بازدید 7017
لئوناردو قبل و بعداز رقابت با علیپور ، زیر ۵ثانیه رکورد زد!

سنگنوردی ایران؛ طلایی دلچسب با چاشنی شانس

نکته جالب توجه؛ ثبت رکود چهار ثانیه و ۹۵۵ هزارم ثانیه از سوی «ودریک لئوناردو» اندونزیایی در دیدار رده‌بندی بود. اگر سریع‌ترین مرد عمودی جهان، این رکورد را در مسابقه نیمه‌نهایی مقابل علیپور ثبت می‌کرد، به‌جای ستاره ایرانی فینالیست می‌شد اما خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ 03 October 2023

ملی‌پوش سنگ‌نوردی ایران موفق شد از عنوان قهرمانی خود در بازی‌های آسیایی دفاع کند.

به گزارش تابناک ورزشی، رضا علیپور در دیدار فینال مسابقات سنگ‌نوردی بازی‌های آسیایی هانگژو در ماده سرعت به مصاف «جین‌بائو لونگ» از چین رفت و موفق به شکست نماینده میزبان شد.

علیپور با ثبت زمان پنج ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه، انتهای طلایی دیواره را لمس و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود. حریف چینی او در فینال لیز خورد و ترجیح داد مسابقه را ادامه ندهد.

سنگنوردی ایران؛ طلایی دلچسب با چاشنی شانس

نکته جالب توجه؛ ثبت رکود چهار ثانیه و ۹۵۵ هزارم ثانیه از سوی «ودریک لئوناردو» اندونزیایی در دیدار رده‌بندی بود. اگر سریع‌ترین مرد عمودی جهان، این رکورد را در مسابقه نیمه‌نهایی مقابل علیپور ثبت می‌کرد، به‌جای ستاره ایرانی فینالیست می‌شد اما خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

مهمترین رقابت امروز در مسابقات سنگ‌نوردی مردان میان رضا علیپور دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و «وردیک لئوناردو» رکورددار اندونزیایی ماده سرعت در جهان برگزار شد.

«لئوناردو» در مرحله مقدماتی، تنها سنگ‌نوردی بود که دیواره ۱۵ متری را در کمتر از پنج ثانیه طی کرد اما در مرحله نیمه‌نهایی، این ستاره ایرانی بود که با رکورد پنج ثانیه و ۱۶۳ هزارم ثانیه و ثبت اختلافی ۴۵۶ هزارم ثانیه‌ای نسبت به «لئوناردو»، زودتر انتهای دیواره را لمس کرد و فینالیست شد. او یک گام تا تکرار طلای جاکارتا فاصله دارد.

هر مرحله از مسابقات سنگ‌نوردی در ماده سرعت به صورت یکی در میان برگزار می‌شود؛ ابتدا مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های زنان برگزار شده و بعد همین مرحله از جدول مردان پیگیری می‌شود.

در ادامه مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات زنان دنبال شده و همین روال تا پایان رقابت‌ها و تعیین نفرات برتر هر دو بخش زنان و مردان ادامه دارد.

 

حسرت ۲۴۲ هزارم ثانیه‌ای میلاد علیپور

میلاد علیپور دیگر ملی‌پوش سنگ نوردی ایران در بخش مسابقات سرعت مردان بازی‌های آسیایی هانگژو، در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با «جینبائو لونگ» از چین رقابت کرد. در پایان این جدال نزدیک و دیدنی، نماینده کشور میزبان موفق شد زمان پنج ثانیه و ۵۴۲ هزارم ثانیه را ثبت کند.

علیپور هم ارتفاع ۱۵ متری دیواره را در پنج ثانیه و ۲۸۲ هزارم ثانیه پیمود ولی اختلاف زمانی تنها ۲۴۲ هزارم ثانیه، اجازه نداد فرصت حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را پیدا کند. بدین ترتیب او از جدول مسابقات سرعت خارج شد و حالا رضا علیپور تنها نماینده باقی‌مانده ایران است که فرصت کسب مدال را دارد. دختر سنگ‌نورد ایران، ۸۸۱ هزارم ثانیه برای صعود کم آورد

سنگنوردی ایران؛ طلایی دلچسب با چاشنی شانس

 

ملی‌پوش سنگ‌نوردی زنان به نیمه‌نهایی نرسید

محیا دارابیان نماینده ایران در ماده سرعت زنان بود که با ۱۷ سنگ نورد دیگر به رقابت پرداخت. حریفان او از کشورهای چین، کره جنوبی، پاکستان، تایلند، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان، هند، اندونزی و ژاپن بودند.

در نخستین دور از مرحله مقدماتی، محیا دارابیان با زمان هشت ثانیه و ۸۱۸ هزارم ثانیه در رتبه نهم ایستاد. او با ثبت رکورد هفت ثانیه و ۷۲۱ هزارم ثانیه در تلاش دوم، جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی و جمع ۱۶ نفر برتر را کسب کرد. 

مسابقات مراحل یک‌هشتم نهایی، یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال به صورت متوالی در دو بخش زنان و مردان برگزار شده و تکلیف مدال‌آوران، همین امشب مشخص خواهد شد.

مرحله یک‌هشتم نهایی به صورت تک‌حذفی برگزار شد و هر سنگ‌نورد تنها یک بار فرصت داشت شانس خود را امتحان کند. هر یک از هشت سنگ‌نوردی که در نیمه بالایی جدول ایستادند مقابل یکی از هشت سنگ‌نورد نیمه دوم جدول قرار گرفتند و ورزشکار پیروز راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

در بخش زنان، سنگ‌نوردانی از اندونزی (۲ نفر)، کره جنوبی (۲ نفر)، چین (۲ نفر)، تایلند ژاپن به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند. محیا دارابیان ملی‌پوش ایران در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با «جئونگ جیمین» از کره جنوبی رقابت کرد. او با اختلافی اندک شکست خورد و از دور مسابقات سرعت کنار رفت. دارابیان رکورد هفت ثانیه و ۹۴۳ هزارم ثانیه را ثبت کرد و تنها ۸۸۱ هزارم ثانیه برای صعود کم آورد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست