتی ایشان و دوستان ایشان برای بچه ها بوجود آوردند بسیار زیاد است واقعا شما چطور به ایشون یک وزراتخانه را سپردید هر چند تمام افرادی که در این دولت کار می کنند از نظر علمی بسیار ضعیف هستند
وزیری که بعد از یکماه از شروع سال تحصیلی در قبال کمبود معلم میاد با تلویزیون مصاحبه میکنه میگه مشکل از وقتی شروع شد که ظرفیت فلان جا را کم کردند و هیچ برنامه ای برای تامین معلم نداره بایستی بره کارمند باشه نه وزیر یا حتی رئیس و مدیر.
این بابا ظرف همین 4 ماه، 20 هزار مدیر مدرسه را تغییر داده است!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
کار خوبی کرده
اگر وزارت آموزش و پرورش هم مثل وزارت نفت و نیرو و... درآمد انچنانی داشت استیضاح نمیکردند.اما چون چیزی ندارد و باج نمیدهد. استضاح است استیضاح.....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
کاملا درسته حرف حساب جواب نداره
از همان ابتدای رای اعتماد، نحوه اخذ مدرک تحصیلی و پیشینه این بابا زیر سوالات جدی قرار داشت.
پاسخ ها
ساکت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
اگه این وزارتخونه پول داشت اصلا این بابا نمیتونست وزیر بشه
همه دولت باید کنار گذاشته شود
با سلام،
بیش از ۵۰ درصد مدارس ابتدایی دخترانه فاز ۱۱ شهر پردیس در حومه شرقی تهران معلم ندارند و کلاس ها بدون معلم مانده. کسی هم پاسخگو نیست.
آخه دانشگاه فرهنگیان ، از آن دانشگاههای من در آوردی است خروجی آن نخبه که نیست افرادی مانند صحرایی است
وقتی وزیر را عوض می کنید یعنی ویترین را تغییر داده اید در حالیکه مشکل بزرگ آموزش و پروش بدنۀ میانی مدیریتی آن است که اولا همه کاره است در ثانی بسیار ناسازگار با پیشرفتهای امروز و نسل امروز است . این همه استیضاح در این وزارتخانه و سایر وزارتخانه ها ، هنوز متوجه اتان نکرده که مشکل جای دیگر است ؟
دولت ضعيف ، همينه
هر روز بايد وزرا براي ناكارآمديشان استيضاح شوند .
ایشان حکم وزارتش اعمال شده و افزایش حقوق آن مادام العمر برایش اعمال خواهد شد.

سایر مزایای وزیر از مسکن و خودرو را هم به مانند سایر وزرا در ابتدای دوره گرفته

حالا وقتش است او را عزل کنیم و همین امکانات را مجددا به فرد دیگری بدهیم.

هشتک اصلاح رویه ها
خخخخخخخ خنده دار نیست خدایی ۴ ماه بعد از رای اعتماد استیضاح
تازه داره پول وزارت بهش حال می ده بیخیالش بشه
ما که نفهمیدیم کجای این آقا یک شباهتی به مثلا" معلم یه مدرسه داره چه برسه به وزیر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
شما لازم نیست بفهمی
کاش قبل از رای اعتماد ازش میخواستید یک عدد بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ رو بگه
نمیشه من رو هم یکی دو ماه وزیر بکنید .
دولت محرومان
دیروز در مورد اینکه دولت آقای رئیسی یک وزیر کارآمد و قوی ندارد صحبت میکردیم و به یاد دندان‌های آقای وزیر بهداشت افتادم. واقعا کسیکه بهداشت عمومی خود را بلد نیست رعایت کند، چگونه می‌خواهد به بهداشت یک کشور رسیدگی کند؟
مسلما 4 ماه وقت اصلاح همه چیز نیست.
وزارت آموزش و پرورش حداقل باید برای 4 سال آینده اش برنامه منسجم داشته باشد.
بروید سراغ اینکه چرا این برنامه وجود ندارد چرا برای جای خالی معلم بازنشسته برنامه ندارد؟ چرا کسی رغبت به معلم شدن ندارد؟ چرا اینقدر دیر نتایج آزمون اعلام شد؟ راستی هنوز نتایج آزمون دبیری اعلام نشده ، دیدید ما چقدر برنامه ریزی داریم :-) و ....
این وزیر هیچ عملکرد مثبتی نداشته فقط شعار می دهد همین چهار ماه هم زیادش بود بهتره هر چه زودتر از راس هرم آموزش وپرورش خارج شود خواسته عموم معلمان استیضاح وزیر است فقط می گوید درحال پیگیری هستم نتیجه ای از پیگیریهای این وزیر ندیده ایم استیضاح
حالا شما از کجا حدس زدید که اسراییل میخاد به ایران حمله بکنه؟
بنده از مناطق دیگر اطلاعی ندارم ولی در منطقه 22 برخی از مدارس با کمبود شدید معلم مواجه اند مخصوصا در مدارس ابتدایی. همچنین با گذشت نزدیک به 20 روز از بازگشایی مدارس هنوز کتابهای درسی را کامل توزیع نکرده اند. در سالهای گذشته چنین معضلاتی وجود نداشت.
یعنی یه تعدادی از نماینده کلا در آفساید تشریف دارن!
نزدیک انتخابات مجلس شورای اسلامی است
انشا الله كه تغيير كند و يك روشنفكر را جايگزين كنند
اشکال از وزیر اموزش و پرورش نیست اشکال از کسانی است که ایشان را برای وزارت معرفی کردند و بدتر و مفتضحانه تر از ان عملکرد نمایندگان است که ایشان را برای وزارت رای دادند.
4 ماه یا چهار ساعت . جلوی ضرر را هر چه زودتر باید گرفت.نظام اموزشی را ببینید
اگر به دلیل بی لیاقتی و بی کفایتی ایشان است که هیچ ،اما اگر باز هم برای بازی با افکار عمومی و معلمان است ،خیلی بازی کثیفی است.
این وزیر میره و یکی دیگه میاد چیزی هم عوض نخواهد شد.
مشکل این برادر اینه که هوش سیاسی پایینی داره و زیاد حرف میزنه وگرنه عملکردشون از وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و... که ضعیف تر نبوده اونم با چهار ماه.
این آقا از حراست دم در دانشگاه فرهنگیان شد وزیر خخخخ
احکام رتبه‌بندی بسیار ی از معلمان که به رتبه خود معترض بودند صادر نشده و این نشان دهنده ضعف مدیریت ایشان است
با سلام
واقعا كه بحث شهريه هاي بالاي مدارس غير انتفاعي رو حل نكردند و اجرا نشدن برنامه هاي جذاب با شادي در مدارس خدا كنه بركنار بشه
هرکس وزیر بشود به سبب خط مشی تعریف شده کاری از پیش نمی برد و فقط سرعت حرکت های اشتباه را تند و کند می کند.
البته سه ماه هم سرپرست بودند که جمعا هفت ماه در وزارت خانه است .اگر تغییر مثبتی انجام نشود نمایندگان باید کاری انجام دهند.ازجملع رتبه بندی که چند ماهی است اعتراضات بررسی نشده .واقعا بررسی ها کار سختی بود یا فرصت نداشت.
بچه ها معلم ریاضی و فیزیک ندارند چطور باید کنکور بدن
با احترام به انسان و شخصیت آحاد بشر، چهره ایشان خیلی برازنده وزیر آموزش و پرورش نیست بی طرفی و ادب، فرهیختگی و آرامش و فروتنی و بهداشت فردی در این صورت دیده نمی شود. بنابر این ویژگی ها توقعات نمایندگان مجلس از وی مثابه به حرف درآمدن سنگ و جماد است.
اصلا بدون وزیر باشه بهتر اداره میشه باور ندارید امتخان کنید زمانی که ی شخصی که در رزومه کاریش مدیر ی مدرسه 10نفره نیستش میکنن وزیر نتیجه اش میشه این هزینه پشت هزینه برای ملت بذبخت
چرا وزیر کشور با این عملکردی که در زمینه ورود بی حساب و کتاب افغانها به ایران داشته استیضاح نمیشه؟!
به خدا که مشکلات آ.پ.برای کمبود معلم بسیار راحت حل می‌شود کمی تدبیر نیاز است ،افرادی مثل من ۸سال سابقه آموزشی با قراردادن عمرو جوانی در این راه وبا شرکت در آزمون ماده ۲۸ وبا قبولی بالای حدنصاب برای کمبود ظرفیت اعلامی پشت در بسته مانده ایم.خنده دار نیست؟؟؟!!این همه کمبود نیرو اما طرفیت پایین ؟؟؟!!چرا واقعا چرا بااین همه سابقه وقبولی در آزمون باید منتظر بمانم ،واز طرفی پسر خودم بعد از ۱۸ روز هنوز معلم نداشته باشر؟؟؟این اوج بی تدبیری است
بی انصاف نباشیم وزیر آموزش و پرورش کنونی از تمام وزرا پرکارتر و گرتلاشگر هست لایق این پست رو داره چون تازه اومده و برنامه هاش همشون قابل اجرای فقط زمان میخواد واقعا تلاشگر هست...
چرا وزیر کشور استیضاح نمیشه که داره به مردم ایران خیانت میکنه و اجنبی راه میده تو کشور؟
با احترام به همه فراش های مدرسه زحمت کش وعزیز وپوزش از انها......این اقا لیاقتش حتی فراشی مدرسه نیست چه برسد به وزیری.....
ساختار وزارت آموزش و پرورش پاسخگوی امروز جامعه نیست،هر چند نقش وزیر مهم است اما سخت افزار و نرم افزار این وزارتخانه باید تغییر کند.
بنظرمن اینا (مجلس ودولت )خودشون این بازی ها رو راه میندازن که دوباره وزیر رو عوض کنند وسرپرست بذارن چون مشکلات معیشتی معلمان ازجمله رتبه بندی وپاداش و مشکلات زیادی که هزینه اش رو ندارند بدن میخوان بااین کارها وقت تلف کنند
کلا این وزیر با همه معاونناش باید بره از این وزارت خصوصا این محمو زاده که مسول مدارس غیر دولتی هست این گند زده به همه چیز اموزش
باز هم مردم بدون هیچ علمی اومدن نظر دادن.چرا گناه دیگران رو گردن این وزیر بدبخت میندازید.مگه پول مملکت دست این هست بیاد رتبه بندی درست کنه.یا کمبود معلم تقصیر این هست اون سازمان امور استخدامی باید جوابگو باشد این نمایندگان آن پرور باید اخراج بشن.فعلا این که تو چهار ماه که نمیتونه گند بقیه رو پاک کنه
تو این کشور با تمام دنیا هرچه بیسواد در راس امور خدا بداد این ملت برسه جنگ جنگ تا پیروزی
آقا این بلد نیست وزیر بنویسد سریع حذفش کنید
آخر شهریور بدلیل کمبود معلم ، وزیر بخشنامه ای صادر می‌کنه که بازنشستگی بعداز مهر معلمان ممنوع است. که این خلاف قانونه .
مشکل فقط تامین بودجه است پول پول پول.اگر داشتیم همه حل میشد لباس یک معلم ۴۵ سال پیش را با معلم الان مقایسه کنید وبس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار