بازدید 2909
۶

بند ناف دولت در استقراض از بانک مرکزی قطع شد

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:یکی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم پایان استقراض دولت از بانک مرکزی بود که این بند ناف بواسطه برقراری انضباط مالی در حساب های دولتی قطع شد.
کد خبر: ۱۱۹۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 04 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید احسان خاندوزی عصر سه شنبه در دیدار آیت الله سعیدی امام جمعه قم اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم پایان استقراض دولت از بانک مرکزی بود که این بند ناف بواسطه برقراری انضباط مالی در حساب‌های بخش‌های مختلف دولتی قطع شد.

وزیر اقتصاد امور دارایی داشت: بسیاری از دارایی‌های دولت سال‌ها بدون استفاده بوده که این دارایی‌ها شناسایی شده و درآمدهای ناشی از اجزای آن نیز برای پروژه‌های نیمه تمام در مناطق مختلف کشور استفاده خواهد شد که اجرای این طرح تاکنون با موفقیت همراه بوده است.

وی با بیان اینکه بر موضوع فرارهای مالیاتی در این دوره متمرکز شدیم ابراز داشت: گروه‌های بسیاری بودند که مالیات پرداخت نمی‌کردند که این گروه‌ها شناسایی شد و از سال ۱۴۰۰ آمار مودیان مالیاتی دو برابر شد و این اقدام در راستای برقراری عدالت اجتماعی و رفع تبعیض مؤثر بوده است.

خاندوزی عنوان داشت: راه اندازی درگاه صدور مجوزهای کسب و کار در راستای انجام فعالیت اقتصادی افراد مؤثر بوده که تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن تولیدکنندگان بتوانند مقدمات انجام اقدامات خود را پیش ببرند و با این اقدام مقاومت دستگاه‌ها برای صدور مجوز شکسته شد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: تلاش کردیم تا بیمه تکافل در کشور گسترده و فراگیر شود و تیمی برای این امر مأموریت یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانکی دولتی است که در زمینه ارائه تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می‌کند و در این دوره تسهیلات قرض الحسنه پرداختی از سوی این بانک از ۶۰ هزار میلیارد تومان به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

خاندوزی با بیان اینکه مشکلی که برای مردم از بابت اقاله املاک تملیکی بانک‌ها پدید می‌آمد نیز برطرف شده است بیان داشت: در گذشته بانک‌ها ملک افرادی که قسط‌های خود را پرداخت نمی‌کردند را تملک می‌کردند که مصوب شد در صورتی که فرد بدهی خود را تسویه کند ملک از سوی بانک به صاحب آن باز گرداننده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
هنوزاین بند ناف قطع کامل نشده دولت با دستورپرداخت وام تکلیفی به بانکها همان روش را ادامه میدهد
تو گفتی و ما باور کردیم. دادش اسکناس بدون پشتوانه چاپ می کنید چرا فکر می کنید مردم نمی فهمند!!!!!
اگه قانون بشه که دولت به هیچ وجه حق استقراض از هیچ روش مستقیم و غیر مستقیمی از بانک مرکزی را نداره انوقت بندنافش قطع شده وگرنه صرفنظر از اینکه بعضا از دهان مسئولین حتی رییسی در میرفت که استقراض مستقیم شده !!!روش دولت رییسی استقراض از دیگر بانکها بود و ان بانکها بهر حال از بانک مرکزی استقراض می کردند ؟!!! ضمن اینکه وقتی دولت بزرگترین سوبسیدها یعنی غذا و دارو را پرداخت نمی کنه و در عرض یک شب قیمت انها را چهار تا هفت برابر می کنه تورم هم کم نمیشه هیچ اضافه هم میشه !!!!انوقت استقراض کردن چه معنی میده
وصل شد به جیب مردم
فعلا که دست تون تا شانه در جیب مردمه .
این دولت نقدینگی رابا 3.800.000 میلیارد تومان تحویل گرفت، الان نقدینگی 6.000.000 میلیارد تومانه
بند ناف را قطع کردید، خود ناف را بدون بند چسباندید به بانک مرکزی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار