بازدید 2577
۱

هند ۴۰ دیپلمات کانادایی را اخراج می‌کند

دولت هند در بیانیه‌ای گفته است که تعداد ۴۰ نفر از دیپلمات‌های کانادایی را از کشورش اخراج می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 03 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از ایندیا تودی، دولت هند در بیانیه‌ای خطاب به کانادا گفته است که ۴۰ دیپلمات این کشور را در پی اتهام‌زنی اتاوا مبنی بر دست داشتن دهلی نو در قتل نجار خالستانی اخراج می‌کند.

یک منبع نزدیک به دولت هند گفته است این کشور تهدید کرده که مصونیت دیپلماتیک هر کدام از افراد اخراج شده پس از تاریخ ۱۰ اکتبر سلب خواهد شد.

پیتر بوهم، رئیس کمیته روابط خارجی و تجارت بین‌الملل مجلس سنای کانادا گفت: اعلام غیرمجاز بودن حضور دیپلمات‌های کانادایی به وضعیت حل و فصل دو طرف کمک نمی‌کند.

وی گفت که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از موضع این کشور در مورد مذکور عقب‌نشینی نخواهد کرد. وی تاکید کرد که دهلی نو از ظرفیت محدود اتاوا برای مقابله به مثل آگاه است، زیرا اتاوا دارای یک دولت اقلیت است.

ترودو در ماه سپتامبر گفت که کانادا در حال بررسی ادعاهایی معتبر است که به طور بالقوه مقامات هندی را به قتل «هاردیپ سینگ نجار» در ۱۸ ژوئن توسط دو مرد مسلح نقابدار در بریتیش کلمبیا مرتبط می‌کند. این رهبر برجسته جدایی طلب برای ایجاد یک کشور مستقل سیک در هند به نام «خالستان» مبارزه می‌کرد.

پس از اظهارات ترودو درباره قتل نجار، یک بحران دیپلماتیک بی سابقه بین هند و کانادا به وجود آمد.

هند یک دیپلمات کانادایی را در واکنش به اخراج یک مقام هندی توسط اتاوا در مورد این پرونده، اخراج کرد. دهلی نو همچنین خدمات ویزا برای اتباع کانادا را به حالت تعلیق درآورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
این یعنی اقتدار . عملی و نه زبانی . توهین عربستان در زمین فوتبال توهین به کل ملت ایران بود مخصوصا اینکه تصمیم باشگاهی نبود و با دستور حکومتی بازی را لغو کردند . سفیرشان را نیامده پس بفرستید تا جلوی گستاخیهای بیشتر گرفته شود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی