بازدید 2053

مجلس یازدهم در شفافیت کارنامه قبولی نگرفت

فعال سیاسی گفت: متأسفانه مجلس یازدهم در شفافیت کارنامه قبولی نگرفت چون شعار شفافیت داد اما وقت عمل که رسید؛ با فرافکنی اعلام کرد سایر قوا نیز باید کارهای شان شفاف شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 01 October 2023

به گزارش «تابناک»، شفافیت شعار نخست مجلس یازدهم بود اما عملکرد نمایندگان دوره یازدهم ثابت کرد از شعار تا عمل فاصله بسیار است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره میزان شفافیت در عملکرد مجلس یازدهم گفت: نظام پارلمانی ما تک مجلسی است و تضاد منافع در آن دخالت دارد. معتقدم باید قالب نظام پارلمانی به دو مجلسی شامل مجلس عوام و سنا تغییر کند؛ در این صورت شفافیت بیشتری را در عملکرد قوه مقننه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: مردم حق دارند که وقتی پای صندوق رأی حاضر می شوند بدانند نامزد مطلوب آنها چه نوع نگاهی به مسائل مختلف دارد. آیا قول ها و اعمالش با هم می خواند یا خیر؟ به عبارت دیگر آن طور نباشد که در انتخابات شعاری بدهد و وقتی به مجلس راه یافت طور دیگری عمل کند.

فعال سیاسی اظهار کرد: متأسفانه مجلس یازدهم در شفافیت کارنامه قبولی نگرفت چون شعار شفافیت داد اما وقت عمل که رسید؛ با فرافکنی اعلام کرد سایر قوا نیز باید کارهای شان شفاف شود. نقد اصلی به مجلس یازدهم آن است که شفافیت را از خودشان شروع می کردند بعد از سایر قوا طلب می کردند و آنها می پذیرفتند چون در غیر این صورت افکارعمومی به آنها فشار می آورد.

وی ادامه داد: الان هر نماینده ای در کنگره آمریکا مشخص است که چه میزان دارایی دارد و چه میزان مالیات پرداخت کرده است. پس شفافیت در اموال و دارایی های نمایندگان شدنی است و میزان اعتماد عمومی به وکلای خود در خانه ملت را افزایش می دهد؛ نتیجه آنکه نباید از شفافیت فراری بود چون شفافیت مزایای بسیاری به دنبال دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی