بازدید 2441

احمدی‌نژاد مخفیانه با بقایی و مشایی دیدار می‌کند

عباس امیری فر، از دولتمردان دولت های نهم و دهم و از مخالفان امروز احمدی نژاد، می گوید: احمدی نژاد مانند دوره های قبل برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد و در واقع به دنبال این مسئله است که به نوعی حضور پیدا کند که البته این بار هم مثل گذشته ردصلاحیت خواهد شد و نظام، ایشان را تایید نمی کند.‌
کد خبر: ۱۱۹۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 07 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، «احمدی نژاد برنامه ریزی برای انتخابات مجلس را کلید زده است؟» این سوالی است که این روزها در برخی محافل سیاسی مطرح می شود و سکوت نصفه و نیمه او طی چندماه اخیر را مرتب با یک برنامه ریزی انتخاباتی می دانند. با این حال امیری فر، چهره روحانی که در گذشته در دولت های نهم و دهم حضور داشته این احتمال را جدی نمی داند و معتقد است برنامه ریزی احمدی نژاد معطوف به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ است نه انتخابات مجلس ۱۴۰۲.

امیری فر که با خبرآنلاین گفتگو کرده، تاکید دارد دست احمدی نژاد برای فرستادن نماینده به مجلس بسته است و به جز چند چهره معدود کسی دراطرافش باقی نماینده است. او در این گفتگو از دیدارهای مخفیانه احمدی نژاد با بقایی و مشایی هم روایت کرد و ادعاها درباره تلاش برای ترور رئیس جمهور پیشین را خبرسازی می داند تا واقعیت.

او در این گفتگو که پیش از ماجرای سفر احمدی نژاد به گواتمالا و حاشیه های حضورش در فرودگاه رخ داد، تاکید می کند؛«احمدی نژاد تمام شده و یک مُرده سیاسی است.»

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با عباس امیری فر، فعال سیاسی و از دولتمردان دولت نهم و دهم را می خوانید؛

*آقای امیری فر! برخی زمزمه ها حکایت از برنامه ریزی طیف نزدیک به احمدی نژاد برای انتخابات مجلس دارد، ارزیابی شما از برنامه های انتخاباتی احمدی نژاد و یارانش چیست؟

بنده این موضوع که احمدی نژاد وارد انتخابات مجلس شود را بعید می دانم به این دلیل که اگر چهره های شاخص نزدیک به احمدی نژاد که تعداد کمی هم هستند برای انتخابات مجلس ورود پیدا کنند ردصلاحیت خواهند شد.

مگر اینکه عده ای به صورت ناشناس و بدون سابقه به صورت چراغ خاموش وارد گود انتخابات مجلس شوند که آنها هم رأی نخواهند آورد. بنابراین بعید می دانم اینها برای انتخابات مجلس ورود پیدا کنند.

در واقع آقای علیرضا بیگی نماینده تبریز چهره شاخص نزدیک به آقای احمدی نژاد است که تقریبا وی جایگزین آقایان بقایی و مشایی شده که در عین حال لیدر آقای احمدی نژاد نیز شده است. البته با وجود تخلفاتی که داشته و دادگاهی نیز شده قطعا وی رد صلاحیت خواهد شد.

احمدی نژد برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی می کند

به نظر می رسد آقای احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد آمد البته سکوت وی هم مبین همین موضوع است. البته چندان هم سکوت نکرده چرا که سایت خبری وی فعالیت دارد و با تمام توان در حال تخریب دولت فعلی است.

آقای احمدی نژاد مانند دوره های قبل برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد و در واقع به دنبال این مسئله است که به نوعی حضور پیدا کند که البته این بار هم مثل گذشته ردصلاحیت خواهد شد و نظام، ایشان را تایید نمی کند.‌

البته غالبا افرادی هم که در دولت نهم و دهم حضور داشتند از آقای احمدی نژاد اعلام برائت کردند که در حال حاضر در دولت مسئولیت دارند اما ارتباطی ندارند و ارتباطاتشان را با وی قطع کرده اند. به هر حال اینها نیروهای دولت نهم و دهم بودند که عملکرد موفقی نیز داشتند در حال حاضر در حال همکاری با دولت رئیسی هستند.

چهره های نزدیک به احمدی نژاد ردصلاحیت می شوند

*برای انتخابات مجلس یازدهم، گفته می شد آقای احمدی نژاد تلاش کرد از شهرهای دارای یک یا دو نماینده، نیروهای نزدیک به خود را به مجلس بفرستد، به نظر شما امکان دارد در این دوره هم مجددا همین برنامه را پیاده سازی کند؟

بعید می دانم چنین اتفاقی رخ دهد. چهره های شاخص نزدیک به آقای احمدی نژاد به تعداد انگشتان دست است چراکه ردصلاحیت هم خواهند شد. یک سری افرادی هم که ناشناس باشند رأی ندارند اگر هم به صورت علنی برای مجلس ورود پیدا کنند و آقای احمدی نژاد از آنها دفاع کند قطعا در مورد آن چهره ها حساسیت وجود دارد و ردصلاحیت خواهند شد.
احمدی نژاد تمام شده است

البته ممکن است تعدادی در حد یکی دو نفر وارد مجلس شود که نقش و تاثیر چندانی هم نخواهند داشت. به نظر می رسد این جریان بتواند در انتخابات پیش رو بُرد چندان خاصی داشته باشد. بنابراین باید احمدی نژاد را تمام شده قلمداد کرد چون در عرصه ها وارد نخواهد شد اگر هم ورود کند مردم به وی اقبالی نشان نمی دهند گرچه جریان احمدی نژاد تلاش برای جذب مردم دارد اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

در مجموع نباید درباره احمدی نژاد صحبت کرد چرا که چهره ها و شخصیت های جوان و پرانرژی و همچنین گروه های دیگری داریم که اینها وارد عرصه انتخاباتی خواهند شد. بنابراین احمدی نژاد و جریان منسوب به وی بعید است بروز و ظهور خاصی داشته باشند.‌

احمدی نژاد پا به سن گذاشته است اما برای انتخابات ۱۴۰۴ تلاش خواهد کرد

*از نگاه شما بعید به نظر می رسد اما برخی معتقدند در قالب همین تاکتیک سکوت، برنامه های انتخاباتی احمدی نژاد در حال انجام نیست؟

البته آقای احمدی نژاد به طور کامل سکوت نکرده چرا که سایت وی فعال است. در ارتباط با انتخابات مجلس بعید به نظر می رسد برنامه و نقشه ای داشته باشد به هر حال پا به سن گذاشته است برای مجلس بعید است برنامه خاصی داشته باشد اما تمام تلاش های وی برای انتخابات ۱۴۰۴ است.

احمدی نژاد مخفیانه با بقایی و مشایی دیدار می کند

*اخیرا شنیده شده که با آقایان مشایی و بقایی دیدار داشته است، شما اطلاعی دارید؟ واقعیت دارد؟

به هر حال یک سری حساسیت ها در ارتباط با این آقایان به ویژه در رابطه با محکومیت و حبس آنان وجود دارد بنابراین به طور علنی و آشکار به دنبال این دو نفر نیستند منتهی آقای احمدی نژاد به طور مخفیانه با این دو نفر به صورت هفتگی دیدار و ملاقات دارد که این موضوع را می توان از محافظ آقای احمدی نژاد پرسید و جویا شد.

در ارتباط با چهره های جدید مثل آقای بیگی و غیره نیز می توان گفت که تعدادشان به اندازه انگشتان دست است و این ها هم جایگاهی ندارند و در عین حال دولت هم از آنها استفاده نمی کند. مثل آقایان شیخ الاسلام، حسن موسوی، جوانفکر، الهام و ... نمی توانند وارد عرصه انتخابات شوند.

می گویند دولت رئیسی موفق نمی شود و مردم مجبورند به احمدی نژاد رجوع کنند

بنابراین به نظر می‌رسد همه برنامه اینها برای انتخابات ۱۴۰۴ است و تحلیل این عده این است که دولت رئیسی موفق نمی شود و مردم مجبور هستند به آقای احمدی نژاد رجوع کنند در واقع به تعبیری مثل تحلیل های آبکیِ گذشته ، تحلیل های درستی نبوده است.

بنده قبلا هم گفتم که آقای احمدی نژاد اگر وارد انتخابات ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ شود ردصلاحیت می شود و این اتفاق هم رخ داد و پیش بینی بنده درست بود. بنابراین پیش بینی بنده این است چون آقای احمدی نژاد تمایل دارد اپوزیسیون باشد و برخلاف موج حرکت کند تصور می کنند دولت رئیسی موفق نمی شود و فرصت برای حضور وی در انتخابات مهیا می شود و در نهایت نظام هم مجبور می شود وی را تاییدصلاحیت کند.

*نگاه جامعه و مردم را به آقای احمدی نژاد چطور می بینید؟ آیا استقبال عده ای از وی باعث ایجاد این تصور در آقای احمدی نژاد نشده است؟

خیر. بعید به نظر می رسد. اگر بنده هم یک سایت و امکانات مالی خوبی در اختیار داشته باشم مثل وی فعال خواهم بود بنابراین وی با این امکانات و این سایت می تواند بخشی از مردم را با خود همراه کند البته اینها بیشتر سروصدایی بیش نیست و اقبال چندانی هم نخواهد داشت.
احمدی نژاد یک مُرده سیاسی است

در واقع برای فردی که مُرده سیاسی قلمداد می شود بعید است نظام چنین فردی را تایید کند. در قانون اساسی آمده است که ولایت فقیه جزو ارکان نظام است اما آقای احمدی نژاد ولی فقیه را قبول ندارد. در واقع قبل از سال ۹۵ و قبل از اینکه بنده از ایشان جدا شوم با ولایت فقیه موافقتی نداشت.‌ از یک سو براساس رفتارهایی هم که آقای احمدی نژاد در اواخر دولتش انجام داد و جلوی رهبری ایستاد نظام به هیچ وجه به وی اجازه میدان دادن نخواهد داد.

از سوی دیگر هم باید گفت که رأی ندارد به هر حال مردم به دنبال چهره های جدید هستند. پیش بینی بنده این است که در انتخابات پیش روی مجلس، با توجه به ثبت نام چهره های جوان، یک سری چهره های جدیدی به مجلس وارد خواهند شد و مردم ما به کسانی که شرایط لازم را دارند، تایید شوند و با نظام و رهبری و مردم هماهنگ باشند و در عین حال به جناح چپ و راست وابسته نباشند رأی خواهند داد.

اگر دولت آقای رئیسی در کنترل تورم، کاهش قیمت دلار و بهبود وضعیت اقتصادی موفق عمل کند و مذاکرات هم به طور مطلوب صورت گیرد در انتخابات ریاست جمهوری رأی خواهد آورد. با توجه به ارتباطاتی که با مردم شهرستان های مختلف داریم بعید است مردم از آقای احمدی نژاد استقبال کنند.‌

موضوع ترور احمدی نژاد اصلا واقعیت ندارد / او ۱۰ تا ۱۲ محافظ دارد

*واکنش احمدی نژاد به تحریم شدنش از سوی دفتر جو بایدن رییس جمهور آمریکا و ادعای ترور آقای احمدی نژاد از سوی دفترش را چطور تحلیل می کنید و تا چه حد به واقعیت نزدیک بوده است؟

این موضوع ترور اصلا واقعیت ندارد نخست اینکه نظام ما هزینه زیادی بابت آقای احمدی نژاد می پردازد حداقل ۱۰-۱۲ نفر محافظ شخصی دارد به جز مسئولیت ناچیزی که در مجمع تشخیص دارد آن هم به این دلیل که وی به طور کامل جزو اپوزیسیون نشود و نظام هم به دنبال این موضوع نیست با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی، نمی خواهند وی را از نظام خارج کنند.

همه اقدامات آقای احمدی نژاد در راستای مطرح کردن خود است در واقع روحیه وی این گونه است به عبارتی وقتی اگر ببیند نمی تواند نقشی ایفا کند دست به یک سری رفتارها می زند بنابراین به نظر می رسد آقای احمدی نژاد به خارجی ها وابسته است بدین گونه که بایدن هم وقتی حتی احمدی نژاد مطرح نیست به یکباره وی را تحریم می کند در حالی که وی هیچ نقشی ندارد.

احمدی نژاد می خواهد دل بایدن را بدست آورد

بنابراین خارجی ها چندان بدشان نمی آید که احمدی نژاد را اپوزیسیون کنند. احمدی نژاد هم بلافاصله به دفتر بایدن نامه نگاری می کند مثل نامه ای که به ترامپ نوشت.

جالب است که در نامه اش به بایدن، رییس جمهور آمریکا را رییس جمهور محترم خطاب می کند و به نوعی به دنبال این است که به تعبیری دل آقای بایدن را به دست آورد و به سمت خود جذب کند.‌ در واقع از نگاه بنده این گونه اقدامات احمدی نژاد هماهنگ شده است.

این ادعای ترور هم در راستای مطرح شدن احمدی نژاد عنوان شده است مگر اینکه بخواهند ادعای ترور را مطرح کنند و فضای جامعه را ملتهب کنند. بنابراین به‌نظر می رسد که خبر ترور از سوی یاران احمدی نژاد مطرح شده تا به تعبیری احمدی نژاد را روی بورس بیاورند و در جامعه مطرح کنند.‌

*یعنی احمدی نژاد با هر ترفندی به دنبال مطرح کردن خود است؟

این اقدامات و رفتارها بیانگر این است که وی اقبالی ندارد و یاران وی با انتشار برخی مطالب به دنبال مطرح کردن احمدی نژاد هستند. مشخص است که این گونه خبرها از سوی یاران احمدی نژاد است و شک و تردیدی در این باره وجود ندارد.

آنها با متهم کردن نظام و انتشار شایعات در انتخابات به دنبال جذب قشر خاکستری در انتخابات آینده هستند چون می دانند در انتخابات ردصلاحیت خواهند شد به دنبال ایجاد التهاب در جامعه و دور کردن مردم از هدف اصلی هستند.‌

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی