بازدید 4672

۱۷ نفر کارچاق‌کن در خوزستان دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در شش ماهه اول سال جاری در راستای مبارزه با فساد برون و درون دستگاهی و با اقدامات اطلاعاتی مرکز حفاظت اطلاعات دادگستری استان، ۱۷ نفر کارچاق کن با ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی، بازداشت و با قرار متناسب راهی زندان شدند.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 01 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی دهقانی اظهار داشت: این افراد با ادعاهای واهی و از طریق اخاذی، افشای اسناد محرمانه، دخالت در امر وکالت، جعل عنوان و دادنامه، نشر اکاذیب و غیره، اقدام به دریافت وجوهی از اصحاب پرونده می‌کردند که ضمن تشکیل پرونده برای این افراد سودجو و انجام تحقیقات اولیه، متهمان بازداشت و پرونده آن‌ها با صدور قرار مناسب در حال انجام تحقیقات تکمیلی است.

وی با تأکید بر این که پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی صرفا از سوی مراجع قضایی و شعب و مدیران قضایی از مسیر قانونی انجام شود، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی از سوی افراد، مراتب را به اطلاع حفاظت اطلاعات دادگستری برسانند.

دهقانی با بیان اینکه اینکه هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و پیرامون دستگاه قضایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوء استفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب می‌زنند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما در زمینه ارتقای سلامت دستگاه معطوف بر پیشگیری است، اظهار کرد: دفاتر و رابطین حفاظت و اطلاعات در حوزه‌های قضائی استان مستقر هستند و شهروندان در صورت مشاهده این موارد می‌توانند به مراکز مستقر اطلاع دهند تا موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

 

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از حل و فصل یک پرونده مالی به ارزش 20 میلیارد ریال در این استان خبر داد و گفت: با سازش در این پرونده، یک محکوم مالی از زندان آزاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی، اظهار داشت: این پرونده با موضوع 12 فقره سفته به میزان 20 میلیارد ریال در جریان و موجب تشکیل پرونده‌های متعددی در دادگستری شهرستان دزفول و شهرستان رودهن استان تهران شده بود.

وی ادامه داد: با ورود رئیس دادگستری شهرستان دزفول به این پرونده و تشکیل کارگروه ویژه، جلسات متعدد بین شاکی و محکوم مالی برگزار و با تدبیر و درایت اعضای شعبه 9 شورای حل اختلاف دزفول، سرانجام شاکی پرونده رضایت خود را اعلام و صلح و سازش میان طرفین برقرار شد.

امانت بهبهانی گفت: محکوم مالی این پرونده با رعایت تشریفات قانونی از زندان آزاد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست