بازدید 3615

یک نماینده: از برخورد احساسی با مهاجران پرهیز شود

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به ابعاد وسیعی که مهاجرت در برمی‌گیرد، تاکید کرد: بهتر است ساماندهی اتباع خارجی و تشکیل سازمان ملی مهاجران در قالب یک کار سنجیده و یک لایحه جامع در مجلس دنبال شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 03 October 2023

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت ساماندهی وصعیت مهاجران و اتباع خارجی در کشور، بیان کرد: با توجه به این‌که در سال پایانی مجلس یازدهم بوده به نظر می‌رسد فقط طرح‌ها و لوایحی که دو فوریت آنها به تصویب رسیده است در دستورکار مجلس قرار گیرد. کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح تشکیل سازمان ملی اقامت را تهیه و بررسی کرد و کلیات آن در مجلس به تصویب رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: اما دولت نیز نقطه نظراتی در این خصوص دارد. لازم است یک کار حساب شده و منسجم برای ساماندهی مهاجران و اتباع خارجی انجام شود. باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مجلس محور کار خود را برمبنای لوایح قرار دهد، از آنجا که دولت از همه جهات با این موضوع درگیر است و بدنه کارشناسی قوی  دارد بهتر است در بحث اقامت که ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی را در برمی گیرد یک کار جامع در قالب لایحه دنبال شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نگاه بنده بهتر است لایحه جامعی از سوی دولت در بحث ساماندهی اتباع خارجی دنبال شود و پختگی و سنجیدگی آن به قدری باشد که بتواند عوارض مهاجران را به یک فرصت تبدیل کند. زمانی که صحبت از مهاجرت با تشکیل سازمان ملی مهاجرت می شود منظور هم مهاجرت به ایران و هم مهاجرت از ایران است. امروز دولت های اروپایی در پذیرش مهاجرین، مسئله مهاجرت را به یک فرصت برای استفاده خود تبدیل کردند. ما هم باید مهاجرت به ایران و یا مهاجرت از ایران را علی رغم ظاهری که دارد باید به یک فرصت تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: باید از برخورد احساسی در مواجه با مسئله مهاجرین پرهیز کرد. با توجه به ابعاد وسیع مهاجرت ضروری است که یک لایحه جامع در این حوزه دنبال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۴
خب دقیقا دارید کاری میکنید که افغانی ها میخوان.اینهمه ایرانی از کار بیکار شدن کجاش فرصته.اینهمه تروریست طالیان که وارد شده اسمش فرصته؟؟از شماها بخاری بلند نمیشه خودمون باید دست بکار بشیم
پاسخ ها
امیرداداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
سردار رادان باید پاسخگوی عملکرد ضعیف مرزبانی شرق کشور باشد
او را به مجلس احضار کنید
همینطور وزیر کشور
واقعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
خیلی از فرصتهایی که میفرمایید را کارگر و نیروی کار ایرانی قبول نمیکنه با دستمزد کم انجام بده. در ضمن مهاجرت به همه کشورها هست حتی مکزیکیها و ونزوئلاییها به آمریکا میرن و مشغول کار میشن. بهتره واقعا مدیریت بشن و بهترین کار هم زمان دار کردن اقامت آنهاست مثلا اقامت سه ساله بدید بعدش بفرستید از مرز برن عراق و از اونجا هم به سوریه و لبنان و اروپا. درگیری با مردمی که زمانی ایرانی بودند و بدلیل خیانت و ضعف قاجار مستقل شدند نتیجه خوبی ندارد. بویژه معادن لیتیوم و مس و برخی فلزات ارزشمند دیگر اون کشور باید بدست ایران به بهره برداری برسه که بدلیل عدم مدیریت صحیح و ضعف وزارت خارجه افتاده دست چین. عربستان با نفت و افغانستان با لیتیوم و مس و لعل شناخته میشوند.
از این مجلس آبی بخار نمی شود.

بیش از 40 سال است که سیل افغانی ها روانه ایران شده است و مجلس فقط نظاره گر بوده است.
ساماندهی اسم رمز دادن مدارک اقامتی به اتباع غیرقانونی است. مسئولین این امر چیزی از بحران مهاجمان به کشور کم نمی کند. فقط اخراج آنها راه حل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
افغانی به این آسانی از ایران نمی ود
اگر به آنان کار ندهم
اگر خانه اجاری ندهیم
اگر زن ندهیم
باز هم افغان در ایران می ماند
چون ملاهای افغان گفته اند شما به ایران بروید آنجا بمانید به زودی ایران را به ارث می برید
جناب نماینده شما و اقوامتان مشکل کار ندارید بقول جناب زاکانی ۳ میلیون تو تهران هستن حداقل دو میلیون شغل اشغال کردن ما هستیم که یکی با دوتا و سه تا فرزند بیکار داریم
احساسی چیه جناب نماینده ؟!! تمام زیر و بم این مملکت رو گرفتن و موج عظیمی هم تو راه هستند ! تا دیر نشده بجنبید !!
طالبان رسما اصفهان را تهدید کرده
شما خوابید
ولی اونها می دونن چی دارن می گن
با لگد بندازین بیرون
کجای دنیا دیدید که یه نفر توی کشور خودش حق تحصیل و کار نداشته باشه، ولی یکی از خارج بیاد همونجا بتونه بدون محدودیت تحصیل و کار کنه، شده وضع ایران !! ما ها بخاطر مانع سربازی اجباری نمیتونیم بریم سر کار یا دانشگاه اونم بخاطر مشکل سربازی.... ولی یه افغانی بیاد ایران میتونه توی دانشگاه ایران تحصیل کنه و از بازار کارش استفاده کنه بدون اینکه نگران سربازی باشه !
تنها راه خلاصی کشور ار شر مهاجمان افغان حریم آنها از طرف مردم است به هیچ وجه نباید با آنها مراوده کاری داشته باشند و به آنها ملکی بدهند تا مجبور به خروح از کشور شوند
تو نماینده ایرانی ها هستی یا افغانی ها ؟؟؟
مهاجرت برای اروپا یک فرصت است چون بیشتر مهاجران باسواد دارای تخصص و سرمایه هستند و شمار مهاجران به اروپا کم بوده در حالی که مهاجرانی افغانی همه شان بیسواد بدون تخصص و شمار آنها بالای ده میلیون!! آقا نماینده شما هم کمی سواد و قدرت تحلیل داشته باشی بد نیست کمی بیشتر مطالعه کنید! ما زمانی سدسازی را فرصت میدانستیم ولی جون بدون کار کارشناسی رفتیم جلو بیشتر تالابهای ما حشک شدند!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار