بازدید 6096

انگیزه سیاسی پشت اعطای تابعیت به افغان‌ها؟

درحالی‌که افکار عمومی ایرانیان سخت مشغول حضور میلیونها افغان و عوارض خشونت‌زای آن است، در کشور صدای اعطای شناسنامه به افغان‌ها از دهان برخی از جمله روحانیون بلند است و همزمان سکوتی مأیوس‌کننده بر نهادهای مربوطه حاکم است که بوی بی‌برنامگی یا انعطاف نسبت به افغان‌ها از آن استشمام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 02 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از هم میهن، خبرهایی دائر بر دادن کد یکتا به افغان‌ها، اعطای تابعیت به افغانستانی‌ها و خانواده آنها، اعطای تابعیت به کودکان حاصل از ازدواج زن‌های ایرانی و مردان افغان و تبادل هیئت با طالبان، هجوم افغان‌ها را به ایران بیشتر کرده است.

این روزنامه افزوده است: در همه کشورهای دنیا تا جایی‌که به اتباع بیگانه مربوط می‌شود، وزارت خارجه نقش اصلی در مدیریت آن ایفا می‌کند ولی ظاهراً در ایران این اختیار از وزارت خارجه گرفته شده و این وزارتخانه به مجری صرف دستورات بدل شده است و لذا هرگونه اظهارنظری از سوی وزارت خارجه در خصوص افغان‌ها به دل مردم نمی‌نشیند و از طرف دیگر سایه افکندن شایعه و ابهام نیز برای کشور نافع نیست.

دولت در این مقطع حساس مسئولیت بزرگی برای اقناع افکار عمومی و اجتناب از جریحه‌دار کردن احساسات مردم نسبت به پدیده افغان‌ها در ایران ازجمله زاد و ولد آنها، اقدامات خشونت‌آمیز آنها، ناامنی‌های روانی، انحصار فرصت‌های شغلی، آمد و شد بدون محدودیت و غیره و از طرف‌ دیگر جلوگیری از اظهارنظر مسئولین دایر بر استفاده از افغان‌ها برای شرکت در انتخابات ایران و آنچه که تحریک‌کننده افکار عمومی است و در نهایت نظارت و کنترل کامل کلیه تحرکات افغانستانی‌ها در ایران را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
مواظب باشیم اسرایل دیگری در ایران بوجود نیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ساعت خواب هموطن عزیز داره میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
دقیقا با همین ترفند دولت قبلی افغانستان را سه روزه ساقط کردند . با ظاهر شخصی وارد شهرها و کابل شدند و از داخل و خارج شروع به اشغال کردند . یکی از اینها گفته است : می توانیم 2 روزه اصفهان را تسخیر کنیم . این حرف عجیبی نیست چون ده ها هزار نیرو در این استان دارند .
اگر افغانهایی که به ایران می آیند وارد فرهنگ ایرانی می شدند و آن را می پذیرفتند ، میشد به هر حال آنها را بعنوان ایرانی پذیرفت ولی متاسفانه اکثر افغانها به فرهنگ ایرانی هجوم آورده اند حتی با لباسهای سنتی شان در شهر رفت و آمد می کنند و زنانشان را اجازه ی خروج از خانه نمی دهند(پیروی از سنت خود). همه لباسهای سنتی زیبا هستند ولی این لباسها در خراسان و بلوچستان عادی است ولی برای شهری مثل شیراز یا اصفهان عادی نیست و به نوعی تهاجم فرهنگی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
مشکل بزرگ سنی مذهب بودن آنها که ایران را به کشوری با مذاهب مختلف و فراوانی نزدیک به هم تبدیل می کند که می شود مصیبتی همیشگی مانند عراق یا لبنان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
دغدغه شما فقط لباس اینها هست ؟ سالانه 30 هزار میلیارد از بودجه کشور را اینها مصرف می کنند . قرار است در انتخابات اجازه شرکت داشته باشند . در استانهای شرقی بصورت قبیله ای مافیاهای مسلح بسیار بزرگ تشکیل داده اند و این وسط شما به لباس هایشان گیر داده اید ؟ ملت همیشه در خواب .
کسانی که چنین نسخه های مرگباری را تجویز می کنند هیچ گونه تعصب و غیرت ایرانی ندارند

باید پاسخگوی ملت بزرگ و سرافراز ایران باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
از نفوذیها غافل نشوید که در تقریبا تمام ارکان مملکت از آموزش و بهداشت تا صنعت و کشاورزی در حال خرابکاری هستند . سیل بنیان کن مهاجرین بی ضابطه را می بینند و بعد می گویند اغراق شده است . نفوذی که شاخ و دم نداره .
تا چوبشون رو نخوریم اقدامی انجام نخواهیم داد

مردم خودشان شخصا باید اقدام کنند و از دادن کار و مسکن به این اشخاص جلوگیری کنند علی الخصوص در شهرستان های کوچک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
شما هنوز تا اینجای کار نفهمیده اید که مردم کاره ای نیستند سرمایه دار جماعت فقط پول رو میشناسه و به دنبال نفع شخصی خودش هستش ایرانی جماعت در مرغداری،گاوداری،کوره های آجر پزی و خیلی کارهای سخت و طاقت فرسا کار نمیکنه ولی کارگر افغانی نه بیمه نیاز داره نه بن و زیر قیمت هم کار
میکنه
به غیر از مشکلات فعلی که اتباع افغانی برای ایرانی ها ایجاد کرده باید دقت کنید که با توجه به هشدارهای متعدد درخصوص زلزله احتمالی در تهران قطعا این اتباع بعد از هر بحرانی می توانند خودشان به بحران جدیدتری مبدل شوند و مردم را تهدید کنند فقر و بیکار دو عامل اصلی برای حمله این اتبع به مردم ایران خواهد بود

دست به دست هم دهیم و این اشخاص را اخراج کنیم
به نظر من دادن تابعیت به هر کسی که پدر و یا مادر ایرانی داشته باشد لازم است
مثل بچه مریم میرزاخانی
چرا نباید به ایشون تابعیت ایرانی داده بشه
وقتی افغان ها و طالبان به مردم ایران آب نمی دهند چرا مردم ایران اجازه می دهند این اتباع در صف نان بایستند
بسیاری از نانوایی ها در تصرف افغان هاست و اجازه نان گرفتن را مردم ایران سلب کرده اند

نه آب داریم نه نان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
دقیقا سیستان رو نابود کردن بخدا آدم گریه اش می گیرد وقتی حال و روز اسفناک مردم سیستان را می بیند
در آلمان افرادی زندگی می کنند که بعد از جنگ جهانی از ترکیه با آنجا مهاجرت کردند . اکثر مطلق آنها اسلامبولی نمی دانند و نمی فهمند و حتی تعداد زیادشان یک بار هم به ترکیه نرفته اند اما بعد از حدود هشتاد سال ، هر وقت بین آلمان و ترکیه تنش سیاسی یا اقتصادی رخ می دهد ، همین مهاجرین بر علیه دولت آلمان به خیابانها می ریزند و عملا شده اند انگشت ششم دولت و ملت آلمان . آن ساده لوحانی که فکر می کنند مهاجران را می توان جذب و هضم کرد ، آینده را نمی بینند . آینده ای که همین افغانستانیها می شوند ابزار فشار و چانه زنی کابل علیه ایران . من فکر می کنم طالبان علی رغم نام بدی که از آنها پخش شده ، زیرک تر از برخی مسئولین ما ، آینده را رصد می کنند که اجازه می دهند هزاران هزار افغانستانی عمداتا سنی وارد ایران شوند .
همه این ترفندها برای پرشور کردن انتخاباته
در کشورهای اروپائی نزدیک به نیمی از درامد شخص به صورت مالیات اخذ می شود ،فرزندانشون باید دو سه برابر بابت تحصیلشون پول بدند و در پایان هزینه هاشون با درآمد برابر میشه
ولی افغانی میاد ایران از امکانات درمان و پارانه ای که دولت از حقوق کارگر و کارمند بابت مالیات اخذ می کنه بهره مند میشه،درآمد هم کسب میکنه میبره افغانستان
در کل 90میلیون ایزانی هستیم 10 میلیون افغانی،یعنی هر از هر ده روز،یک روز یارانه ما را درقالب برق و آب و گاز و ....استفاده می کنند
چند دستاورد دارد. ایران در دنیا مطرح می شود. نیروی کار فعال و ارزان تامین می شود . جوانی جمعیت اتفاق می افتد و در نهایت بخش اعظم کشور افغانستان به ایران ملحق می شود.افغانستان بدون نیروی مرد و امنیت و اقتصاد و زیرساخت یک سرزمین سالمندان است. یعنی دستاوردی کم هزینه.
سالها بعد از فتح ایران بدست محمود افغان و سقوط صفویه باردیگر افغانها دارند ایران را فتح می کنند البته این بار نا با جنگ بلکه بصورت نامحسوس و با همکاری برخی داخلی های...
بی لیاقتی گردانندگان این مملکت در همه جا نمایان است. افغانی ها را برای انتخابات و کمبود زاد و ولد ایرانی ها لازم دارند و خدا به داد برسد که چقدر جاسوس و نیروهای طالبان به این طریق وارد ایران شده اند و خواهند شد.
جامعه ایران هم چوب سیاسیون حاکمیتی را میخوره و هم مردم سود پرست...سیاسون که تکلیفشان مشخصه و اما برید نگاه کنید در بین مردم عده ای سودپرست تمام کارها را به افغان ها می دهند حتی آنهایی که دم از فرهنگ می زنند...
ساماندهی مهاجران افغان باید انجام شود اما نگرانی و اضطرابی که یک جریان سیاسی در این باره در ایران ایجاد کرده غیرواقعی و غیر طبیعی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی