بازدید 5770

خبر خوش برای افرادی که هنوز دهک بندی نشده‌ اند

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت گفت: طبق اصلاحیه مصوبه هیأت وزیران در تاریخ چهارم مهرماه افرادی که دهکشان مشخص نیست تا زمان مشخص شدن دهک خود می‌توانند به صورت رایگان از پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت برخوردار شوند.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 02 October 2023

 به گزارش تابناک،  جمشید شایانفر مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت در برنامه «صبح و گفت‌وگو» اظهار کرد: وظیفه پوشش همگانی سلامت در حوزه بیمه بر عهده سازمان بیمه سلامت است یعنی هرکسی که هیچ بیمه‌ای ندارد به صورت پیش فرض مشمول بیمه سازمان بیمه سلامت می‌شود.

وی با بیان اینکه این افراد در گروه‌های مختلفی طبقه بندی می‌شوند افزود: یک گروه شامل روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر (حدود ۲۰ میلیون نفر بیمه شده سازمان بیمه سلامت) و یک گروه شامل کارکنان دولت و خانواده آنها (حدود ۵ میلیون نفر بیمه شده) هستند.

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ادامه داد: یک گروه هم صندوق سایر اقشار (حدود سه میلیون نفر بیمه شده سازمان بیمه سلامت) هستند که شامل مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، مددجویان بهزیستی و اعضای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه علمیه و اتباع خارجی با اقامت قانونی و دانشجویان خارجی می‌باشند.

شایانفر اضافه کرد: گروه دیگری هم وجود دارد که بیمه گزار ندارند و به صورت انفرادی بیمه می‌شوند که این حالت انفرادی هم می‌تواند به صورت فرد به فرد و هم می‌تواند به صورت خانوادگی باشد.

این مقام مسئول در توضیح بیشتر گفت: این افراد که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند طبق قانون باید بر اساس دهک بیمه شوند که بر اساس قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، سه دهک به صورت رایگان و خودکار و بدون نیاز به ثبت نام تحت پوشش بیمه قرار داده شدند و پیامک اطلاع رسانی را هم به آنها ارسال کردیم.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران با اضافه شدن دو دهک به مجموع این سه دهک در سال جاری، مجموع بیمه شدگان رایگان به پنج دهک رسید. یک بندی هم در مصوبه سی‌ام تیرماه هیئت وزیران وجود داشت مبنی بر اینکه افرادی که دهک آنها مشخص نیست به مدت یک ماه می‌توانند به صورت رایگان از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند تا نتیجه ارزیابی وسع آنها از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شود که این اعلام شدن در سامانه ما به شکل برخط است.

شایانفر با بیان اینکه دهک درآمدی ۹۸ درصد افرادی که به سامانه بیمه سلامت ایرانیان مراجعه و اطلاعات خود را ثبت می‌کنند مشخص است گفت: یک سری افراد هستند که ما از آنها اطلاعاتی نداریم و در بانک‌های اطلاعاتی فاقد سابقه و دهک هستند و وزارت رفاه هم این افراد را در بانک‌های اطلاعاتی خودش ندارد که این افراد می‌توانند یک ماه بیمه رایگان بگیرند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه دهک درآمدی بخشی از این افراد با گذشت یک ماه، مشخص نمی‌شد به همین دلیل در تاریخ چهارم مهرماه مصوبه هیئت وزیران اصلاح شد و بر اساس آن، افرادی که دهکشان مشخص نیست تا زمان مشخص شدن دهک خود می‌توانند به صورت رایگان از پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه دهک‌های ششم تا نهم نیز بر اساس مصوبه امسال مشمول کاهش پرداخت شدند گفت: دهک ششم با ۱۰ درصد کاهش پرداختی، باید ۲۰ درصد پرداخت کند که مبلغ آن برای یک نفر در سال ۲۸۷ هزار تومان می‌شود.

وی افزود: دهک هفتم با ۳۰ درصد مشارکت باید ۴۳۰ هزار تومان بپردازد و دهک هشتم باید ۴۰ درصد حق بیمه را بپردازد که ۵۷۴ هزارتومان برای یک نفر در سال است. دهم نهم نیز باید ۵۰ درصد حق بیمه را بپردازد که ۳۰ درصد مشمول کاهش پرداخت شده و رقم فعلی ۷۱۷ هزار تومان برای یک نفر در سال است و دهک دهم نیز بدون تغییر نسبت به گذشته باید کل مبلغ را پرداخت کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ورود به سامانه سازمان بیمه سلامت ایران می‌توانند ثبت نام کنند گفت: ساده ترین روش برای اطلاع یافتن از نوع پوشش بیمه‌ای و اعتبار بیمه تماس با کد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع و وارد کردن کد ملی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی